Piața

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 5762
Mărime: 58.38KB (arhivat)
Publicat de: Alexandru Eduard G.
Puncte necesare: 6

Cuprins

  1. I. INTRODUCERE.
  2. Cap.I.Piata, tipurile si functiile ei.
  3. 1. Esenta si functiile pietei.
  4. 2. Principalele tipuri de piata.
  5. 3. Cererea si ca categorii difinitorii ale pietei.
  6. Cap.II. Principalele forme de piete contemporane.
  7. 1. Piata bunurilor de consum. Bursele de marfuri.
  8. 2. Piata capitalului. Bursa de valori si mecanizmul functionarii ei.
  9. II. CONCLUZII.
  10. III. BIBLIOGRAFIA.

Extras din referat

INTRODUCERE:

Piata si procesele pe piata se vor sfîrsi odata cu sfîrsitul omenirii. Zic astfel din motivul ca atît stramosii cît si noi, contemoranii sîntem preocupati de o mare problema. O problema ce vizeaza viitorul pietei, proceselor pe piata. Desi s-ar parea ca tema, pe care ne-am propus-o spre cercetare, ar fi un subiect destul studiat, nu tocmai astfel stau lucrurile. Pentru ca o problema nu poate fi considerata solutionala atît timp cît mai exista contradictii, atît timp cît mai exista economisti.

Asadar în lucrarea de fata am avut drept scop sa demonstrez marea importanta a pietei. Lucrarea contine trei capitole, iar fiecare capitol este divizat în paragrafe. Primul capitol contine trei paragrafe. Al doilea capitol contine doua paragrafe. Si al treilea capitol nu am gasit de cuviinta ca sa-l divizez în paragrafe. În capitolul I vom încerca sa determinam cele mai principale tipuri de piete si respectiv sa vedem functiile lor. La fel un paragraf aparte am dedicat cererii si ofertei ca categorii definitorii ale pietei. În cel de al-II-lea capitol voi încerca sa difinesc principalele forme de piete contemporane¬’’ Piata bunurilor de consum. Bursele de marfuri’’ ti cel de al II-lea capitol ’’Piata capitalului. Bursa de valori si mecanizmul functionarii ei’’. Un capitol aparte voi încerca sa dedic ’’Pietei hîrtiilor de valori’’ din Republica Moldova, deoarece dupa parerea mea cele mai mari probleme se întîlnesc anume la acest tip de piata. Dupa parerea mea aceste tipuri de pieti necesita cea mai mare atentie. Tema acestei lucrari este destul de actuala, interesanta, si sper ca continutul acestei lucrari sa fie la un nivel cît mai înalt.

Capitolul-I. Piata, tipurile si functiile ei.

1.Esenta si functiile pietei.

În mecanizmul de functionare a unei economii moderne piata ocupa un loc esential determinînd într-o proportie însemnata deciziile si comportamentele agentilor economici.

Categorie a economiei de schimb, în acceptiunea cea mai frecventa, piata desemneaza un ansamblu coerent, un sistem sau o retea de relatii de vînzare cumparare între parti contractante care sînt pe de o parte, unite prin legaturi de interdependenta si, pe de alta parte se afla în rapoturi de opozitie. Participantii la aceste relatii sînt producatorii de bunuri si servicii, ofertantii de factori de productie si consumatorii, care reprezinta asa cum aprecia J.K.Galbraith si W.Salinger, ’’Centri distincti de decizie, care se opun unul altuia prin urmarirea propriului interes, dar sînt legati în acelasi timp printr-o solidaritate functionala’’.

În acelasi timp, piata este privita de multi economisti drept un mecanizm complex care cuprinde, în principal, cererea si oferta, concurenta, preturile, si altele, care reglementeaza economica, care actioneaza asupra diviziunii muncii si la schimbul de activitati, dupa cum arata F.von Hayek ’’piata apare pentru agentii participanti la schimb ca o ’’amenintare’’, ca o ’’forta arbitrara’’ care le determina pretul si implica venitul si pe care ei cauta sa o influenteze sau sa o controleze’’. Situatia lor economica si nu numai aceasta depinde de piata si în primul rînd de ceea ce se petrece pe piata.

’’Piata – afirma economistul francez M.Dider-apare ca un ansamblu de mijloace de comunicatii prin care vînzatorii si cumparatorii se informeaza reciproc despre ceea ce ei au, despre ceea ce acestea au nevoie, despre preturile pe care le cer si pe care le propun pentru ca tranzitiile dintre ei sa se încheie. Deci, piata este înainte de toate ’’un contract social’’, mai mult sau mai putin spontan, care difineste locul economic în ansamblul vietii sociale’’.

Importanta pietei, într-un asemenea mecanizm economic deriva din functiile pe care ea le îndeplineste în economie, cu abateri mai mari sau mai mici ca urmare a conditiilor concrete ce exista în timp sau spatiu. În primul rînd, piata este cea care realizeaza contactul permanent dintre productie, respectiv dintre producatorii de bunuri si servicii, pe de o parte si consum, respectiv consumatorii, nevoile si gusturile acestora, pe de alta parte. Prin acest fapt piata asigura alocarea si utilizarea eficienta a resurselor economico-materiale, umane si financiare, determinînd deciziile agentilor economici cu privire la productie, repartitie, schimb si consum.

Preview document

Piața - Pagina 1
Piața - Pagina 2
Piața - Pagina 3
Piața - Pagina 4
Piața - Pagina 5
Piața - Pagina 6
Piața - Pagina 7
Piața - Pagina 8
Piața - Pagina 9
Piața - Pagina 10
Piața - Pagina 11
Piața - Pagina 12
Piața - Pagina 13
Piața - Pagina 14
Piața - Pagina 15
Piața - Pagina 16
Piața - Pagina 17
Piața - Pagina 18

Conținut arhivă zip

Alții au mai descărcat și

Apariția pieței bursiere în România

Premise ale aparitiei, importanta. Functionarea normala a oricarei economii nationale este influentata printre altele si de existenta uneia sau...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Lansarea pe Piața din Județul Timiș a Vinurilor Produse de SC Jidvei SRL

SC JIDVEI SRL INTRODUCERE Asa cum spune legenda, zeul vinului s-a nascut în Tracia, pe teritoriul României de astazi. În aceasta zona, producerea...

Imaginea Mărcii Jacobs pe Piața Cafelei în Rândul Studenților din Iași

Titlul lucrarii: “Imaginea marcii Jacobs pe piata cafelei in randul studentilor din Iasi” Scopul cercetarii: Determinarea locului ocupat de...

Economia de piața contemporană - clasificare și tipologii

Introducere Ştiinţa economică s-a constituit din controverse. Economiştii nu s-au pus uşor de acord şi nici nu s-au înţeles întotdeauna perfect....

Piața muncii în România - instituții, politici, evoluții

INTRODUCERE Politica si strategia Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale vizeaza – în principal – cresterea gradului de ocupare a populatiei...

Analiza și Cercetarea Concurențiilor Întreprinderii Elko pe Piața IT

Concurenta reprezinta un fenomen deosebit de important pentru sanatatea unei economii, intrucat ea genereaza motive pentru ca actorii unei piete sa...

Piața cafelei

1. Scurta relatare istorica Legenda spune ca, prin secolul al VI-lea, un pastor din sudul Etiopiei a observat ca atunci când caprele mâncau...

Studiu de piață - preț, produs, distribuție

I.CONSUMUL, CEREREA SI COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI Activitatea de marketing are drept cadru principal de referinta piata. Aici se finalizeaza...

Performanțele economice pentru serviciile de prospectare a pieței în cadrul Institutului de cercetare de piața GFK România

Introducere Calitatea serviciilor de prospectare a pietei este determinata de performantele economice inregistrate de firmele prestatoare de...

Ai nevoie de altceva?