Politica de Produs - Danone Romania

Extras din referat Cum descarc?

Produsul, in viziunea de marketing, reprezinta un set de beneficii pe care o firma le ofera potentialilor consumatori in scopul satisfacerii unor nevoi, asadar el reprezinta oferta unei firme, adresata pietei in scopul captarii interesului, al achizitionarii, utilizarii sau consumului de catre populatie.
Politica de produs reprezinta conduita pe care o adopta intreprinderea cu privire la dimensiunile, structura si evolutia gamei de produse si servicii care fac obiectul activitatii sale, atitudine ce se raporteaza permanent la cerintele mediului extern, si, in special, la tendintele manifestate de catre concurenti.
Activitatile si deciziile de marketing privind produsul au in vedere, in principal, urmatoarele aspecte:
- Atributele produsului
- Crearea si impunerea marcii
- Ambalarea
- Etichetarea
- Service-ul si garantia
- Serviciile auxiliare produsului
- Managementul gamei de produse 
Atributele reprezinta avantajele si beneficiile pe care produsul le ofera clientilor. In cazul iaurturilor de la Danone se poate vorbi despre continutul bogat in calciu folositor celor mici (Danonino) sau gama Activia si Actimel cu un continut scazut in grasimi, dar c u rol important pentru sistemul digestiv si imunitar. De asemenea, intreaga gama de iarturi se vrea a fi una de o calitate superioara "Una dintre principalele idei directoare ale Grupului Danone este aceea ca alimentele joaca un rol important in promovarea sanatatii si a starii de bine a fiecarei persoane." Franck Riboud, Presedintele Grupului Danone
Un rol important este acordat culorii si simbolisticii culorilor utilizate pentru ambalajul produselor.
- Crearea si impunerea marcii. 
Marca este un nume, un semn, un desen sau o combinatie a acestora, fiind utilizata pentru a identifica bunurile sau serviciile unui ofertant si pentru a le diferentia de concurenti. Marca Danone este una usor de pronuntat, memorat si reamintit, usor de pronuntat, memorat si reamintit.
Impunerea numelui de marca necesita:
- Produse de calitate, apreciate de consumatori.
- Actiuni promotionale sustinute - crearea imaginii de marca.
- Alegerea cu grija a numelui de marca (atentie la semnificatiile negative ale cuvintelor).
Numele fiecarui produs din gama Danone este ales cu grija si se adreseaza fiecarei categorii de varsta in parte (Danonino cu micul dinozaur prietenos se adreseaza copiilor, Activia pe care este creionata o silueta se adreseaza persoanelor ce doresc un tranzit intestinal mai bun, etc). Investitiile in actiunile promotionale sunt destul de mari, iar publicitatea se face prin orice mijloace media. 
Dintre strategiile de produs referitoare la marca, in cazul Danone se aplica cea de extindere a numelui de marca si anume asupra liniei de produse, adica mai multe articole din
aceeasi categorie poarta aceeasi marca.
- Etichetarea produsului
Eticheta contine o serie de informatii privind produsul si marca acestuia, fiind atasata de regula acestuia. Functiile indeplinite de eticheta: identificarea produsului sau a marcii, prezentarea si descrierea produsului (producator, model, marime, data fabricatiei, compozitia produsului),promovarea produsului.
- Ambalarea produsului
Ambalajul are in primul rand un rol protector contra actiunii factorilor externi asupra produsului (lovituri, umiditate, agenti corozivi, praf), dar si rol de promovare a produsului.
- Servicii auxiliare produsului
Servicii inaintea vanzarii - reclame, informari, trimitere de cataloage, prezentari de produse, teste
Servicii in timpul procesului de vanzare - consultanta, proba, ambalare speciala
Servicii dupa vanzare - transport gratuit, asistenta in consum, preluarea produselor uzate (rol deosebit in stabilirea relatiilor pe termen lung).


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de Produs - Danone Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă gratuit acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.


Hopa sus!