Extras din referat
Produsul, în viziunea de marketing, reprezintă un set de beneficii pe care o firmă le oferă potenţialilor consumatori în scopul satisfacerii unor nevoi, aşadar el reprezintă oferta unei firme, adresată pieţei în scopul captării interesului, al achiziţionării, utilizării sau consumului de către populaţie.
Politica de produs reprezintă conduita pe care o adoptă întreprinderea cu privire la dimensiunile, structura şi evoluţia gamei de produse şi servicii care fac obiectul activităţii sale, atitudine ce se raportează permanent la cerinţele mediului extern, şi, în special, la tendinţele manifestate de către concurenţi.
Activităţile şi deciziile de marketing privind produsul au în vedere, în principal, următoarele aspecte:
- Atributele produsului
- Crearea şi impunerea mărcii
- Ambalarea
- Etichetarea
- Service-ul şi garanţia
- Serviciile auxiliare produsului
- Managementul gamei de produse
Atributele reprezintă avantajele şi beneficiile pe care produsul le oferă clienţilor. În cazul iaurturilor de la Danone se poate vorbi despre conţinutul bogat în calciu folositor celor mici (Danonino) sau gama Activia şi Actimel cu un conţinut scăzut în grăsimi, dar c u rol important pentru sistemul digestiv şi imunitar. De asemenea, întreaga gamă de iarturi se vrea a fi una de o calitate superioară "Una dintre principalele idei directoare ale Grupului Danone este aceea că alimentele joacă un rol important în promovarea sănătăţii şi a stării de bine a fiecărei persoane.” Franck Riboud, Preşedintele Grupului Danone
Un rol important este acordat culorii şi simbolisticii culorilor utilizate pentru ambalajul produselor.
- Crearea şi impunerea mărcii.
Marca este un nume, un semn, un desen sau o combinaţie a acestora, fiind utilizată pentru a identifica bunurile sau serviciile unui ofertant şi pentru a le diferenţia de concurenţi. Marca Danone este una uşor de pronunţat, memorat şi reamintit, uşor de pronunţat, memorat şi reamintit.
Impunerea numelui de marcă necesită:
- Produse de calitate, apreciate de consumatori.
- Acţiuni promoţionale susţinute – crearea imaginii de marcă.
- Alegerea cu grijă a numelui de marcă (atenţie la semnificaţiile negative ale cuvintelor).
Numele fiecărui produs din gama Danone este ales cu grijă şi se adresează fiecărei categorii de vârstă în parte (Danonino cu micul dinozaur prietenos se adresează copiilor, Activia pe care este creionata o siluetă se adresează persoanelor ce doresc un tranzit intestinal mai bun, etc). Investiţiile în acţiunile promoţionale sunt destul de mari, iar publicitatea se face prin orice mijloace media.
Dintre strategiile de produs referitoare la marca, în cazul Danone se aplica cea de extindere a numelui de marcă şi anume asupra liniei de produse, adică mai multe articole din
aceeaşi categorie poarta aceeaşi marcă.
- Etichetarea produsului
Eticheta conţine o serie de informaţii privind produsul şi marca acestuia, fiind ataşată de regulă acestuia. Funcţiile îndeplinite de etichetă: identificarea produsului său a mărcii, prezentarea şi descrierea produsului (producător, model, mărime, data fabricaţiei, compoziţia produsului),promovarea produsului.
- Ambalarea produsului
Ambalajul are în primul rând un rol protector contra acţiunii factorilor externi asupra produsului (lovituri, umiditate, agenţi corozivi, praf), dar şi rol de promovare a produsului.
- Servicii auxiliare produsului
Servicii înaintea vânzării – reclame, informări, trimitere de cataloage, prezentări de produse, teste
Servicii în timpul procesului de vânzare – consultanta, proba, ambalare specială
Servicii după vânzare – transport gratuit, asistentă în consum, preluarea produselor uzate (rol deosebit în stabilirea relaţiilor pe termen lung).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Politica de Produs - Danone Romania.doc