Planul de Afaceri

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 4763
Mărime: 34.97KB (arhivat)
Publicat de: Aurica Năstase
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mircea Nastase
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE BUCURESTI Facultatea : Economie Agroalimentara si a Mediului

Extras din referat

Planul de afaceri este un instrument managerial menit sa reduca gradul de incertitudine din activitatea de zi cu zi a agentilor economici, diminuand, astfel, vulnerabilitatea acestora fata de mediu. Intocmirea planului de afaceri conditioneaza semnificativ supravietuirea agentilor economici resprectivi, existenta acestuia fiind o conditie necesara dar nu si suficienta a reusitei.

In cadrul actiunilor privind trecerea la economia de piata , planul de afaceri ocupa o pozitie centrala, intrucat reprezinta baza fundamentarii deciziilor tehnico-economice adoptate la nivelul agentului economic pentru care a fost intocmit, luand in considerare implicatiile asupra activitatii proprii, precum si cele asupra ansamblului general in care acesta isi desfasoara activitatea.

Planul de afaceri nu reprezinta un scop in sine.Pentru orice firma, in decursul evolutiei sale, apare necesitatea de a-si masura potentialul, definit ca raportul dintre punctele tari si cele slabe ale acesteia, in scopul imbunatatirii performantelor, elaborarii unor strategii pentru viitorul intr-un context economico-social existent.Privit din acest punct de vedere, planul de afaceri este un concept nou, legat de punerea in practica a obiectivelor strategice si tactice si poate si privit, atat ca instrument de prezentare a obiectivelor, cat si ca mod de realizare a acestora.El sta la baza desfasurarii curente a activitatilor agentilor economici, a proiectelor de investitii, a intrarii pe noi piete, a dezvoltarii de noi afaceri, a privatizarii sau restructurarii acestora.

Pe langa faptul ca etse un pretios instrument managerial, care directioneaza agentul economic spre cresterea profitului prin monitorizarea progresului zilnic al acesteia si prin corectarea prompta a greselilor si a devierilor de la obiectivele strategice stabilite, planul de afaceri reprezinta si un important instrument de comunicare cu potentialii finantatori, investitori, asociati etc.

Cunoasterea si utilizarea permanenta si eficace a planului de afaceri reprezinta o conditie indispensabila pentru obtinerea de performanta economica de catre intreprinzatori si manageri. Conceput si redactat intr-o maniera clara si concise, planul de afaceri are urmatoarele functii de baza :

- instrument eficient de comunicare, de transfer a unor idei, de propunere a unor planuri, indeosebi institutiilor financiare;

- instrument de conducere , cadru de referinta in exercitatea functiilor manageriale;

- instrument de masura si control, planul de afaceri permitand evaluarea, compararea permanenta a rezultatelor obtinute cu obiective propuse si , pe aceasta baza, luarea deciziilor corective.

Prin urmare, apreciem ca necesitatea intocmirii unui plan de afaceri deriva din urmatoarele:

- planul de afaceri ofera o imagine de ansamblu asupra intregii afaceri, evidentiind factorii critici ai acesteia, modul in care se valorificam in inalt grad, punctele tari si oportunitatile oferite de mediul inconjurator si permite obtinerea de avantaj competitive prin minimizarea riscului generat de punctele slabe si amenintarile mediului;

- planul de afaceri ofera posibilitatea evaluarii noilor idei de afaceri sau a sanselor de success ale afacerilor in curs, iar daca este bine intocmit poate da o imagine clara a fezabilitatii acestora.Planul de afaceri reprezinta astfel un mijloc de control pentru intreprinzator sau manager cu privire la profitabilitatea si viabilitatea afacerii create sau initiate prin analiza sistematica a unui set cuprinzator de informatii structurate riguros, cu ajutorul unor metode si tehnici specifice, asigurand, astfel, cunoasterea profunda a tuturor aspectelor implicate de afacere si pregatirea eficace si amanuntita a acesteia;

- planul de afaceri nu este un simplu document, ci instrumental care inlesneste conducerea afacerii, dat fiind ca in el sunt evidentiate nivelurile de performanta ce trebuie atinse in etapele programate, sau care sunt caile de actiune, daca acestea nu sunt realizate.Utilizarea elementelor incorporate in planul de afaceri permite operationalizarea sistemului organizatoric al agentului economic, coordonarea deciziilor si actiunilor personalului implicat, supravegherea si controlul realizarii obiectivelor intreprinderii, precum si adoptarea unor masuri corective cand realizarea acestora este in pericol;

- planul de afaceri permite comunicarea cu eventualii parteneri de afaceri in cazul in care se solicita finantarea afacerii, oferind argumentele necesare convingerii furnizorilor de fonduri sa se implice in operationalizarea sa.De asemenea in planul de afaceri se fundamenteaza nivelul si tipul de finantare necesare pentru derularea afacerii;

- planul de afaceri reprezinta o importanta modalitate educationala pentru intreprinzatori si manageri, ajutandu-I sa-si imbunatateasca experienta profesionala si cunostiintele, atat pe parcursul elaborarii cat si al aplicarii acestuia.Elaborarea si utilizarea planului de afaceri contribuie la “invatarea” afacerii, la insusirea si utilizarea conceptelor si tehnicilor manageriale, financiare, de marketing etc, precum si la amplificarea capacitatii de analiza si perfectionare a activitatilor economice a intreprinzatorului si a echipei sale.

1.2 Definirea planului de afaceri

Planul de afaceri reprezinta unul dintre cele mai utilizare instrumente de valorificare a oportunitatii economice din perioada actuala, existand numeroase abordari teoretice si pragmatice cu privire la acesta. Unii specialisti definesc planul de afaceri ca fiind “ un document ce demonstreaza de o maniera convingatoare ca afacerea preconizata poate sa vanda suficiente produse si servicii pentru a produce un profit satisfacator si a o face atractiva potentialilor sprijinitori”.

O alta definitie este aceea ca planul de afaceri este “ o reprezentare scrisa simpla si clara a orientarii firmei, a modului cum acestea isi va realiza obiectivele propuse si cum va arata in urmatorii cinci ani , odata ce tinta vizata a fost atinsa”. Alte abordari trateaza planul de afaceri prin prisma stiintei managementului. Astfel , planul de afaceri este definit ca “ o metoda intreprenorial-manageriala de proiectare si promovare a unei afaceri noi sau de dezvoltare semnificativa a unei afaceri existente, pornind de la identificarea unei oportunitati economice, prin care se determina obiectivele de realizat, se dimensioneaza si structureaza principalele resurse si activitati necesare, demonstrand ca aceasta este profitabila, ca merita sa fie sprijinita de potentialoo stakeholderi”.

Preview document

Planul de Afaceri - Pagina 1
Planul de Afaceri - Pagina 2
Planul de Afaceri - Pagina 3
Planul de Afaceri - Pagina 4
Planul de Afaceri - Pagina 5
Planul de Afaceri - Pagina 6
Planul de Afaceri - Pagina 7
Planul de Afaceri - Pagina 8
Planul de Afaceri - Pagina 9
Planul de Afaceri - Pagina 10
Planul de Afaceri - Pagina 11
Planul de Afaceri - Pagina 12
Planul de Afaceri - Pagina 13
Planul de Afaceri - Pagina 14
Planul de Afaceri - Pagina 15
Planul de Afaceri - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Planul de Afaceri.doc

Alții au mai descărcat și

Creditul Ipotecar

Conform definitiei uzuale, creditul ipotecar este creditul bancar acordat pe termen lung, garantat cu un contract de ipoteca. Se acorda de regula...

Plăți electonice

Apariţia banilor electronici în anii ’90, plăţile prin carduri, transferurile de fonduri transfrontaliere şi comerţul electronic au impus o...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

Planul de Afaceri

INTRODUCERE Obiectivul principal al managementului financiar al societăţilor comerciale este acela de a maximiza averea acţionarilor. Purtând în...

Managementul IMM

Este astazi o realitate unanim recunoscuta ca întreprinderile mici si mijlocii (IMM) au o contributie vitala la cresterea economica a unei tari....

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Plan de afaceri la SC Vinex SA Pitești

INTRODUCERE Planificarea, transpunerea in practica si adaptarea la schimbarile survenite in mediul ambient al firmei raman unele dintre cele mai...

Business plan - metodă statistică de fundamentare a strategiilor economice

INTRODUCERE În lumea de azi, managerii sunt confruntaţi cu probleme complexe şi situaţii noi.Ei trebuie să asigure folosirea eficientă a...

Planul de Afaceri

CAPITOLUL I . Consideraţii generale privind planul de afaceri I .1. Ce este planul de afaceri? În lansarea unei afaceri sau în extinderea uneia...

Plan de afaceri - instrument al managementului la sucursala de furnizare și distribuție a energiei electrice Baia Mare

INTRODUCERE În întreaga lume o importanţă din ce în ce mai mare o prezintă preocuparea specialiştilor pentru definirea noilor concepte de afaceri...

Managementul internațional aplicat în cadrul companiei SC Roli Trans SRL

INTRODUCERE Oamenii se decid să înceapă o afacere din diverse raţiuni: pentru câştig, pentru independentă sau pur şi simplu din disperare,...

Plan de afaceri pentru dezvoltarea unei societăți comerciale SC Atic SRL

CAPITOLUL I FUNDAMENTAREA TEORETICĂ A UNUI PLAN DE AFACERI 1.1 INTRODUCERE În actuala situaţie economică din ţara noastră, marcat de instalarea...

Elaborarea unui plan de afaceri la SC Kligor SRL - Tecuci

Capitolul 1. Importanţa planului de afaceri pentru materializarea proiectelor în comerţ 1.1. Definirea, rolul şi funcţiile planului de afaceri...

Studiul de piață prinvind cererea de contoare de apă rece și caldă pentru SC Victoria SA Arad și întocmirii unui plan de afaceri

CAPITOLUL I 1. ABORDAREA PLANULUI DE AFACERI DIN PUNCT DE VEDERE TEORETIC 1.1. NECESITATEA PLANIFICĂRII LA NIVELUL FIRMEI Întreprinzătorii sunt...

Ai nevoie de altceva?