Planificarea Fluxurilor de Trezorerie

Extras din referat Cum descarc?

1. Continutul planificarii financiare
Toate tipurile de activitati ale intreprinderii se coordoneaza prin intermediul planificarii. Planificarea - o functie speciala a procesului de gestiune (sau ungen special de luare a deciziei), deoarece nu se refera doar la un singur eveniment, ci cuprinde toata activitatea intreptrinderii si constituie un proces de determinare a actiunilor care urmeaza sa fie efectuate in viitor.
Prin planificare se intelege programarea, coordonarea si conducerea pe baza de plan a activitatii intreprinderii. Altfel spus - un proces prin care o firma stabileste unde se afla, unde ar dori sa ajunga si ce resurse financiare sunt necesare pentru aceasta.
Toate acestea au caracteristic faptul ca se refera la prospectarea viitorului.
Pentru a putea stabili unde se afla firma trebuie sa evalueze atent toate resursele pe care le utilizeaza veniturile si profiturile inregistrate, atit in trecut, cit si in prezent. Inainte de a decide unde doreste sa ajunga, cu alte cuvinte, atunci cind isi stabileste obiectivele, firma trebuie sa efectueze o evaluare detaliata a tuturor aspectelor legate de piata, sa inteleaga tendintele survenite in ceea ce priveste costurile vanzarilor, productivitatea etc. Apoi, ea poate determina resursele de care are nevoie pentru a-si atinge obiectivele si va stabili daca acestea sunt disponibile.
Planificarea viitorului financiar al unei firme influenteaza toate activitatile firmei respective. Ca atare, toate compartimentele trebuie sa fie implicate in acest proces de productie, de personal, comerciale de marketing, administrative si cele financiare.
In activitatea de planificare se disting doua directii de baza:
- pregatirea planurilor strategice(de perspectiva) - un proces de luare a deciziilor privind programele strategice de baza si include elaborarea planurilor pe termen lung de dezvoltare generala a afacerilor si a structurii pe termen lung a intreprinderii
- elaborarea bugetelor sau determinarea sarcinilor pe termen scurt , care se realizeaza prin detalierea planurilor pe termen lung in bugetele curente pe termen scurt ale activitatii intreprinderii pentru perioade scurte de timp (pana la un an)
Principalele sarcini ale planificarii sunt:
- sa culeaga toate datele privind performantele firmei si sa le compare cu cele ale perioadelor anterioare, cu media pe industria respectiva si cu cele ale concurentilor
- sa estimeze cererea pe piata si sa previzioneze vinzarile
- sa determine intrarile necesare pentru realizarea volumului respectiv de vinzari
- sa stabileasca modalitatea in care vor fi obtinute aceste resurse
- sa asigure valorificarea eficienta a excedentului de mijloace banesti
- sa asigure echilibru financiar pe termen scurt
- sa formuleze obiective realiste
- sa fixeze responsabilitati
- sa elaboreze strategii de dezvoltare
- sa creeze o imagine buna atit pe piata interna, cit si pe cea externa.
Planificarea afacerii unei intreprinderi poate fi impartita in doua mari categorii:
- planificarea strategica: de lunga durata
- planificarea operationala: de scurta durata
Planificarea strategica - efortul intreprinderii pentru dimensionarea relatiilor pe termen lung, fiind o activitate practica, materializata in planurile financiare, prin care se anticipeaza produsele care urmeaza sa fie fabricate si realizate, pietele de desfacere, lansarea de produse noi, termenul de recuperare a investitiilor, marimea profitului, alegerea avriantelor de productie, de marfuri sau de desfacere.
Planificarea strategica cuprinde patru tipuri de activitati;
1. distribuirea resurselor - cuprinde procesul de repartizare a resurselor limitate ale intreprinderii atit cele financiare, cit si cele materiale
2. adaptarea la mediul extern - include actiunile cu caracter strategic, menite sa contribuie la imbunatatirea relatiilor intreprinderii cu mediul inconjurator.
3. coordonarea interna - consta in coordonarea activititii strategice pentru identificarea aspectelor slabe si forte cu scopul unei integrari eficiente a operatiunilor interne.
4. previziunea srategica organizationala - presupune perfectionarea sistematica a modului de gindire al managerilor, care sa permita formularea unor conceptii clare cu privire la directiile de dezvoltare si modul in care trebuie sa se realizeze aceastea.
Elaborarea unui plan strategic, de perspectiva, al intreprinderii necesita numeroase analize cu caracter cantitativ si calitativ, o cunoastere a factorilor cu caracter intern si extern care influenteaza activitatea, studierea pe diferitele piete a evolutiei viitoare a cerintelor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Planificarea Fluxurilor de Trezorerie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!