Planificarea Fluxurilor de Trezorerie

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 3891
Mărime: 30.44KB (arhivat)
Publicat de: Cornel Luca
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cristea Horia
Universitatea Crestina "DIMITRIE CANTEMIR" Facultatea de Management Turistic si Comercial Timisoara Master Administrarea si negocierea in afaceri

Extras din referat

1. Continutul planificarii financiare

Toate tipurile de activitati ale intreprinderii se coordoneaza prin intermediul planificarii. Planificarea – o functie speciala a procesului de gestiune (sau ungen special de luare a deciziei), deoarece nu se refera doar la un singur eveniment, ci cuprinde toata activitatea intreptrinderii si constituie un proces de determinare a actiunilor care urmeaza sa fie efectuate in viitor.

Prin planificare se intelege programarea, coordonarea si conducerea pe baza de plan a activitatii intreprinderii. Altfel spus - un proces prin care o firma stabileste unde se afla, unde ar dori sa ajunga si ce resurse financiare sunt necesare pentru aceasta.

Toate acestea au caracteristic faptul ca se refera la prospectarea viitorului.

Pentru a putea stabili unde se afla firma trebuie sa evalueze atent toate resursele pe care le utilizeaza veniturile si profiturile inregistrate, atit in trecut, cit si in prezent. Inainte de a decide unde doreste sa ajunga, cu alte cuvinte, atunci cind isi stabileste obiectivele, firma trebuie sa efectueze o evaluare detaliata a tuturor aspectelor legate de piata, sa inteleaga tendintele survenite in ceea ce priveste costurile vanzarilor, productivitatea etc. Apoi, ea poate determina resursele de care are nevoie pentru a-si atinge obiectivele si va stabili daca acestea sunt disponibile.

Planificarea viitorului financiar al unei firme influenteaza toate activitatile firmei respective. Ca atare, toate compartimentele trebuie sa fie implicate in acest proces de productie, de personal, comerciale de marketing, administrative si cele financiare.

In activitatea de planificare se disting doua directii de baza:

- pregatirea planurilor strategice(de perspectiva) - un proces de luare a deciziilor privind programele strategice de baza si include elaborarea planurilor pe termen lung de dezvoltare generala a afacerilor si a structurii pe termen lung a intreprinderii

- elaborarea bugetelor sau determinarea sarcinilor pe termen scurt , care se realizeaza prin detalierea planurilor pe termen lung in bugetele curente pe termen scurt ale activitatii intreprinderii pentru perioade scurte de timp (pana la un an)

Principalele sarcini ale planificarii sunt:

- sa culeaga toate datele privind performantele firmei si sa le compare cu cele ale perioadelor anterioare, cu media pe industria respectiva si cu cele ale concurentilor

- sa estimeze cererea pe piata si sa previzioneze vinzarile

- sa determine intrarile necesare pentru realizarea volumului respectiv de vinzari

- sa stabileasca modalitatea in care vor fi obtinute aceste resurse

- sa asigure valorificarea eficienta a excedentului de mijloace banesti

- sa asigure echilibru financiar pe termen scurt

- sa formuleze obiective realiste

- sa fixeze responsabilitati

- sa elaboreze strategii de dezvoltare

- sa creeze o imagine buna atit pe piata interna, cit si pe cea externa.

Planificarea afacerii unei intreprinderi poate fi impartita in doua mari categorii:

- planificarea strategica: de lunga durata

- planificarea operationala: de scurta durata

Planificarea strategica – efortul intreprinderii pentru dimensionarea relatiilor pe termen lung, fiind o activitate practica, materializata in planurile financiare, prin care se anticipeaza produsele care urmeaza sa fie fabricate si realizate, pietele de desfacere, lansarea de produse noi, termenul de recuperare a investitiilor, marimea profitului, alegerea avriantelor de productie, de marfuri sau de desfacere.

Planificarea strategica cuprinde patru tipuri de activitati;

1. distribuirea resurselor - cuprinde procesul de repartizare a resurselor limitate ale intreprinderii atit cele financiare, cit si cele materiale

2. adaptarea la mediul extern - include actiunile cu caracter strategic, menite sa contribuie la imbunatatirea relatiilor intreprinderii cu mediul inconjurator.

3. coordonarea interna - consta in coordonarea activititii strategice pentru identificarea aspectelor slabe si forte cu scopul unei integrari eficiente a operatiunilor interne.

4. previziunea srategica organizationala - presupune perfectionarea sistematica a modului de gindire al managerilor, care sa permita formularea unor conceptii clare cu privire la directiile de dezvoltare si modul in care trebuie sa se realizeze aceastea.

Elaborarea unui plan strategic, de perspectiva, al intreprinderii necesita numeroase analize cu caracter cantitativ si calitativ, o cunoastere a factorilor cu caracter intern si extern care influenteaza activitatea, studierea pe diferitele piete a evolutiei viitoare a cerintelor.

Preview document

Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 1
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 2
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 3
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 4
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 5
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 6
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 7
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 8
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 9
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 10
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 11
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 12
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 13
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 14
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 15
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 16
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 17
Planificarea Fluxurilor de Trezorerie - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Planificarea Fluxurilor de Trezorerie.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Studiu comparativ privind elaborarea și analiza bilanțului contabil

CAPITOLUL 1: OBIECTIVELE SITUAŢIILOR FINANCIARE ŞI ROLUL LOR ÎN FUNDAMENTAREA TEORIILOR PRIVIND BILANŢUL CONTABIL 1.1. Delimitări şi fundamentări...

Analiza echilibrului financiar al întreprinderii pe baza fluxurilor

Capitolul 1. Aspecte generale privind trezoreria intreprinderii În teoria economica, notinea de echilibru financiar are semnificatii multiple....

Raport de evaluare Flamingo Internațional SA

A. DESCRIEREA MISIUNII DE EVALUARE 1. PREZENTAREA SOCIETATII Denumire: SC FLAMINGO INTERNATIONAL S.A. Adresa: Sos. BUCURESTI PLOIESTI 44C...

Studiu monografic SC Acvaser SRL Roman

Capitolul I – Organizarea si funcţionarea la S.C. ACVASERV S.R.L. Roman 1.1. Scurt istoric Societatea Acvaserv S.R.L. este singurul operator...

Impactul impozitului pe profit asupra activității întreprinderii

Capitolul I. Rolul şi locul impozitului pe profit în sistemul fiscal modern „În neocapitalismul modern, impozitul capătă o semnificaţie mai...

Analiza fluxurilor de trezorerie a întreprinderii

1. Probleme generale privind trezoreria intreprinderii Trezoreria unei intreprinderi reprezinta fluxurile de incasari si plati care se deruleaza...

Modele și Metode de Analiză Financiară Utilizate pentru Fundamentarea Deciziilor în Domeniul financiar-contabil

MODELE ŞI METODE DE ANALIZĂ FINANCIARĂ UTILIZATE PENTRU FUNDAMENTAREA DECIZIILOR ÎN DOMENIUL FINANCIAR-CONTABIL Realizarea unui sistem informatic...

Managementul prin Bugete

1.1 Aplicarea bugetării în întreprindere Pentru viaţa unei întreprinderi este esenţial a planifica, a prevedea necesarul de finanţare şi sursele...

Ai nevoie de altceva?