Practici Comerciale Incorecte

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 2018
Mărime: 93.94KB (arhivat)
Publicat de: Damian Ion
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Practicile comerciale incorecte înseamnă practici comerciale înșelătoare și agresive. Aceste practici sunt interzise. Pentru ca o practică comercială să fie considerată incorectă, este necesar să se stabilească dacă aceasta a influențat sau este probabil să influențeze în mod esențial decizia consumatorului mediu de a achiziționa acel produs sau serviciu. Astăzi, o reclamă reușită, sau o campanie publicitară de succes pot genera mini mișcări sociale, de la relansarea/promovarea unor cântece (cum a făcut Carlsberg cu „Love of my life” sau Orange pentru „Island în the sun”) până la crearea de noi expresii care au intrat în utilizarea curentă („și marmota învelea ciocolată în staniol” – reclama la ciocolată Milka, „probleme Gogule?” – reclama la băutura spirtoasă Unirea, „și haltu’ cât e halatu’?” sau” scump, doamnă scump” din reclama Altex).

Publicitatea este forma de comunicare care are ca scop, direct sau indirect, promovarea bunurilor şi serviciilor pentru vânzarea destinată consumatorilor indiferent de mijlocul de comunicare folosit.

Publicitatea mai poate fi definită şi ca fiind orice formă plătită de prezentare şi promovare impersonală a ideilor, bunurilor sau serviciilor prin mijloace de informare de masă (ex:ziare, reviste, tv etc.)

Rolul publicităţii într-o societate de consum este un important mijloc de comunicare având un rol important în lumea afacerilor şi în societate. De aceea fără publicitate majoritatea producătorilor nu ar avea vânzare. Prima condiţie ca un produs să fie vândut este ca consumatorul să îl cunoască şi cel mai în măsură ca produsul să fie cunoscut este publicitatea. Publicitatea mai are ca scop şi informarea consumatorului despre produsele şi serviciile existente pe piaţă. Aceasta joacă un rol important şi în economie.

Publicitatea este de mai multe feluri:

- publicitatea de informare este folosită atunci când se lansează pe piaţă o nouă gamă de produse;

- publicitatea de convingere este folosită atunci când apare concurenţa între două sau mai multe companii iar obiectivul este acela de a crea o cerere selectivă;

- publicitatea de reamintire este importantă pentru produsele ajunse deja în etapa de maturitate, pentru că ea menţine interesul consumatorilor faţă de acel produs;

Publicitatea are rolul de a informa consumatorul despre produsele care sunt pe piaţă şi cât de bune sunt din punct de vedere calitativ. Fără publicitate, vânzarea de produse ar fi foarte scăzută,de aceea ,publicitatea are un rol important in vânzarea produselor. Cu toate acestea publicitatea poate induce în eroare consumatorul prin:

1. promovarea foarte intensă a unui produs care are o slabă calitate;

2. promovarea unui produs de către o personalitate cunoscută care nu a folosit poate niciodată acel produs;

3. introducerea în spotul publicitar a unor elemente care nu sunt adevarate;

Putem considera publicitatea fară să ne mai găndim a face afirmaţii exagerate ca fiind „noua artă” a secolului XXI, plecând de le premiza acceptării termenului de artă într-un sens mult mai larg decât cel clasic. O nouă reprezentare artistică ce împleteşte într-un mod inedit nevoia de a influenţa comportamentul de achiziţie al cumpărătorului cu manipularea realizată cu ajutorul psihologiei aplicate, prin teoriile comunicării. Astfel asistăm la interferenţa mai multor ştiinte, având în final un singur scop: acela de a influenţa comportamentul de cumpărare.

Prin această lucrare doresc să evidenţiez importanţa publicităţii în corelaţie strictă cu mass-media asupra comprtamentelor umane. Cu cât preocuparea cetăţenilor români pentru petrecerea timpului liber urmărind programele TV sau alte mijloace de informare în masă este mai mare, cu atât creşte posibilitatea influenţării comportamentelor de cumpărare, a schimbărilor de comportament. În lucrarea de faţă am evidenţiat corelaţia dintre timpul petrecut de români în faţa televizorului şi influenţa asupra comportamentelor umane.

Publicitatea are ca obiectiv să facă cunoscute şi să pună în valoare un produs sau o marcă, un serviciu sau o activitate, o instituţie sau o cauză importantă, un grup sau o persoană. Publicitatea se adresează cătorva mii sau chiar milioane, pe când vânzătorul vorbeşte unei singure persoane. Publicitatea ne prezintă produsele ca fiind perfecte pentru nevoile noastre,dar în realitate nu este aşa cum doresc producătorii să ni le arate prin intermediul publicităţii.

Bibliografie

Legea 363/2007privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor.

http://www.anpc.gov.ro/anpcftp/infocons/campanie_informare_2009/pdf/practici_incorecte.pdf

http://ro.wikipedia.org/wiki/Publicitate

http://www.copilul.ro/stiri-copii/despre-copii/Publicitatea-influenteaza-gustul-copiilor-a4103.html

http://www.doctor.info.ro/tinerii_si_publicitatea_alimentar.html

www.wall-street.ro

Preview document

Practici Comerciale Incorecte - Pagina 1
Practici Comerciale Incorecte - Pagina 2
Practici Comerciale Incorecte - Pagina 3
Practici Comerciale Incorecte - Pagina 4
Practici Comerciale Incorecte - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Practici Comerciale Incorecte.doc

Alții au mai descărcat și

Practici Comerciale Incorecte

Introducere Firmele competitive care își desfășoară activitatea în diferite domenii oferă consumatorilor informații variate concludente, corecte...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Aspecte legislative, instituționale și practice cu privire la producerea, comercializarea și siguranța produselor alimentare

Înainte de toate ar trebui să răspund la o serie de întrebări: “Pentru ce o analiză a unei activităţi de producţie industrială din perspectiva...

Protecția Consumatorului în Domeniul Audiovizualului

CAPITOLUL I: SINTEZA INFORMATII 1.1. Prezentarea protocolului de colaborare A.N.P.C - C.N.A Asigurarea unui înalt nivel de protecţie a...

Practici Comerciale Incorecte în Relațiile cu Consumatorii

Practici comerciale incorecte în relațiile cu consumatorii 1. Introducere „Ofertă excepţională, numai pentru 24 de ore! ”Cumpără două produse şi...

Protecția Consumatorului - ANPC

In timpul celor cincizeci de ani de comunism, protectia consumatorilor nu a reprezentat un domeniu de interes pentru autoritatile statului roman,...

Exercitarea Comerțului în Limitele Concurenței Licite

Capitolul I – Libertatea concurenţei in economia de piaţă 1.1 Noţiunea de concurenţă În economia de piaţa,forma modernă de organizare a...

Calitatea uleiului de măsline

Introducere Calitatea mărfii este extrem de importantă, dar este probabil şi cel mai greu de constituit dintre toate atributele acesteia....

Drepturile consumatorului și regulile de igienizare în domeniul procesării laptelui

Introducere Protectia consumatorului a fost introdusa in Tratatul asupra Comunitatii Europene prin Tratatul de la Maastricht. Scopul acesteia este...

Practici Comerciale Incorecte

Introducere Firmele competitive care își desfășoară activitatea în diferite domenii oferă consumatorilor informații variate concludente, corecte...

Ai nevoie de altceva?