Performance Management

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2542
Mărime: 17.49KB (arhivat)
Publicat de: Xenia Dumitrache
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Popescu Mihnea
UNIVERSITATEA DE VEST DIN TIMIŞOARA FACULTATEA DE ECONOMIE SI ADMINISTRARE A AFACERILOR SPECIALIZAREA: SISTEME INFORMATICE FINANCIAR BANCARE

Extras din referat

Performance Management

1.Introducere in Management

Termenul Management (din lat. manum agere = „a conduce cu mâna“) a fost definit de către Mary Follet prin expresia "arta de a înfăptui ceva împreună cu alti oameni".

Termenul desemnează:

Functional

- O activitate, o actiune, respectiv un proces.

- Exemple: managementul performantei, managementul proiectului, managementul timpului, management personal, managementul comenzilor, managementul configuratiei, managementul cunostintelor, managementul schimbarii

- Totalitatea actiunilor obisnuite de conducere sau administrare a organizatiilor

Institutional

- O grupă de persoane cu preocupări predominante pentru actiuni organizatorice sau de conducere

- Agenti ai sportivilor sau artistilor

Majoritatea teoreticienilor în management găsesc începuturile managementului la Frederic Taylor si la Henry Fayol, altii consideră ca au existat si înaintea acestora specialisti si practicieni care au pus în evidenta elemente manageriale(R.Owen, Ch. Bobbage, etc). Sunt cercetători care împing istoria perceptelor manageriale până în Antichitate.

Functia organizationala care asigura desfasurarea activitatilor intr-un mod eficient si urmareste obtinerea nivelului maxim de rezultate prin folosirea optima a resurselor. Activitatea d emanagement poate fi referitoare la echipe sau la procese. Resursele pe care, in principal, le are la dispozitie un manager sunt: timpul, talentul, resursele financiare si resursele umane. Management este si denumirea data echipei de manageri a unei organizatii.

Managementul calitatii reprezintă activitatea de management în directia dezvoltării si implementării unui set de reguli si instrumente care formează sistemul de management al calitătii si care are ca scop asigurarea nivelului dorit de calitate pentru produsul companiei. Managementul calitătii are trei componente principale: - controlul calitătii; - asigurarea calitătii; - îmbunătătirea calitătii.

Conflictul în management. Abilitatea de a gestiona un conflict, astfel încât el să rămână un conflict de idei, fără să devină un conflict emotional. Managementul conflictelor este procesul de planificare pentru evitarea conflictelor atunci când este posibil si de organizare pentru rezolvarea conflictelor cât mai rapid si cu cât mai putine efecte negative atunci când ele au apărut. Notiuni legate: Rezolvarea conflictelor = demersul care are ca scop încheierea unui conflict pe baza negocierii între părtile conflictului Transformarea conflictelor = operatiunea care consta in repozitionarea părtilor în scopul obtinerii unor rezultate diferite.

Managementul Performantei. Un proces de evaluare continuă a performantelor la nivelul organizatiei, al echipelor si individual în functie de indicatori de performantă prestabiliti si folosirea rezultatelor acestei evaluări pentru atingerea constantă a obiectivelor propuse.

2. Functiile managementului performantei

- Functia de previziune cuprinde ansamblul actiunilor prin care se stabilesc obiectivele organizatiei pe termen scurt, mediu si lung, se formulează modalitătile de realizare a acestora si se fundamentează necesarul de resurse

- Functia de organizare cuprinde ansamblul actiunilor prin care se constituie sistemul conducător, sistemul condus si sistemul legăturilor dintre acestea

- Functia de coordonare cuprinde ansamblul proceselor prin care se armonizează deciziile managerului cu actiunile subordonatilor. Coordonarea are la bază comunicarea, ca modalitate concretă prin care se realizează actiunile acestei functii a managementului.

- Functia de antrenare reprezintă ansamblul actiunilor prin care un manager influentează activitătile colaboratorilor săi în vederea atingerii obiectivelor stabilite, prin satisfacerea nevoilor care îi motivează.

- Functia de control-evaluare cuprinde ansamblul actiunilor de evaluare operativă si postoperativă a rezultatelor organizatiei, a verigilor ei organizatorice si a fiecărui salariat, de identificare a abaterilor care apar de la obiectivele, normele, normativele si standardele stabilite initial si a cauzelor care le-au generat, precum si de adoptare de măsuri care să asigure eliminarea abaterilor, mentinându-se echilibrul dinamic al organizatiei.

3. Definitia

Managementul performanţei reprezintă suma intervenţiilor strategice care influenţează pe termen lung activitatea organizaţiei, ducând la îmbunătăţirea rezultatelor economice. Vorbim în fapt de un ansamblu de acţiuni gândite special pentru a îmbunătăţi rezultatele angajaţilor, departamentelor şi ale întregii companii.

Ca element al acestui sistem de management, evaluarea performanţelor reprezintă o analiză periodică retrospectivă a rezultatelor obţinute ca urmare a derulării strategiilor propuse.

Preview document

Performance Management - Pagina 1
Performance Management - Pagina 2
Performance Management - Pagina 3
Performance Management - Pagina 4
Performance Management - Pagina 5
Performance Management - Pagina 6
Performance Management - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Managementul Performantei.doc

Alții au mai descărcat și

Metode de Evaluare a Performanțelor

Metodele de evaluare a performanţelor nu reprezintã o noutate pentru domeniul resurselor umane. Lucrarea de faţã trateazã acest aspect al metodelor...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Managementul Resurselor Umane

1. Fundamentele teoretico-metodologice ale managementului comparat al resurselor umane Managementul comparat este o ştiinţă relativ nouă,...

Impactul mecanismelor de guvernanță corporativă asupra performanțelor financiare ale instituțiilor financiare și de credit din Europa

Rezumat Scopul acestei lucrări este de a explora și compara impactul mecanismelor de guvernanță corporativă asupra performanțelor financiare ale...

Managementul performanței

1. Definirea conceptului managementul performantei Procesele de management al performantei au inceput sa se bucure de multa atentie in ultimii...

Plan de Marketing Rompetrol

ROMPETROL-pasiune pentru viaţă “Energie vie” Rompetrol este o companie puternică, un partener de succes, implicată în activităţi de...

Advanced Production Management Systems - Quality Management

Quality in a World of Globalization Without question, product quality is needed now as never before. Poor quality, especially in a world of...

How to develop High Performance Teams

Introduction In the literature, one of the most discussed topics is the management of teamwork. More and more managers are convinced that teamwork...

Management Accounting and Control Systems - Assessing Performance Over The Entire Value Chain

Abstract The main purpose of the review is to see the elements impacting the performance of a company at the value chain level. In this article...

Managementul Performanței Întreprinderii și Platformele Business Intelligence

Prolog Creierele sunt acum mai puternice decât ţările. În 1998, Norvegia dispunea de 17 miliarde de dolari americani în lichidităţi, bani depuşi...

Ai nevoie de altceva?