Prezentarea Serviciului E-Commerce

Extras din referat Cum descarc?

PREZENTAREA SERVICIULUI E-COMMERCE
Continut.
Comertul electronic sau E-Commerce dateaza din deceniul 8 al secolului 20. Inca din 1968 a fost realizat primul EDI (Electronic Data Interchange) pentru transmiterea mesajelor structurate in industria transporturilor din SUA. In deceniul 9 se dezvolta retelele inchise de tranzactii comerciale, de unde aparitia postei electronice. In anul 1990 are loc revolutia produsa de Internet. Pana la aceasta data "cultura" Internetului a incurajat si recompensat oamenii care aduceau informatii si a incercat sa descurajeze folosirea Internetului pentru activitati profitabile sau a celor care se orienteaza spre obtinerea de profit.
E-Commerce in conceptia Organizatiei Economice de Cooperare si Dezvoltare (OECD), reprezinta desfasurarea unei afaceri prin intermediul retelei Internet, vanzarea de bunuri si servicii avand loc offline sau online.
Cele mai raspandite modele pentru comertul electronic implementate sunt:
- Business to business (B2B). Model de comert electronic in care toti participantii sunt companii sau alte organizatii.
- Business to consumer (B2C). Model de comert electronic in care companiile vand la cumparatori individuali - persoane fizice. 
- Business to government (B2G). Model de comert electronic in care companiile vand la institutii guvernamentale.
Principalele modele de afaceri pe Internet sunt:
- magazinul electronic (e-shop);
- magazinul universal electronic (e-mall);
- achizitia publica electronica (e-procurement);
- licitatia electronica (e-auction);
- comunitatea virtuala (virtual community);
- prestari servicii electronice (e-service providing);
- brokeraj de informatii;
- modele de publicitate.
Rol.
Comertul electronic ofera posibilitatea de a vinde produse si servicii cumparatorilor pe Internet. Este util pentru afaceri de orice tip, marime sau scara, incluzand aici:
- afacerile de acasa;
- afacerile prin comenzi postale;
- afacerile prin comanda telefonica;
- vanzari en-detail sau en-gros;
- afaceri si servicii diverse.
Comertul electronic ofera o serie de avantaje tuturor agentilor economici implicati in aceasta activitate:
- accesul la serviciile si produsele furnizorilor din lumea intreaga, cu costuri mici;
- accesul facil la studiile de piata cu privire la preturile, calitatea, termenele de livrare, continutul produselor si componentele acestora;
- specificarea cu usurinta a cerintelor clientilor, contribuind astfel la particularizarea produselor;
- informarea mai buna a potentialilor clienti;
- licitarea pentru o varietate de produse si servicii (in acest sens au aparut situri pentru licitatii, asocieri pentru cumparatori si barter);
- oferirea unor beneficii mai mari consumatorilor de catre intermediarii existenti pe Internet fata de intermediarii traditionali;
- sporirea veniturilor micilor comercianti prin parteneriate la afacerile mai mari, respectiv cand un vizitator acceseaza site-ul unui magazin si achizitioneaza un produs de la acel magazin virtual, partenerul primeste o cota din pretul de vanzare, cuprinsa intre 5% si 15%.
Prezentari.
Un magazin electronic sau un e-shop, poate fi organizat pe un: 
- server distinct (un computer proprietatea firmei detinatoare a unui e-shop) destinat unor pagini ample si complexe de web;
- server virtual (un spatiu detinut de firma proprietara a unui e-shop, pe un hard disk al unui computer furnizor de web); in corelatie cu un spatiu mai mare de tipul www.yourshop.com, solutie preferata de majoritatea intreprinderilor mici si mijlocii;
Magazinul electronic ar trebui sa poata fi accesat pe mai multe cai, concomitent:
- un link/publicitate permanent pe un site portal;
- un cuvant-cheie publicitar in cadrul motoarelor de cautare sau in cadrul prezentarii pe Internet a informatiilor generale despre intreaga activitate a firmei sau despre intreaga gama de produse;
- fereastra a acestui site in cadrul unui e-mall.
- In plus, se pot stabili denumiri de genul "www.produs1.com" pentru grupele de produse, cu link exact la pagina corespunzatoare din cadrul magazinului electronic.


Fisiere in arhiva (1):

  • Prezentarea Serviciului E-Commerce.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!