Politică de prețuri

Referat
9/10 (5 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 4172
Mărime: 32.92KB (arhivat)
Publicat de: Anonymous A.
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Constatin Florentina

Cuprins

  1. .Introducere
  2. 2.Politica de preturi in perioada tranzitiei
  3. a.Politica preturilor pana in 1997
  4. b.Politica de preturi dupa 1997
  5. 3.Concluzii
  6. 4.Bibliografie

Extras din referat

1.INTRODUCERE

Preturile produselor agricole s-au abordat,multa vreme,in mod diferit pe plan national si international.Desi in prezent se manifesta tendinta de aliniere a preturilor interne la preturile mondiale,sub presiunea concurentei si a internatinalizarii pitelor agricole,exista mari diferentieri in ceea ce priveste nivelul acestora ca urmare a politicilor unor tari de subventionare a agriculturii.Desi inteventiile au avut si mai au inca un anumit rol in mentinerea unui nivel ridicat preturilor produselor agricole ,in special in Uniunea Europeana si SUA, raporturile cerere-oferta pe piata interna sunt determinate,iar in perspectiva liberalizarii schimburilor agricole internationale preturile interne se vor alinia la evolutiile preturilor pietei mondiale.Acest curs il vor urma si tarile in tranzitie la economia de piata,ca si tarile in curs de dezvoltare care nu au resurse de sustinere a unor preturi interne la un nivel ridicat.

Formarea preturilor pe piata agricola modiala este rezultatul jocului liber al cererii si ofertei,interventiile organismelor internationale asigura doar anumite reglementarisi facilitati in baza acordurilor la care tarile lumii sunt parte.Interventiile asupra pietei mondiale sunt selective si temporare in caz de dezechilibre majore si pentru a preintampina dezastre umanitare.

Preturile produselor agricole au o serie de caracteristici:sunt fluctuante in functie de nivelul ofertei,de perisabilitate,posibilati de stocaj, raritate,calitate,au tendinte de stabilizare,reducere,distorsiune in favoarea oraselor;pot creste sau reduce veniturile producatorilor;pot reduce, stabiliza sau creste preturile de consum;se pot apropia de preturile inputurilor agricole sau se poate adanci foarfeca preturilor;preturile interne pot fi aliniate la preturile internationale de referinta sau pot fi peste,sau sub nivelul acestora.

Desi cei doi mari competititori mondiali:SUA si Uniunea Europeana si-au reformulat politicile de preturi si fac in continuare eforturi de liberalizare,preturile interne sunt mult peste preturile pietei mondiale si pana in anul 2006 reducerile de preturi la poarta fermei nu vor fi semnificative.Estimarile Departamentului Agriculturii al SUA,facute in 1995,reflecta sustinere substantiala a preturilor la poarta fermei la grau,porumb si lapte.la aceste se adauga subventiile la export pentru produsele care se exporta (tabelul urmator):

Estimari privind dinamica preturilor la unele produse agricole principale

Sursa:Lucrarea “Strategii fundamentale pe temen lung pentru agricultura,1995-2005”(“long-term Agricultural Baseline Projections,1995-2005”) a Departamentului Agriculturii SUA,Washinton D.C,1995

Uniunea Europeana,de la crearea Politicii Agricole Comunitare,a practicat preturi ridicate la produsele agricole de prima necesitate,mult peste preturile mondiale.in urma unor masuri de reforme successive a PAC,preturile agricole comunitare s-au mentinut stabile la unele produse,in perioada 1995-1998,iar la altele s-au redus.Acest proces de reducere continua in perspectiva.

In anul 1997,preturile produselor agricole in unele tari member ale Uniunii Europene au avut niveluri diferite,dar in general mai ridicate decat preturile pietei mondiale (tabelul urmator).

Preview document

Politică de prețuri - Pagina 1
Politică de prețuri - Pagina 2
Politică de prețuri - Pagina 3
Politică de prețuri - Pagina 4
Politică de prețuri - Pagina 5
Politică de prețuri - Pagina 6
Politică de prețuri - Pagina 7
Politică de prețuri - Pagina 8
Politică de prețuri - Pagina 9
Politică de prețuri - Pagina 10
Politică de prețuri - Pagina 11
Politică de prețuri - Pagina 12
Politică de prețuri - Pagina 13
Politică de prețuri - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Politica de Preturi.doc

Alții au mai descărcat și

Particularități ale Marketingului Produselor Agricole în România

Capitolul 1. Piaţa – mediu extern principal al întreprinderii 1.1. Întreprinderea şi piaţa Întreprinderea îşi desfăşoară activitatea într-un...

Creditarea persoanelor juridice la o sucursală C.E.C.

INTRODUCERE Când omenirea a intrat într-o noua etapa a evolutiei sale, informatia preluata, prelucrata si transmisa cu ajutorul echipamentelor...

Managementul Resurselor Umane

Capitolul I. Analiza critică a fişei postului Fişa postului reprezintă documentul operaţional prin care se reflectă descrierea postului şi care,...

Achiziții - portofele

1. MOTIVATIE Portofelul este un accesoriu practic si inedit, indispensabil atat sexului feminin cat si celui masculin. Pretul variaza in functie...

Analiza economică financiară la SC Recim Grup SRL

I. Prezentarea societăţii comerciale ,,Întreprinderea are un rol hotărâtor în dezvoltarea economică a oricărei ţări, în determinarea potenţialului...

Politică de prețuri

1. Introducere Preturile produselor agricole s-au abordat, multa vreme, in mod diferit pe plan national si international. Desi in prezent se...

Politică de preț

Agricultura in perioada de tranzitie La sfarsitul a zece ani de tranzitie,agricultura nu reuseste sa faca baza cresterii economice, principala...

Studiu de Caz privind Activitatea S.C. General Construct Suceava

„General Construct este o societate de constructii. Tinta noastra finala este sa satisfacem cerintele si asteptarile clientilor nostri actuali si...

Te-ar putea interesa și

Studiu privind Politica de Prețuri la Gama Produselor Lactate din Hypermarketul Real

INTRODUCERE „Marketingul este un proces social si managerial prin care indivizi si grupuri de indivizi obţin ceea ce le este necesar si doresc...

Cercetări de marketing - aplicație la SC Petrom SA București - membru OMV Group

1.PREZENTAREA S.C. PETROM S.A. 1.1.SUMARUL CONDUCERII In prezent, compania are strategii clare de dezvoltare vizand extinderea activitatilor la...

Marketingul Serviciilor Turistice

Argument Lucrarea de fata abordeaza conceptele specifice marketingului turistic si politicile de produs turistic, pret, distribute si promovare...

Politică de preț în turism

MEMORIU JUSTIFICATIV Toate organizatiile constituite pe criterii de profitabilitate, precum si multe din cele bugetare sau nonprofit,stabilesc...

Politică de prețuri

1. Introducere Preturile produselor agricole s-au abordat, multa vreme, in mod diferit pe plan national si international. Desi in prezent se...

Plan de Afaceri - SC Ecoflor SRL

Plan de afaceri CAPITOLUL I. Scopul elaborarii planului de afaceri 1. Descrierea firmei SC ECOFLOR SRL si-a inceput activitatea la data de...

Formarea și funcțiile prețului în turism

Capitolul 1. Preturile si tarifele in turism 1.1 Definirea preturilor si tarifelor Pretul reprezinta un element fundamental al politicii de...

Diagnosticarea modului de materializare a funcțiilor comerțului la SC Petrom SA

1. ABORDAREA TEORETICA A FUNCTIEI COMERTULUI.ASPECTE CONCEPTUALE PRIVIND FUNCTIA COMERTULUI Comertul este un sector de activitate precisa,...

Ai nevoie de altceva?