Plan de Afaceri în Cadrul IMM

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 4599
Mărime: 27.74KB (arhivat)
Publicat de: Bogdan Barbu
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Capitolul 1. Iniţiativa promovării unei afaceri mici

Rolul afacerilor mici şi mijlocii

Afacerile mici şi mijlocii oferă celui care vrea şansa de a se afirma economic.

Toţi dorim să fim independenţi, dar această dorinţă nu ne transformă pe toţi în întreprinzători. Un om de afaceri îşi poate vedea împlinit visul de avea succes, putere, bani, dar îşi poate vedea şi averea irosită. Cine sunt aceşti întreprinzători şi ce-i face pe ei să muncească din greu şi să rişte atât de mult, fără să aibă garanţia succesului?

Psihologii au elaborat teste care încearcă să stabilească dacă o persoană are sau nu aptitudini de întreprinzător. Testele îşi au rolul lor, dar nu este absolut necesar ca un individ să posede toate trăsăturile indicate de acestea pentru a avea succes în afaceri.

Majoritatea persoanelor pornesc într-o afacere fără a-şi testa aptitudinile de potenţial întreprinzător, bazându-se pe experienţă şi motivaţie pentru reuşită.

Sectorul afacerilor mici şi mijlocii este prezent în toate ţările dezvoltate, ocupând o pondere însemnată în economia acestora. În cele 12 ţări ale Comunităţii Europene, 91% din întreprinderi au de la 1 la 9 angajaţi (întreprinderi mici), cca 8% au între 10-500 angajaţi şi 1% peste 500 angajaţi (întreprinderi mari).

Barierele în calea iniţierii afacerilor mici şi mijlocii

În faţa iniţiativei întreprinzătorilor particulari stau o serie de piedici (bariere), pe care le putem grupa în două categorii:

- bariere care fac ca afacerile să se orienteze spre comerţ şi nu spre producţie. Din această grupă fac parte: lipsa de capital, dobânzi mari practicate de bănci, greutăţi în obţinerea creditelor bancare, regim de impozitare neadecvat, sistemul de taxe vamale, lipsa de acces la spaţii, utilaje, mijloace de transport;

- bariere cu caracter general, care acţionează indiferent de domeniul în care vrem să iniţiem afacerea. Aici intră lipsa de capital, teama de risc, lipsa unor cunoştinţe în domeniul iniţierii afacerilor, lipsa unor cunoştinţe manageriale.

Motivarea iniţierii unei afaceri

Ceea ce motivează un om pentru a porni o afacere diferă de la individ la individ, întrucât depinde de nevoile si de felul fiecăruia de a fi, de a gândi, de a concepe rolul şi valoarea vieţii.

Categoriile de motivaţie Componente

1. Motivaţii profesionale - perspectiva unei munci atrăgătoare;

- perspectiva de a face descoperiri;

- perspectiva de a perfecţiona metode şi tehnici antreprenoriale;

- perspectiva obţinerii prestigiului.

2. Motive psihologice - statutul şi respectul social ce decurge din poziţia de întreprinzător;

- renumele ce se poate obţine;

- extinderea relaţiilor;

- statutul de a fi propriul tău stăpân.

3. Motivaţii materiale - posibilitatea de a obţine câştiguri mari;

- asigurarea unui nivel de trai ridicat pentru familie;

- siguranţa locului de muncă.

4. Motivaţii morale - perspectiva de a realiza ceva deosebit;

- perspectiva de a participa la progresul societăţii.

Tabelul 1.1. Clasificarea motivaţiilor care pot influenţa începerea unei afaceri

Capitolul 2. Forme de asociere în afaceri mici şi mijlocii

Ce este o afacere ?

Caracteristici

Afacerile sunt răspândite în domeniul productiv, comercial, financiar din sectorul privat sau public (tabelul 2.2).

Domeniul afacerii Ponderea lor în Republica Moldova Avantajele Dezavantajele

Productiv mică profit constant şi pe termen lung investiţie iniţială mare;

risc mare;

Comerţ peste 80% din firmele înfiinţate profit mare la început;

recuperarea investiţiei rapid;

Servicii mică profit sigur şi constant

Mixt mică profit mare în timp;

nu merge una, merge alta;

Tabelul 2.2. Domeniul afacerilor

Oportunităţile afacerilor mici şi mijlocii

Întreprinzătorii de succes sunt pătrunşi de ideea oportunităţii unei afaceri. Afacerile ne oferă oportunitatea de:

- a face ce-ţi place;

Într-o afacere pornită de tine, tu eşti propriul tău stăpân. Recompensele afacerii proprii constau în libertatea de a lua decizii, de a-ţi asuma riscuri, de aţi întrece competitorul.

- a-ţi manifesta spiritul creator;

Întreprinzătorul care porneşte o afacere poate fi asemuit cu un artist care îşi creează opera. El poate oricând să manifeste spirit înnoitor în idei, concepţii, în soluţii.

O afacere reflectă trăsăturile celui ce o iniţiază, dar şi limitele acestuia.

- a-ţi utiliza întregul potenţial;

Afacerea poate fi privită ca un instrument de exprimare a propriei personalităţi. Singurele bariere în faţa succesului sunt creativitatea şi voinţa pe care le poţi angaja în afacere, şi nu restricţiile impuse de organizaţia în care munceşti.

- a obţine profit nelimitat.

Preview document

Plan de Afaceri în Cadrul IMM - Pagina 1
Plan de Afaceri în Cadrul IMM - Pagina 2
Plan de Afaceri în Cadrul IMM - Pagina 3
Plan de Afaceri în Cadrul IMM - Pagina 4
Plan de Afaceri în Cadrul IMM - Pagina 5
Plan de Afaceri în Cadrul IMM - Pagina 6
Plan de Afaceri în Cadrul IMM - Pagina 7
Plan de Afaceri în Cadrul IMM - Pagina 8
Plan de Afaceri în Cadrul IMM - Pagina 9
Plan de Afaceri în Cadrul IMM - Pagina 10
Plan de Afaceri în Cadrul IMM - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Plan de Afaceri.doc

Alții au mai descărcat și

Motivații în Înființarea unei Mici Afaceri

Introducere În întrega lume, o importanta din ce în ce mai mare o reprezinta noile programe legate de afaceri ceea ce presupune a organiza si a...

Impactul Crizei Economice asupra IMM-urilor

Rezumat România a încheiat un ciclu de creştere ridicat. Criza economică mondială se înrăutăţeşte cu fiecare zi ce trece şi România simte din ce...

Impactul Politicii UE asupra Mediului de Afaceri

REZUMAT IMM-urile reprezintă coloana vertebrală a economiei în toate ţările şi experienţa UE arată că sectorul IMM poate aduce o contribuţie...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Competitivitatea Întreprinderilor Mici și Mijlocii ale Republicii Moldova pe Piețele Externe

Introducere Actualitatea temei. Intensificarea activităţii ţărilor în curs de dezvoltare pe pieţele internaţionale şi confruntarea cu concurenţii...

Impactul aderararii României la UE asupra IMM

Introducere Obiectivul României a fost de a obţine statutul de membru al Uniunii Europene cu drepturi depline in anul 2007. La summit-ul de la...

Investiții în IMM

INTRODUCERE Actualitatea și importanța temei de cercetare este determinată de nevoia dezvoltării sectoruluiîntreprinderilor micului business din...

Rolul Planului de Afaceri

Introducere „Planificarea este aducerea viitorului în prezent, astfel încât poti actiona acum asupra sa.” (Alan Lakein) Lucrarea de licentã are...

Dezvoltarea economico-socială regională a municipiului Vulcan

I. DATE GENERALE 1.1 Scurt istoric Municipiul de astăzi îşi are începuturile în vechime şi evoluţia sa încadrează într-un proces firesc,...

Impactul aderării la UE asupra mediului de afaceri din România

Capitolul I. Opiniile populatiei cu privire la efectele aderarii asupra economiei romanesti Aderarea Romaniei la Uniunea Europeana va produce o...

Particularități ale managementului în întreprinderile mici și mijlocii - agenții de turism

Capitolul I PARTICULARITĂŢI ALE MANAGEMENTULUI ÎN ÎNTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII 1.1 Importanţa şi principalele trăsături ale întreprinderilor...

Implicațiile Internetului în Viața Intreprinderilor

Implicaţiile internetului în viaţa întreprinderilor 1.Internetul în economie Având în vedere toate modalităţile prin care ne informăm şi...

Ai nevoie de altceva?