Politică de produs - Danone România

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 991
Mărime: 28.60KB (arhivat)
Publicat de: Florentin State
Puncte necesare: 6
Universitatea Transilvania din Braşov Facultatea de Ştiinţe Economice Economia comerţului, ţurismului şi serviciilor

Extras din referat

Produsul, în viziunea de marketing, reprezintă un set de beneficii pe care o firmă le oferă potenţialilor consumatori în scopul satisfacerii unor nevoi, aşadar el reprezintă oferta unei firme, adresată pieţei în scopul captării interesului, al achiziţionării, utilizării sau consumului de către populaţie.

Politica de produs reprezintă conduita pe care o adoptă întreprinderea cu privire la dimensiunile, structura şi evoluţia gamei de produse şi servicii care fac obiectul activităţii sale, atitudine ce se raportează permanent la cerinţele mediului extern, şi, în special, la tendinţele manifestate de către concurenţi.

Activităţile şi deciziile de marketing privind produsul au în vedere, în principal, următoarele aspecte:

- Atributele produsului

- Crearea şi impunerea mărcii

- Ambalarea

- Etichetarea

- Service-ul şi garanţia

- Serviciile auxiliare produsului

- Managementul gamei de produse

Atributele reprezintă avantajele şi beneficiile pe care produsul le oferă clienţilor. În cazul iaurturilor de la Danone se poate vorbi despre conţinutul bogat în calciu folositor celor mici (Danonino) sau gama Activia şi Actimel cu un conţinut scăzut în grăsimi, dar c u rol important pentru sistemul digestiv şi imunitar. De asemenea, întreaga gamă de iarturi se vrea a fi una de o calitate superioară "Una dintre principalele idei directoare ale Grupului Danone este aceea că alimentele joacă un rol important în promovarea sănătăţii şi a stării de bine a fiecărei persoane.” Franck Riboud, Preşedintele Grupului Danone

Un rol important este acordat culorii şi simbolisticii culorilor utilizate pentru ambalajul produselor.

- Crearea şi impunerea mărcii.

Marca este un nume, un semn, un desen sau o combinaţie a acestora, fiind utilizată pentru a identifica bunurile sau serviciile unui ofertant şi pentru a le diferenţia de concurenţi. Marca Danone este una uşor de pronunţat, memorat şi reamintit, uşor de pronunţat, memorat şi reamintit.

Impunerea numelui de marcă necesită:

- Produse de calitate, apreciate de consumatori.

- Acţiuni promoţionale susţinute – crearea imaginii de marcă.

- Alegerea cu grijă a numelui de marcă (atenţie la semnificaţiile negative ale cuvintelor).

Numele fiecărui produs din gama Danone este ales cu grijă şi se adresează fiecărei categorii de vârstă în parte (Danonino cu micul dinozaur prietenos se adresează copiilor, Activia pe care este creionata o siluetă se adresează persoanelor ce doresc un tranzit intestinal mai bun, etc). Investiţiile în acţiunile promoţionale sunt destul de mari, iar publicitatea se face prin orice mijloace media.

Dintre strategiile de produs referitoare la marca, în cazul Danone se aplica cea de extindere a numelui de marcă şi anume asupra liniei de produse, adică mai multe articole din

aceeaşi categorie poarta aceeaşi marcă.

- Etichetarea produsului

Eticheta conţine o serie de informaţii privind produsul şi marca acestuia, fiind ataşată de regulă acestuia. Funcţiile îndeplinite de etichetă: identificarea produsului său a mărcii, prezentarea şi descrierea produsului (producător, model, mărime, data fabricaţiei, compoziţia produsului),promovarea produsului.

- Ambalarea produsului

Ambalajul are în primul rând un rol protector contra acţiunii factorilor externi asupra produsului (lovituri, umiditate, agenţi corozivi, praf), dar şi rol de promovare a produsului.

- Servicii auxiliare produsului

Servicii înaintea vânzării – reclame, informări, trimitere de cataloage, prezentări de produse, teste

Servicii în timpul procesului de vânzare – consultanta, proba, ambalare specială

Servicii după vânzare – transport gratuit, asistentă în consum, preluarea produselor uzate (rol deosebit în stabilirea relaţiilor pe termen lung).

Preview document

Politică de produs - Danone România - Pagina 1
Politică de produs - Danone România - Pagina 2
Politică de produs - Danone România - Pagina 3
Politică de produs - Danone România - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Politica de Produs - Danone Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Prezentarea Firmei Danone România

Capitolul 1. Descrierea firmei 1.1. Istoric Danone România Compania Danone România face parte din Grupul Danone (care detine 65% din capitalul...

Danone România

1. MOTIVAȚIE Conform studiului Euromonitor Internațional 2011, furnizat de Tetra Pack, românii ocupă penultimul loc în Europa la consumul de lapte...

Istoricul unei Firme - Danone

Capitolul I 1.1 Scurt istoric Iaurtul este considerat alimentul sănătos din familia lactatelor. Este considerat unul din alimentele care ajută la...

Studiu de Caz - Danone

INTRODUCERE Termenul de marketing este de origine anglo-saxona (to market) si presupune a desfasura tranzactii pe piata, a cumpara si a vinde....

Plan de marketing privind lansarea unui nou produs pe piață - iaurtul Babydino cu portocale și fulgi de ciocolată, în cadrul companiei Danone

Capitolul 1.-Justificarea alegerii temei Am ales această temă, deoarece iaurtul este considerat a fi unul dintre alimentele sănătoase din familia...

Danone România

S.C Danone România S.R.L Cap. 1 Prezentarea si descrierea activitatii curente 1.1 Nume si localizare Danone este cea mai mare companie...

Sunt produsele Danone naturale - argumente pro și contra

I. Danone la nivel international Grupul francez Danone este unul dintre cei mai mari producatori din industria alimentara la nivel mondial. Cele...

Strategii de Marketing Albalact vs Danone

INTRODUCERE Laptele este primul aliment cu care omul vine în legǎturǎ din prima zi de viaţǎ. Este un aliment indinspensabil vieţii, valoros din...

Ai nevoie de altceva?