Politică comercială - Canada

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 3670
Mărime: 164.37KB (arhivat)
Publicat de: Marinel Pintilie
Puncte necesare: 8

Extras din referat

Introducere

In acest proiect vom prezenta cateva elemente de comert international al Canadei. Vom aborda subiecte de natura economica din care sa rezulte relatiile Canadei cu celelalte tari, modul in care acestea interactioneaza cat si rezultatele obtinute in urma acestor relatii.

In prima parte a proiectului vom face o scurta descriere generala a tarii, ce va cuprinde elemente demografice si geografice, elemente de natura economica si vom specifica si organizatiile din care Canada face parte. Foarte importante sunt exporturile , cat si importurile acestei tari , factorii care influenteaza aceste doua procese cat si rezultatele acestora.

In cea de-a doua parte vom prezenta politica comerciala a Canadei, ce va cuprinde politica tarifara, netarifara si promotionala a tarii.

CANADA

Teritoriu de mari proporţii şi cu bogate resurse naturale, Canada a devenit în 1867 dominion cu autoguvernare, păstrând totuşi legături cu Coroana Marii Britanii. Din punct de vedere tehnologic şi economic, Canada s-a dezvoltat în paralel cu vecina sa din sud, SUA. Canada se confruntă cu provocări politice de îndeplinire a cerinţelor poporului, care cere îmbunătăţirea calităţii în sistemul de sănătate, în educaţie, ameliorarea serviciilor sociale, cât şi a competitivităţii economice. De asemenea, statul trebuie să răspundă şi cererilor populaţiei din Quebec, unde limba oficială este franceză. Canada îşi propune să exploateze diversele sale resurse de energie, menţinându-şi în acelaşi timp angajamentul faţă de mediul înconjurător.

Capitala: Ottawa – 994.300 locuitori

Suprafata: 9.970.537 km

Populatie : 28.753.100 locuitori

Densitatea populatiei: 3 locuitori/km

Cel mai mare oras : Toronto – 3.983.046 locuitori

Limbi: engleza vorbita in proportie de 63% din populatie ca limba materna, iar franceza in proportie de 25%.

ECONOMIA. GENERALITĂŢI:

Canada este o societate prosperă, cu industrie de înaltă tehnologie, având o economie ce face parte din clasa trilioanelor de dolari. Se aseamănă cu SUA în ceea ce priveşte sistemul său economic orientat către piaţă, modelul de producţie şi standardele ridicate de viaţă.

Încă din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, creşterea impresionantă a producţiei de bunuri, de exploatare minieră, precum şi creşterea sectoarelor de servicii, a transformat economia ţării, dintr-una rurală în mare măsură, într-una preponderent urbană si industrială.

Înţelegerea de liber schimb cu SUA (1989) şi Înţelegerea de liber schimb a ţărilor nord-americane (1994) a condus la o creştere semnificativă a schimburilor comerciale. De asemenea, a determinat şi integrarea economică cu SUA, principalul partener de afaceri al Canadei. Canada se bucură de un excedent comercial important cu SUA, care absoarbe aproximativ trei sferturi din exporturile canadiene în fiecare an. Canada este cel mai mare furnizor de energie, petrol, gaze, uraniu şi energie electrică pentru SUA.

Canada s-a bucurat de o creştere economică solidă din 1993 până în 2007, datorită bogatelor sale resurse naturale, a forţei de muncă, în cea mai mare parte calificată şi datorită investiţiilor în capitaluri moderne. Lovită de criza economică mondială, economia a scăzut într-o recesiune accentuată în ultimele luni ale anului 2008, Ottawa declarând primul său deficit fiscal în 2009, după 12 ani de excedent. Oricum, marile bănci ale Canadei au ieşit din criză printre primele, datorită practicilor conservatoare de acordare a împrumuturilor şi a capitalizării accentuate.

Pe parcursul anului 2010, economia Canadei a crescut doar 3%, din cauza exporturilor slabe.

Preview document

Politică comercială - Canada - Pagina 1
Politică comercială - Canada - Pagina 2
Politică comercială - Canada - Pagina 3
Politică comercială - Canada - Pagina 4
Politică comercială - Canada - Pagina 5
Politică comercială - Canada - Pagina 6
Politică comercială - Canada - Pagina 7
Politică comercială - Canada - Pagina 8
Politică comercială - Canada - Pagina 9
Politică comercială - Canada - Pagina 10
Politică comercială - Canada - Pagina 11
Politică comercială - Canada - Pagina 12
Politică comercială - Canada - Pagina 13
Politică comercială - Canada - Pagina 14
Politică comercială - Canada - Pagina 15
Politică comercială - Canada - Pagina 16
Politică comercială - Canada - Pagina 17
Politică comercială - Canada - Pagina 18
Politică comercială - Canada - Pagina 19
Politică comercială - Canada - Pagina 20

Conținut arhivă zip

  • Politica Comerciala - Canada.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Efectele Rundei Uruguay asupra liberalizării comerțului mondial

1. ROLUL G.A.T.T. IN LIBERALIZAREA COMERTULUI INTERNATIONAL 1.1. Scurt istoric al crearii si organizarii G.A.T.T. 1.1.1 Crearea G.A.T.T. Crearea...

Chile - Politica Comercială

Capitolul 1 Descriere Generală 1.1 Poziţia geografică : Situată pe coasta de sud-vest a Americii de Sud (Conul Sud), teritoriul continental...

Competitivitatea comerțului exterior al Canadei pe piața internațională

Capitolul 1. Prezentare generală a Canadei 1.1. Poziție geografică, istorie, apartenența la organizații internaționale Poziție geografică...

NAFTA - Asociația Nord-Americană a Comerțului Liber

1.INTRODUCERE Extinderea procesului de regionalizare la scară planetară prin aparitia unor noi grupări de cooperare şi integrare economică, a...

Raport de țară - Canada

Prezentare generală Deviză: „A Mari Usque Ad Mari” (lat. – De la ocean la ocean) Capitală : Ottawa Oraş principal: Toronto Limba oficială:...

Politica comercială în Canada

INTRODUCERE Canada este un stat situat în extremitatea nordică a continentului american. Ca suprafaţă, Canada este cea mai întinsă ţară a lumii...

Grasă de Cotnari - marketing internațional

REZUMAT INTRODUCTIV Lucrarea de faţă evidenţiază întregul proces care trebuie parcurs în cazul în care o firmă autohtonă doreşte să îşi extindă...

Ai nevoie de altceva?