Planul de Afaceri

Extras din referat Cum descarc?

Planul de afaceri - o notiune relativ noua aparuta in vocabularul economic. Ca orice element nou, acesta trebuie inteles corect inainte de al folosi.
Voi incerca sa ofer cateva informatii care sper sa fie utile celor care vor apela in activitatea lor la un plan de afaceri: intreprinzatorilor particulari sau celor ce doresc sa-si intocmeasca propria afacere.
Planul de afaceri este prezentarea scrisa a ceea ce doriti sa realizati cu afacerea dumneavoastra, precum si modul in care intentionati sa va folositi resursele ca sa va atingeti scopurile. Un plan de afaceri bun este o schema de actiune construita logic. 
In principal, scopurile pentru care se elaboreaza un plan de afaceri se refera la obtinerea de bani prin diverse mijloace. Astfel destinatarii unui plan de afaceri sunt investitorii de capital sau creditorii firmei respective pentru care planul de afaceri reprezinta elementul pe baza caruia decid efectuarea unei investitii in forma respectiva sau acordarea unui credit.
Acesta este principalul motiv pentru care firmele mici, care nu au disponibilitati suficiente pentru a apela la finantari externe, nu vad necesitatea construirii unui plan de afaceri. Alte motive care conduc managerii din firmele mici la concluzia ca se pot dispensa de elaborarea unui plan de afaceri constau in urmatoarele:
- O lipsa de intelegere a procesului planificarii afacerii si a avantajelor pe care acest proces le induce pe termen lung pentru firma;
- Acordarea unei importante extreme timpului prezent si actiunii imediate in detrimentul timpului viitor si strangeri de informatii in scopul planificarii afacerii din timp;
- Credinta ca planificarea strategica se presteaza doar firmelor mari care dispun de resurse corespunzatoare.
Totusi un plan de afaceri poate si trebuie sa fie utilizat si in alte momente si cu alti destinatari decat doar creditorii. Iata doar cateva dintre argumente care sprijina aceasta idee:
1. efortul de gandire necesar pentru elaborarea acestui document va ajuta sa dobanditi o imagine de ansamblu asupra intregii afaceri si nu va concentrati numai asupra unor aspecte individuale. Daca un pilot decoleaza fara sa controleze in prealabil daca are combustibil, acesta poate insemna un dezastru. Astfel, orice afacere are anumiti factori critici care nu trebuie sa fie pierduti din vedere.
2. planul de afaceri va ajuta sa evaluati o noua idee de afaceri sau sansele de succes ale afacerii in curs.
3. planul de afacerii este un instrument care va ajuta sa va conduceti mai bine afacerea.
4. planul de afacerii va permite sa va comunicati ideile de afaceri persoanelor din afara firmei si, daca este necesar, sa obtineti finantare ori sa infiintati societati mixte.
Pentru a intelege mai bine posibilitatea utilizarii unui plan de afaceri, trebuie sa se raspunda la trei intrebari esentiale pentru elaborarea unui plan de afaceri eficient. CAND se impune intocmirea unui plan de afaceri, CINE are nevoie de un plan de afaceri si DE CE ar fi util un astfel de plan.
Ca sa intocmesti un plan de afaceri viabil, trebuie de stiut cat mai multe lucruri despre activitatea pe care va pregatiti sa o incepeti, despre conditiile in care aceasta se va desfasura.
In prima etapa a crearii unei noi firme foarte utila ar fi planificarea detaliata a activitatii viitoarei firme.
Intr-un plan de afaceri care se pregateste pentru utilizatori externi, ar trebui de inclus un scurt istoric al firmei (forma de organizare, de ce si cand a fost stabilita si de catre cine, ce piete s-a decis sa serveasca, unde este localizata, etc.).
Afacerea 
Nu trebuie de detaliat prea mult aceasta sectiune. Acest capitol ar trebui sa contina parerea dumneavoastra referitor la:
- natura, situatia actuala si perspectivele viitoare ale sectorului in care opereaza compania;
- care sunt principalii participanti in industria respectiva;
- cresterea in vanzari si profituri, precum si alte previziuni pentru anul in curs;
- firme care au intrat/iesit de curand din/in din afaceri si de ce; 
Este important de definit clar domeniul de activitate si cunoasterea caracteristicile pentru determinarea sanselor de activitate. De exemplu productia si comercializarea calculatoarelor personale este un domeniu cu perspectiva pentru piata din Moldova, pe cand producerea produselor alimentare s-ar putea sa fie un domeniu care a ajuns la saturare.
Piata 
In aceasta sectiune trebuie de prezentat suficiente fapte pentru a putea convinge un potential investitor ca piata permite atingerea planului de vanzari, in ciuda competitiei.
Piata trebuie definita foarte clar, aceasta este partea cea mai importanta a planului de afaceri, intrucat toate deciziile importante deriva din planul de vanzari.
Capitolul contine informatii referitor la:
- cine sunt clientii ?(varsta, venit, stil de viata);
- de ce cumpara produsul Dvs.?
- Cat de des cumpara?
- Identificarea produsului/serviciului Dvs;
- Parametrii economici ai produsului;
- Care sunt principalii concurenti;
- Ce calitate au produselor lor; etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Planul de Afaceri.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!