Piața de monopol - microeconomie - E.On Gaz România

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 12 în total
Mărime: 134.38KB (arhivat)
Puncte necesare: 7
Facultatea de Stiinte Economice, Sibiu, profil ECTS.

Extras din referat

Pe termen mediu si lung, România va fi dependentă de gaze de import. Cantitatea de gaze necesară de a fi importat va fi în anul 2015 de 13,6 miliarde m³, iar în anul 2025 de 18,5 miliarde m³. Conform unei alte estimări, în anul 2015 consumul de gaze în România va ajunge la aproape 22 miliarde metri cubi/an. În condițiile reducerii producției interne la circa 6 miliarde metri cubi/an, până în 2015, înseamnă că importurile se vor ridica la aproximativ 16 miliarde metri cubi/an.

Romania importa gaz exclusiv din Rusia.

Sursele de gaze naturale din import pentru România sunt următoarele:

pe termen scurt (2004-2007): Federația Rusă, Europa de Vest;

pe termen mediu si lung (2008-2025): Federatia Rusă, Europa de Vest, Iran, Egipt, Zona Mării Caspice.

Pretul gazelor naturale este strâns legat de pretul barilului de petrol.

Pretul gazelor naturale din subsolul tarii :

Pretul de import :

2007: 315$ / mia de metri cubi

2006: 300$ / mia de metri cubi

2005: 180$ / mia de metri cubi

2004: 140$ / mia de metri cubi

2002: 100$ / mia de metri cubi

2001: 43-86$ / mia de metri cub

Conform tarifelor din anul 2007, costul de transport este de aproximativ 7 Euro pe mia de metri cubi, iar costul de înmagazinare variază între 35 si 40 de euro.

În prezent , România nu dispune de conducte de interconectare cu țările vecine, si astfel nu poate primi si nu poate oferi ajutor constând în gaze naturale.

În ceea ce priveste conductele de gaze, de interconectare, cu tările vecine, în prezent România derulează un singur astfel de proiect, cu Ungaria. Conducta de gaze Arad-Szeged are o capacitate de 4,4 miliarde metri cubi pe an

Conținut arhivă zip

  • Piata de Monopol - Microeconomie - E.On Gaz Romania.ppt

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Monopolul

1. Aspecte teoretice privind monopolul 1.1. Definirea monopolului Ȋn structura oricărei economii de piaţă, pe lângă concurenţă, apare şi...

Ai nevoie de altceva?