Practici Comerciale Incorecte

Extras din referat Cum descarc?

Practicile comerciale incorecte inseamna practici comerciale inselatoare si agresive. Aceste practici sunt interzise. Pentru ca o practica comerciala sa fie considerata incorecta, este necesar sa se stabileasca daca aceasta a influentat sau este probabil sa influenteze in mod esential decizia consumatorului mediu de a achizitiona acel produs sau serviciu. Astazi, o reclama reusita, sau o campanie publicitara de succes pot genera mini miscari sociale, de la relansarea/promovarea unor cantece (cum a facut Carlsberg cu ,,Love of my life" sau Orange pentru ,,Island in the sun") pana la crearea de noi expresii care au intrat in utilizarea curenta (,,si marmota invelea ciocolata in staniol" - reclama la ciocolata Milka, ,,probleme Gogule?" - reclama la bautura spirtoasa Unirea, ,,si haltu' cat e halatu'?" sau" scump, doamna scump" din reclama Altex).
Publicitatea este forma de comunicare care are ca scop, direct sau indirect, promovarea bunurilor si serviciilor pentru vanzarea destinata consumatorilor indiferent de mijlocul de comunicare folosit.
Publicitatea mai poate fi definita si ca fiind orice forma platita de prezentare si promovare impersonala a ideilor, bunurilor sau serviciilor prin mijloace de informare de masa (ex:ziare, reviste, tv etc.)
Rolul publicitatii intr-o societate de consum este un important mijloc de comunicare avand un rol important in lumea afacerilor si in societate. De aceea fara publicitate majoritatea producatorilor nu ar avea vanzare. Prima conditie ca un produs sa fie vandut este ca consumatorul sa il cunoasca si cel mai in masura ca produsul sa fie cunoscut este publicitatea. Publicitatea mai are ca scop si informarea consumatorului despre produsele si serviciile existente pe piata. Aceasta joaca un rol important si in economie.
Publicitatea este de mai multe feluri:
- publicitatea de informare este folosita atunci cand se lanseaza pe piata o noua gama de produse;
- publicitatea de convingere este folosita atunci cand apare concurenta intre doua sau mai multe companii iar obiectivul este acela de a crea o cerere selectiva;
- publicitatea de reamintire este importanta pentru produsele ajunse deja in etapa de maturitate, pentru ca ea mentine interesul consumatorilor fata de acel produs;
Publicitatea are rolul de a informa consumatorul despre produsele care sunt pe piata si cat de bune sunt din punct de vedere calitativ. Fara publicitate, vanzarea de produse ar fi foarte scazuta,de aceea ,publicitatea are un rol important in vanzarea produselor. Cu toate acestea publicitatea poate induce in eroare consumatorul prin:
1. promovarea foarte intensa a unui produs care are o slaba calitate;
2. promovarea unui produs de catre o personalitate cunoscuta care nu a folosit poate niciodata acel produs;
3. introducerea in spotul publicitar a unor elemente care nu sunt adevarate;
Putem considera publicitatea fara sa ne mai gandim a face afirmatii exagerate ca fiind ,,noua arta" a secolului XXI, plecand de le premiza acceptarii termenului de arta intr-un sens mult mai larg decat cel clasic. O noua reprezentare artistica ce impleteste intr-un mod inedit nevoia de a influenta comportamentul de achizitie al cumparatorului cu manipularea realizata cu ajutorul psihologiei aplicate, prin teoriile comunicarii. Astfel asistam la interferenta mai multor stiinte, avand in final un singur scop: acela de a influenta comportamentul de cumparare.
Prin aceasta lucrare doresc sa evidentiez importanta publicitatii in corelatie stricta cu mass-media asupra comprtamentelor umane. Cu cat preocuparea cetatenilor romani pentru petrecerea timpului liber urmarind programele TV sau alte mijloace de informare in masa este mai mare, cu atat creste posibilitatea influentarii comportamentelor de cumparare, a schimbarilor de comportament. In lucrarea de fata am evidentiat corelatia dintre timpul petrecut de romani in fata televizorului si influenta asupra comportamentelor umane.
Publicitatea are ca obiectiv sa faca cunoscute si sa puna in valoare un produs sau o marca, un serviciu sau o activitate, o institutie sau o cauza importanta, un grup sau o persoana. Publicitatea se adreseaza catorva mii sau chiar milioane, pe cand vanzatorul vorbeste unei singure persoane. Publicitatea ne prezinta produsele ca fiind perfecte pentru nevoile noastre,dar in realitate nu este asa cum doresc producatorii sa ni le arate prin intermediul publicitatii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Practici Comerciale Incorecte.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

Legea 363/2007privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor.
http://www.anpc.gov.ro/anpcftp/infocons/campanie_informare_2009/pdf/practici_incorecte.pdf
http://ro.wikipedia.org/wiki/Publicitate
http://www.copilul.ro/stiri-copii/despre-copii/Publicitatea-influenteaza-gustul-copiilor-a4103.html
http://www.doctor.info.ro/tinerii_si_publicitatea_alimentar.html
www.wall-street.ro


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!