Promovarea - Componenta a Mixului de Marketing

Extras din referat Cum descarc?

Produsul fabricat de producator, in conditii de eficienta economica si posesor al caracteristicilor si elementelor pe care le doreste consumatorul, va ajunge la aceasta, dupa ce i s-a stabilit pretul de vanzare si canalul de distributie, dar si dupa ce potentialul cumparator a fost informat de existenta noului produs, de noile caracteristici ale produsului modernizat, sau de potentialul produsului de a-i satisface mai bine nevoile, decat alte produse similare.
Promovarea cuprinde toate actiunile prin care firma isi face cunoscute unele
idei, produsele sau serviciile sale, diferitelor categorii de public, cu scopul de a fi
adoptate de catre acestia sau achizitionate.
Pentru a vinde, nu este suficient ca firma sa ofere un produs, la un anumit
pret, prin intermediul circuitelor de distributie. Aceasta oferta trebuie insotita de
un ansamblu de comunicatii coerente, avand drept scop prezentarea si pozitionarea
produsului, trezirea nevoilor si dorintelor pe care le poate satisface, crearea si
mentinerea unei imagini favorabile si pe aceste baze, incitarea indivizilor la
cumparare.
Este important de retinut faptul ca toate variabilele mixului de marketing
comunica. Calitatea slaba a unui produs spune mai multe decat orice reclama. Pretul unui produs poate fi un indicator al calitatii sale. Locul unde se vinde produsul, de asemenea, comunica ceva. Un bun achizitionat de la un supermagazin ofera operceptie diferita a valorii fata de unul cumparat de la o ghereta de pe strad
Promovarea, ca unul din domeniile cele mai empirice ale actiunii marketingului, se exprima in "ansamblul de actiuni si mijloace de informare si atragere a cumparatorilor potentiali catre punctele de vanzare, in vederea satisfacerii nevoilor si dorintelor acestora si implicit a cresterii eficientei economice a activitatii intreprinderii producatoare" (D. Patriche "Marketing industrial" Ed. Expert, Bucuresti 1994, p.215).
Toate instrumentele de comunicare aflate la dispozitia responsabilului de
marketing formeaza mixul promotional. Componentele mixului promotional
(denumit si mix de comunicatii) al unei intreprinderi, pot fi grupate lor in cinci mari categorii, care la randul lor contin o mare varietate de instrumente (Reclama, Promovarea vanzarilor, Relatiile cu publicul, Vanzarea personala, Marketing direct)
Continut si necesitate
Amplificarea fenomenului promotional isi gaseste explicatia in: "accelerarea concurentei, aglomerarea pietelor, saturarea consumatorului fata de numarul excesiv de comunicatii publicitare, banalizarea produselor si marcilor, preferinta pentru rezultate obtinute pe termen scurt, exigentele noilor forme de distributie etc." (Pl. Dubois, A. Jolibert. op. cit. p.233), ceea ce face ca promovarea permanenta a produselor sa devina cerinta majora, un factor indispensabil al oricarui proces de vanzare, indiferent de natura marfii.
Ca forma de comunicare folosita pentru a informa, convinge sau reaminti publicului despre bunurile, serviciile, imaginea, implicarea in comunitate a unei persoane sau organizatii, promovarea are adesea rolul decisiv in procesul de realizare a obiectivelor stabilite. In economia de piata moderna, nu conteaza ca produsele sunt de calitate, daca potentialii consumatori nu le cunosc, este putin probabil sa se vanda. In mod traditional, promovarea avea ca scop atragerea de noi clienti. In prezent este cel putin la fel de important, daca nu chiar mai important sa reamintesti clientilor avantajele oferite de produsele proprii, fata de cele ale concurentilor si sa-i convingi de acest lucru, indrumandu-i sa-si satisfaca rational nevoile, cumparand produsele tale. Astfel, promovarea moderna va stimula, dezvolta si orienta nevoile consumatorilor.
Nimeni nu se mai indoieste astazi, de necesitatea promovarii produselor, fapt reflectat in structura mixului de marketing, a carei importanta variabila este promovare (una din cele 4 considerate clasice). Cu cat va fi mai flexibila si novatoare activitatea de promovare, cu atat impactul ei, va fi mai mare pe o piata saturata de mesaje publicitare.
Promovarea, ca expresie a actiunilor, mijloacelor si metodelor utilizate in orientarea, informarea, atragerea si convingerea clientilor sa cumpere produsul in scopul satisfacerii dorintelor lor, dar si asigurarii rentabilitatii intreprinderii producatoare, este o necesitate pentru infaptuirea obiectivelor strategice si tactice ale intreprinderii, pentru inviorarea ciclului de viata al produsului, ca si pentru anihilarea efectelor actiunilor ce duc la scaderea vanzarilor.
In literatura de specialitate, intalnim o dubla acceptiune data promovarii pe care o explica P. Lassegne (P. Lassegne, Gestion commerciale, Paris, Les Conts de Droit, 1972).
Astfel, in sens larg promovarea este sinonima cu "dinamica comerciala" si desemneaza toate cercetarile care pot sa antreneze cresterea vanzarilor. Termenul anglo-saxon "promotion" desemneaza sensul larg al promovarii, care este una din cele 4 componente ale mixului de marketing (product, price, place, promotion).
In sens restrans, promovarea este expresia tehnicilor specifice ale caror caractere comune, sunt prezentate mai jos si care o deosebesc de publicitate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Promovarea - Componenta a Mixului de Marketing.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!