Piața telecom

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 2088
Mărime: 9.05KB (arhivat)
Publicat de: Vlaicu Tănase
Puncte necesare: 0

Extras din referat

Media lunară a traficului de voce originat de către un utilizator al serviciilor de telefonie mobilă a crescut cu 8 minute, ajungând la o oră şi 23 de minute, datorită unei rate semestriale de creştere a volumului de trafic de voce (+24%) superioare ratei de creştere a numărului de utilizatori (+12%).

Traficul de voce originat în reţelele publice mobile îşi menţine trendul ascendent, înregistrând o creştere de 24% faţă de semestrul al doilea din 2006 – arată Raportul final de date statistice al sectorului de comunicaţii electronice pentru perioada 1 ianuarie-30 iunie 2007, publicat de ANRCTI.

În primul semestru al anului 2007, traficul total realizat în reţelele mobile de telefonie (exclusiv roaming) a atins valoarea de 9,7 miliarde minute, pon¬derea cea mai mare fiind deţinută de traficul către reţelele proprii (79,3%), acesta având şi cea mai însemnată evoluţie, de +25,8%, faţă de perioada precedentă. Traficul către alte reţele mobile de telefonie reprezintă 15,5% din totalul de trafic realizat în reţelele mobile, urmat de traficul către reţelele fixe de telefonie (3,2%) şi de traficul către reţele internaţionale (2%), fiecare segment înregistrând creşteri com¬pa¬rativ cu perioada anterioară.

Şi în ceea ce priveşte utilizarea al¬tor tipuri de servicii s-au constatat creş¬teri semnificative. Astfel, traficul de mesaje scrise din perioada 1 ia¬nuarie-30 iunie 2007 a crescut cu 27% faţă de traficul înregistrat în semestrul al doilea din 2006 şi cu 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2006, rezultând o medie de 13 mesaje scrise pe utilizator transmise lunar. După scă¬derea înregistrată în a doua jumătate a anului 2006, traficul de mesaje multi¬media a crescut cu 40% în primele şase luni din 2007.

Traficul total de voce realizat de utili¬zatorii furnizorilor de servicii de telefonie fixă din România (fie prin reţelele publice fixe proprii, fie prin reţelele unor terţi) era de 3,9 miliarde minute, înregistrând o scădere cu aproximativ 8% faţă de sfârşitul anului trecut. Volumul total de trafic realizat de către utilizatorii finali ai celor 70 de furnizori alternativi de servicii de telefonie la puncte fixe (inclusiv prin tehnologie VoIP), utilizând fie propriile reţele, fie reţelele unor terţi, atinge valoarea de 1,23 miliarde minute, cu 5,3% mai mult faţă de perioada precedentă de raportare, reprezentând 31,5% din valoarea traficului total de voce realizat la puncte fixe. Dintre furnizorii alternativi de servicii de telefonie fixă, 35 ofereau servicii de acces la o reţea publică fixă de telefonie şi deţineau 25% din numărul total de linii telefonice instalate la puncte fixe.

Orange

Orange România raportează rezul¬tate financiare solide în 2007 şi îşi consolidează astfel poziţia de lider al pieţei: 1,7 milioane de clienţi noi în 2007, creşterea veniturilor cu 24%, atingerea pragului de 1 milion de clienţi broadband – creştere cu 164% comparativ cu sfârşitul anului 2006, îmbunătăţirea vitezei de conectare la internetul mobil şi lansarea unor oferte inovative – HSDPA 7,2 Mbps şi HSUPA1,4 Mbps.

Cu o creştere de 22% a bazei de clienşi, până la 9,8 milioane în decembrie 2007, şi în condiţiile în care rata penetrării SIM în România a atins 100%, Orange continuă să câştige noi clienţi şi de asemenea să îşi menţină stabilă rata venitului mediu pe utilizator la 10,8 euro.

În 2007, Orange a raportat venituri de 1,233 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o majorare cu 24% pe bază comparativă.

Vodafone

Vodafone România a adăugat 228.482 de clienţi noi în trimestrul 4, ajungând la un număr total de 8.807.859 de clienţi, la 31 decembrie 2007. În anul calendaristic 2007, Vodafone România a adăugat un număr net de 1.091.154 de clienţi.

Veniturile din servicii au crescut cu 18,8% în trimestrul încheiat la 31 decembrie 2007, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2006.

“Suntem foarte mulţumiţi de performanţa puternică pe care am realizat-o în privinţa principalilor indicatori financiari în trimestrul al treilea al anului financiar 2007/2008. Vodafone România continuă să aibă o creştere constantă a bazei de clienţi, cu 8,807 milioane de clienţi la sfârşitul lunii decembrie 2007, înregistrând, în acelaşi timp, o creştere puternică a veniturilor din servicii de 18,8% com¬parativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, am înregistrat o creştere susţinută a bazei noastre de abonaţi, de 4,0% în ultimele 12 luni. România continuă să fie principalul motor de creştere în Europa de Est şi una dintre diviziile cu cea mai bună performanţă în cadrul grupului Voda¬fone, în contextul unei pieţe din ce în ce mai competitive”, a spus Liliana Solomon, Chief Executive Officer Vodafone România.

Preview document

Piața telecom - Pagina 1
Piața telecom - Pagina 2
Piața telecom - Pagina 3
Piața telecom - Pagina 4
Piața telecom - Pagina 5
Piața telecom - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Piata Telecom.doc

Te-ar putea interesa și

Cercetarea mediului concurențial al companiei Cosmote România SA

INTRODUCERE Telefonia mobilă a apărut în România pentru prima dată în anul 1997 când s-au lansat serviciile GSM prin Connex şi Orange denumit...

Servicii de telecomunicații - studiu de caz SFR

1. Telecomunicatiile 1.1. Telecomunicatiile - prezentare si importanta In prezent, economia nu mai are doar 3 sectoare. Sectorul cuaternar, adica...

Marketing internațional - Italia

I. ITALIA – Prezentare generala Situare geografica: Stat în Europa de Sud Suprafata: 301 318 kmp Populatia: 57 998 353 locuitori Forma de...

Lansarea produsului Sagos-Albalact pe piața internațională

Albalact – Prezentarea companiei Infiintata in 1971 sub denumirea de Intreprinderea de Industrializare a Laptelui Alba, SC ALBALACT SA s-a...

Persuasiune și Publicitate - Studiu de Caz Cosmote

Argument În viaţa cotidiană suntem cu toţii implicaţi în procesul de modificare persuasivă a atitudinilor. În calitate de consumatori suntem mereu...

Proiect tranzacții comerciale - piața Telecom

Introducere În prezentul studiu de caz am analizat piaţa telecom. Ne-am ales această temă deoarece este o piaţă care afectează consumatorul în...

Analiza companiei Vodafone România S.A. vs Orange România, prestatoare de servicii de telecomunicații

1. Prezentarea companiei Vodafone: Compania este deținută 100% de către Vodafone Group Plc. Compania a fost fondată în 1984 sub numele de Racal...

Mediul internațional de afaceri - Italia

I. ITALIA - Prezentare generala - Situare geografica: Stat in Europa de Sud - Suprafata: 301 318 kmp - Populatia: 59. 348. 353 locuitori -...

Ai nevoie de altceva?