Politici si Strategii de Comunicare in UE

Extras din referat Cum descarc?

Infiintarea Uniunii Europene si procesul de extindere 
Uniunea Europeana este rezultatul unui proces de cooperare si integrare care a inceput in anul 1951, intre sase tari europene (Belgia, Germania, Franta, Italia, Luxemburg si Olanda). Dupa cincizeci de ani si patru valuri de aderare (1973: Danemarca, Irlanda si Regatul Unit; 1981: Grecia; 1986: Spania si Portugalia; 1995: Austria, Finlanda si Suedia), Uniunea Europeana are astazi cincisprezece state membre si se pregateste pentru a cincea extindere, de data aceasta catre Europa Centrala si de Est. 
Misiunea Uniunii Europene este de a organiza relatiile dintre statele membre si intre popoarele acestora, intr-o maniera coerenta, avand drept suport solidaritatea.
Principalele obiective sunt:
- promovarea progresului economic si social (piata unica a fost instituita in 1993, iar moneda unica a fost lansata in 1999);
- sa afirme identitatea Uniunii Europene pe scena internationala (prin ajutor umanitar pentru tarile nemembre, o politica externa si de securitate comuna, implicare in rezolvarea crizelor internationale, pozitii comune in cadrul organizatiilor internationale);
- sa instituie cetatenia europeana (care nu inlocuieste cetatenia nationala dar o completeaza, conferind un numar de drepturi civile si politice cetatenilor europeni);
- sa dezvolte o zona de libertate, securitate si justitie (legata de functionarea pietei interne si in particular de libera circulatie a persoanelor);
- sa existe si sa se consolideze in baza dreptului comunitar (corpul legislatiei adoptate de catre institutiile europene, impreuna cu tratatele fondatoare);
Cinci institutii sunt implicate in conducerea Uniunii Europene: Parlamentul European (ales de catre popoarele statelor membre), Consiliul (reprezentand guvernele statelor membre), Comisia (executivul si organismul cu drept de a initia legislatie), Curtea de Justitie (care asigura compatibilitatea cu dreptul comunitar), Curtea de Conturi (responsabila de controlul folosirii fondurilor comunitare). Aceste institutii sunt sprijinite de alte organisme: Comitetul Economic si Social si Comitetul Regiunilor (organisme consultative care acorda sprijin ca pozitiile diferitelor categorii sociale si regiuni ale Uniunii Europene sa fie luate in considerare), (care se ocupa de plangerile cetatenilor cu privire la administratia la nivel european), Banca Europeana de Investitii (institutia financiara a UE) si (raspunzatoare de politica monetara in zona euro).
In martie 1998 cea de a cincea extindere a fost lansata in mod oficial, cuprinzand urmatoarele 13 state: Bulgaria, Cipru, Cehia, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Romania, Slovacia, Slovenia, Ungaria si Turcia.
Trecerea la o moneda noua afecteaza in multe privinte viata cotidiana a cetatenilor. De aceea, comunicarea prompta si eficienta este o preocupare esentiala a oricarui stat membru care isi propune sa adopte euro, iar experienta a aratat ca este si elementul decisiv pentru realizarea cu succes a acestei tranzitii.
Comunicarea nu inceteaza insa in momentul in care noile bancnote si monede se afla in buzunarele cetatenilor. Succesul monedei unice depinde si de explicarea adecvata a functionarii si a avantajelor sale. 
Etapele comunicarii
Comunicarea joaca un rol esential in consolidarea increderii consumatorilor, venind in completarea masurilor luate pentru a asigura transparenta si conversia corecta a preturilor, inaintea tranzitiei si in timpul acesteia. Printre masurile respective se numara acordurile privind preturile corecte incheiate intre autoritatile nationale si mediul de afaceri, precum si sistemele de monitorizare a preturilor, care garanteaza ca lipsa de informatii a consumatorilor cu privire la euro nu este exploatata de intreprinderi cu scopul de a obtine castiguri incorecte. 
Identificarea inseamna sprijin. Iar sprijinul publicului este un alt factor esential pentru succesul monedei unice si al cadrului sau politic, Uniunea Economica si Monetara (UEM). Pentru a obtine acest sprijin este nevoie sa se explice care sunt avantajele monedei unice si cum functioneaza UEM. De aceea, activitatea de comunicare nu inceteaza in momentul in care se incheie procesul de tranzitie, ci continua si in perioada ulterioara inlocuirii fostei monede nationale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politici si Strategii de Comunicare in UE.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!