Piața și mediul concurențial

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 16 în total
Mărime: 1.14MB (arhivat)
Publicat de: Romulus Onofrei
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Piata –locul de manifestare al concurentei

1.1 Continutul general al pietei

> “Piata este o categorie economică a productiei de mărfuri în care își găsește expresia totalitate actelor de vânzare-cumpărare,privite în unitatea lor organic cu relatiile pe care le generează și în conexiune cu spatiul în care se desfășoară”

(Florescu 1992,pag 64)

>Piata poate fi definită ca un spatiu economic în care se manifestă un sistem de relatii generate de comportamentul agentilor economici participanti la actele de vânzare-cumpărare,fiecare urmărindu-și propriile interese.

>Piaţa constituie “un mecanism de organizare socială”care se bazează pe diviziunea muncii.

Astfel,piata poate fi:

a)Un spatiu economic în care se întâlnesc mai mult sau mai putin direct purtătorii cererii(consumatorii) și purtătorii ofertei(producatorii)

b)un ansamblu de mijloace de comunicatie prin care vânzătorii și cumpărătorii se informează reciproc asupra a ceea ce au nevoie,a ceea ce dispun și a preturilor propuse înainte de a încheia tranzactia

c)locul de manifestare al concurentei: competitia dintre agentii economici se desfășoară în mod liber într-un cadru specific numit piată.

1.2 Rolul și functiile pietei

Rolul pietei este evidentiat de functiile ei :

1.Piata realizează contactul dintre cumpărători si producători, asigurând astfel o alocare eficienta a resurselor, având astfel rolul de informare al agentilor economici

2.Prin piată economia se autoreglează,ea stabilind echilibrele necesare între cantităti și preturi,emitând semnale și determinând agentii economici să aloce resursele rare pe diferite domenii și tipuri de utilizări în functie de nevoi

3.Piata asigură echilibrul între cerere și ofertă

Conținut arhivă zip

  • Piata si Mediul Concurential.ppt

Te-ar putea interesa și

Auditul de Marketing

I FIRMA PA&C-HOLDING SI MEDIUL DE AFACERI 1.1ISTORIC SI PREZENT AL FIRMEI PA&C-HOLDING PA&C-HOLDING este -societate particulara cu raspundere...

Posibilități de Raționalizare a Managementului Vânzărilor în Întreprinderile de Prelucrare a Lemnului

INTRODUCERE Ideea realizarii unui studiu privind managementul vânzãrilor, mai corect a posibilitãtilor de rationalizare a acestuia a fost...

Imaginea Mărcii Philips pe Piața Produselor Electrice și Electrocasnice din România

INTRODUCERE Piata produselor electrice si electronice este în acest moment invadata de noutati, de firme noi, de marci noi, de produse noi. Este...

Rentabilitatea Firmei de Turism

Rentabilitatea firmei de turism 7 CAPITOLUL I ACTIVITATEA TURISTICA. ORGANIZAREA SI REGLEMENTAREA ACTIVITATII TURISTICE Turismul reprezinta un...

Concurența pe Piața de Autoturisme în România

Productia, piata si concurenta în domeniul autoturismelor din România se afla înca de la începuturile lor sub influenta exigentelor interne si,...

Studiul Imaginii Hotelului Sofitel Bucuresti în Rândul Clientilor

INTRODUCERE Perioada actuala reprezinta pentru turismul românesc un moment de răscruce, directia care trebuie urmata fiind foarte clara – un...

Sistemul calității

1. INTRODUCERE Investigarea realitatii economice necesita un demers specific care integreaza viziunea clasica bazata pe cunoasterea relatiilor de...

Concurența Bancară

Cap. I Evolutia sistemului bancar românesc dupa anul 1990 Banca este locul care te împrumuta cu bani, daca faci dovada ca nu ai nevoie de ei...

Ai nevoie de altceva?