Politica Comerciala Promotionala a Republicii Moldova

Extras din referat Cum descarc?

Intrand in circuitul economic mondial, Republica Moldova, in mod obiectiv, trebuie sa intreprinda masuri specifice (interne si pe plan international) intru asigurarea compatibilitatii relatiilor sale cu restul lumii.
O atentie deosebita se acorda crearii unui cadru juridic adecvat, care sa corespunda principiilor generale de comert exterior intr-o economie de piata. In acest context, au fost incheiate: 
- acorduri privind comertul si colaborarea economica, 
- acorduri de comert liber,
- acorduri privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor, - acorduri privind evitarea dublei impuneri, 
- alte acorduri prin care se solutioneaza aspecte specifice legate de activitatea de comert exterior.
O prioritate strategica pentru integrarea economiei Republicii Moldova in sistemul economic mondial si in particular in comertul international a fost aderarea la Organizatia Mondiala a Comertului.
Republica Moldova beneficiaza de Sistemul Generalizat de Preferinte acordat din partea tarilor membre ale Uniunii Europene, Japonia, Canada, SUA. 
De asemenea, incepand cu anul 1991, Moldova a aderat la o serie de organisme internationale: Banca Mondiala, Fondul Monetar International, Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare, Banca Internationala de Reconstructie si Dezvoltare etc.
O alta masura de promovare a exportului este organizarea expozitiilor si targurilor in tara si participarea la acestea in alte tari. Cu toate ca numarul expozitiilor organizate in tara este in crestere, problema ce apare este pasivitatea agentilor economici nationali fata de asemenea manifestari, aceasta fiind cauzata direct de greutatile financiare in care se afla multe firme autohtone.
In aceasta directie s-au luat unele masuri din partea Guvernului, prin adoptarea Hotararii cu privire la Strategia de promovarea exportului de marfuri din Republica Moldova pe anii 1999-2001, nr.554, din 16 iunie 1999 si Hotararii cu privire la Strategia de promovare a exportului pe anii 2002-2005, nr.80 din 29 ianuarie 2002.
Scopul principal al Strategiei de promovare a exportului de marfuri din Republica Moldova pe anii 1999-2001 este crearea cadrului juridic si institutional favorabil pentru stimularea activitatii comerciale externe, asigurarea respectarii cerintelor de calitate a marfurilor si ambalajului lor, conform cu standardele internationale, inviorarea activitatii de prezentare a potentialului de export al Republicii Moldova prin intermediul ambasadelor si reprezentantelor comerciale ale tarii din strainatate, orientarea producatorilor autohtoni spre noi piete de desfacere, consolidarea rolului statului in sustinerea si promovarea exporturilor.
Necesitatea elaborarii prezentei Strategii se explica prin faptul ca economiei actuale a tarii ii sunt caracteristice:
1. Reducerea exportului si cresterea deficitului balantei comerciale;
2. Orientarea geografica unilaterala spre anumite piete de desfacere (CSI) si utilizarea insuficienta a pietelor din occident;
3. Competitivitatea redusa a marfurilor autohtone pe pietele externe cauzata de necorespunderea calitatii si ambalajului neatractiv la o mare parte din marfurile destinate exportului.
Datorita capacitatii limitate a pietei interne a Moldovei, lipsei resurselor energetice si a unor materii prime, dezvoltarea economiei Republicii Moldova depinde in mod decisiv de orientarea si eficienta relatiilor economice externe, de posibilitatile ei de a-si amplifica exportul.
Promovarea exportului de marfuri din Republica Moldova presupune, in primul rand:
1. Determinarea ramurilor si produselor de perspectiva pentru export;
2. Reorganizarea si restructurarea intreprinderilor care urmeaza sa produca marfuri de calitate solicitata si sa activeze profitabil pe pietele cu concurenta sporita;
3. Eficientizarea activitatii structurilor publice responsabile de promovarea exportului;
4. Organizarea pregatirii cadrelor respective;
5. Promovarea unei politici fiscale care sa faciliteze exporturile;
6. Lichidarea diverselor obstacole ce limiteaza exportul;
7. Orientarea zonei economice libere si a parcurilor industriale spre producerea marfurilor pentru export;
8. Consolidarea pozitiilor detinute si extinderea preocuparilor in intensificarea de oferte si cereri noi prin schimbarea colectarii si utilizarii informatiilor referitoare la piata externa de desfacere;
9. Asigurarea unei oferte stabile de produse si servicii moldovenesti pe pietele externe;


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica Comerciala Promotionala a Republicii Moldova.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!