Plan de Afaceri in Cadrul IMM

Extras din referat Cum descarc?

Capitolul 1. Initiativa promovarii unei afaceri mici
Rolul afacerilor mici si mijlocii
Afacerile mici si mijlocii ofera celui care vrea sansa de a se afirma economic.
Toti dorim sa fim independenti, dar aceasta dorinta nu ne transforma pe toti in intreprinzatori. Un om de afaceri isi poate vedea implinit visul de avea succes, putere, bani, dar isi poate vedea si averea irosita. Cine sunt acesti intreprinzatori si ce-i face pe ei sa munceasca din greu si sa riste atat de mult, fara sa aiba garantia succesului?
Psihologii au elaborat teste care incearca sa stabileasca daca o persoana are sau nu aptitudini de intreprinzator. Testele isi au rolul lor, dar nu este absolut necesar ca un individ sa posede toate trasaturile indicate de acestea pentru a avea succes in afaceri.
Majoritatea persoanelor pornesc intr-o afacere fara a-si testa aptitudinile de potential intreprinzator, bazandu-se pe experienta si motivatie pentru reusita.
Sectorul afacerilor mici si mijlocii este prezent in toate tarile dezvoltate, ocupand o pondere insemnata in economia acestora. In cele 12 tari ale Comunitatii Europene, 91% din intreprinderi au de la 1 la 9 angajati (intreprinderi mici), cca 8% au intre 10-500 angajati si 1% peste 500 angajati (intreprinderi mari).
Barierele in calea initierii afacerilor mici si mijlocii
In fata initiativei intreprinzatorilor particulari stau o serie de piedici (bariere), pe care le putem grupa in doua categorii:
- bariere care fac ca afacerile sa se orienteze spre comert si nu spre productie. Din aceasta grupa fac parte: lipsa de capital, dobanzi mari practicate de banci, greutati in obtinerea creditelor bancare, regim de impozitare neadecvat, sistemul de taxe vamale, lipsa de acces la spatii, utilaje, mijloace de transport;
- bariere cu caracter general, care actioneaza indiferent de domeniul in care vrem sa initiem afacerea. Aici intra lipsa de capital, teama de risc, lipsa unor cunostinte in domeniul initierii afacerilor, lipsa unor cunostinte manageriale.
Motivarea initierii unei afaceri
Ceea ce motiveaza un om pentru a porni o afacere difera de la individ la individ, intrucat depinde de nevoile si de felul fiecaruia de a fi, de a gandi, de a concepe rolul si valoarea vietii.
Categoriile de motivatie Componente
1. Motivatii profesionale - perspectiva unei munci atragatoare;
- perspectiva de a face descoperiri;
- perspectiva de a perfectiona metode si tehnici antreprenoriale;
- perspectiva obtinerii prestigiului. 
2. Motive psihologice - statutul si respectul social ce decurge din pozitia de intreprinzator;
- renumele ce se poate obtine;
- extinderea relatiilor;
- statutul de a fi propriul tau stapan.
3. Motivatii materiale - posibilitatea de a obtine castiguri mari;
- asigurarea unui nivel de trai ridicat pentru familie;
- siguranta locului de munca.
4. Motivatii morale - perspectiva de a realiza ceva deosebit;
- perspectiva de a participa la progresul societatii.
Tabelul 1.1. Clasificarea motivatiilor care pot influenta inceperea unei afaceri
Capitolul 2. Forme de asociere in afaceri mici si mijlocii
Ce este o afacere ?
Caracteristici
Afacerile sunt raspandite in domeniul productiv, comercial, financiar din sectorul privat sau public (tabelul 2.2).
Domeniul afacerii Ponderea lor in Republica Moldova Avantajele Dezavantajele
Productiv mica profit constant si pe termen lung investitie initiala mare;
risc mare;
Comert peste 80% din firmele infiintate profit mare la inceput;
recuperarea investitiei rapid; 
Servicii mica profit sigur si constant 
Mixt mica profit mare in timp;
nu merge una, merge alta; 
Tabelul 2.2. Domeniul afacerilor
Oportunitatile afacerilor mici si mijlocii
Intreprinzatorii de succes sunt patrunsi de ideea oportunitatii unei afaceri. Afacerile ne ofera oportunitatea de:
- a face ce-ti place;
Intr-o afacere pornita de tine, tu esti propriul tau stapan. Recompensele afacerii proprii constau in libertatea de a lua decizii, de a-ti asuma riscuri, de ati intrece competitorul. 
- a-ti manifesta spiritul creator;
Intreprinzatorul care porneste o afacere poate fi asemuit cu un artist care isi creeaza opera. El poate oricand sa manifeste spirit innoitor in idei, conceptii, in solutii.
O afacere reflecta trasaturile celui ce o initiaza, dar si limitele acestuia.
- a-ti utiliza intregul potential;
Afacerea poate fi privita ca un instrument de exprimare a propriei personalitati. Singurele bariere in fata succesului sunt creativitatea si vointa pe care le poti angaja in afacere, si nu restrictiile impuse de organizatia in care muncesti.
- a obtine profit nelimitat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Plan de Afaceri.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!