Piata Mondiala a Cafelei

Extras din referat Cum descarc?

Cafeaua trebuie sa fie neagra ca noaptea, tare ca moartea dar dulce ca iubirea" (vechi proverb turcesc)
Cafeaua, este o bautura care poate fi gasita in aproape fiecare parte a lumii si usor si este prezenta aproape in fiecare bucatarie din lume. Consumul de cafea a devenit un obicei pentru multi oameni si a inceput cu o cana de cafea in fiecare dimineata. Se serveste ca un mecanism de lauda pentru a incepe zilele noastre, permitand oamenilor sa se ridice si sa se confrunte cu provocarile de zi cu zi din viata lor. Insa cafeaua este la fel de controversata pe cat este de consumata.
In prezent, pe piata mondiala, cafeaua se situeaza, alaturi de ulei, otel si cereale, printre materiile prime de export de inalta valoare, situatia economica a multor tari prim-producatoare de cafea depinzand aproape in intregime de exportul cafelei, pentru bunastarea lor nationala. Cele mai importante piete ale cafelei se afla la New York si Londra, unde se negociaza varietati de cafea din speciile Arabica, respectiv Robusta.
Expertii de pe piata mondiala a cafelei fac , adesea, referire la "paradoxul cafelei". 
1. O criza in tarile producatoare de cafea duce la:
- preturi mai mici;
- o scadere a veniturilor si profiturilor producatorilor;
- ca urmare a scaderii veniturilor si profiturilor producatorilor rezulta consecinte importante pentru veniturile obtinute de principalele tari exportatoare de cafea (in urma exportului de cafea); este afectat,de asemenea, si standardul de trai a milioane de oameni din tarile curs de dezvoltare???
2. Un "boom" al cafelei in tarile consumatoare se caracterizeaza prin:
- cresterea vanzarilor cu amanuntul 
- cresterea profiturilor pentru comerciantii de cafea cu amanuntul 
3. Un decalaj tot mai mare intre preturile de producator si consumator
Dependenta de brand scrie de mai multi ani acelasi clasament al companiilor mari, desi sunt in joc bugete anuale de promovare de milioane euro. Cafeaua, ca si tigarile, creeaza dependenta de branduri (consumatorii raman fideli unor branduri chiar daca sunt operate modificari de preturi), ceea ce face ca piata de profil sa fie lipsita de miscari spectaculoase la varf. 
Controlul industriei de cafea este detinut de o mana de corporatii uriase: Nestle, Kraft (detinut de Philip Morris si proprietar al Maxell House), Sara Lee Corp (care detin marca Dowge Egberts, detinand si Chock Full O'Nuts, Hills Brothers) si Procter & Gamble (detinand si Folgers). 
Pentru ca aceste companii obtin profituri cumparand, procesand si recomercializand cafeaua, scaderea preturilor a fost de fiecare data in avantajul lor. Faptul ca aceste companii devin din ce in ce mai bogate, in timp ce fermierii sufera acut din lipsa mijloacelor de trai, a dus la cresterea sentimentelor de indignare.
- Kraft General Foods doreste ca marcile sale sa aiba o prezenta global, astfel face o distinctie clara intre strategii si tactici. Prin descentralizarea responsabilitatilor operationale, Kraft devine flexibila, deciziile luate potrivindu-se mai bine situatiilor specifice din fiecare tara.
- Nestle este o companie multinationala din industria alimentara si una dintre cele mai importante concerne elvetiene. Compania este cel mai mare grup alimentar din lume. Compania este prezenta si in Romania, unde a avut vanzari de 500 de milioane lei (circa 150 milioane euro) in anul 2009. Nestle este cel mai mare jucator pe segmentul cafelei solubile din Romania, cu marca Nescafe.
Atunci cand opereaza intr-o piata dezvoltata, compania Nestle se straduieste sa creasca si sa castige economii de scara prin investitii straine directe in companiile mari. Pe pietele in curs de dezvoltare, Nestle incearca sa se dezvolte prin manipularea ingredientelor sau a tehnologiei de procesare pentru conditiile locale, si sa foloseasca marca corespunzatoare. De exemplu, in multe tari europene continutul de grasime al celor mai multe produse lactate refrigerate este, uneori de doua, chiar de trei ori mai mare decat cel al produselor americane Nestle , si sunt eliberate sub numele de marca Sveltesse.
O alta strategie care a avut succes pentru Nestle implica parteneriate strategice cu alte companii mari. La inceputul anilor 1990, Nestle a intrat intr-o alianta cu Coca Cola in ceea ce priveste cafeaua si ceaiurile gata preparate, tocmai pentru a beneficia de sistemul de imbuteliere Coca-Cola la nivel mondial si de expertiza in bauturile preparate.
Pietele europene si americane sunt considerate de catre Nestle ca fiind ,,plate" si extrem de competitive. Prin urmare, Nestle isi propune extinderea pe noi piete, care ii pot oferi mai multe oportunitati de dezvoltare.
- Fondata in 1993, Sara Lee, s-a luptat ani de zile cu perfomante slabe ale managementului stocului si cu orientarea sa strategica, timp in care a operat mai multe afaceri precum: o companie de lenjerie, prepararea produselor din piele, sau productia cremei de pantofi Kiwi.In ultimul deceniu, a renuntat la aceste afaceri si s-a axat in intregime pe cafea si procesarea carnii, ajungand la un capital de piata de aproximativ 11 miliarde de dolari.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata Mondiala a Cafelei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!