Extras din referat
Performance Management
1.Introducere in Management
Termenul Management (din lat. manum agere = „a conduce cu mâna“) a fost definit de către Mary Follet prin expresia "arta de a înfăptui ceva împreună cu alti oameni".
Termenul desemnează:
Functional
- O activitate, o actiune, respectiv un proces.
- Exemple: managementul performantei, managementul proiectului, managementul timpului, management personal, managementul comenzilor, managementul configuratiei, managementul cunostintelor, managementul schimbarii
- Totalitatea actiunilor obisnuite de conducere sau administrare a organizatiilor
Institutional
- O grupă de persoane cu preocupări predominante pentru actiuni organizatorice sau de conducere
- Agenti ai sportivilor sau artistilor
Majoritatea teoreticienilor în management găsesc începuturile managementului la Frederic Taylor si la Henry Fayol, altii consideră ca au existat si înaintea acestora specialisti si practicieni care au pus în evidenta elemente manageriale(R.Owen, Ch. Bobbage, etc). Sunt cercetători care împing istoria perceptelor manageriale până în Antichitate.
Functia organizationala care asigura desfasurarea activitatilor intr-un mod eficient si urmareste obtinerea nivelului maxim de rezultate prin folosirea optima a resurselor. Activitatea d emanagement poate fi referitoare la echipe sau la procese. Resursele pe care, in principal, le are la dispozitie un manager sunt: timpul, talentul, resursele financiare si resursele umane. Management este si denumirea data echipei de manageri a unei organizatii.
Managementul calitatii reprezintă activitatea de management în directia dezvoltării si implementării unui set de reguli si instrumente care formează sistemul de management al calitătii si care are ca scop asigurarea nivelului dorit de calitate pentru produsul companiei. Managementul calitătii are trei componente principale: - controlul calitătii; - asigurarea calitătii; - îmbunătătirea calitătii.
Conflictul în management. Abilitatea de a gestiona un conflict, astfel încât el să rămână un conflict de idei, fără să devină un conflict emotional. Managementul conflictelor este procesul de planificare pentru evitarea conflictelor atunci când este posibil si de organizare pentru rezolvarea conflictelor cât mai rapid si cu cât mai putine efecte negative atunci când ele au apărut. Notiuni legate: Rezolvarea conflictelor = demersul care are ca scop încheierea unui conflict pe baza negocierii între părtile conflictului Transformarea conflictelor = operatiunea care consta in repozitionarea părtilor în scopul obtinerii unor rezultate diferite.
Managementul Performantei. Un proces de evaluare continuă a performantelor la nivelul organizatiei, al echipelor si individual în functie de indicatori de performantă prestabiliti si folosirea rezultatelor acestei evaluări pentru atingerea constantă a obiectivelor propuse.
2. Functiile managementului performantei
- Functia de previziune cuprinde ansamblul actiunilor prin care se stabilesc obiectivele organizatiei pe termen scurt, mediu si lung, se formulează modalitătile de realizare a acestora si se fundamentează necesarul de resurse
- Functia de organizare cuprinde ansamblul actiunilor prin care se constituie sistemul conducător, sistemul condus si sistemul legăturilor dintre acestea
- Functia de coordonare cuprinde ansamblul proceselor prin care se armonizează deciziile managerului cu actiunile subordonatilor. Coordonarea are la bază comunicarea, ca modalitate concretă prin care se realizează actiunile acestei functii a managementului.
- Functia de antrenare reprezintă ansamblul actiunilor prin care un manager influentează activitătile colaboratorilor săi în vederea atingerii obiectivelor stabilite, prin satisfacerea nevoilor care îi motivează.
- Functia de control-evaluare cuprinde ansamblul actiunilor de evaluare operativă si postoperativă a rezultatelor organizatiei, a verigilor ei organizatorice si a fiecărui salariat, de identificare a abaterilor care apar de la obiectivele, normele, normativele si standardele stabilite initial si a cauzelor care le-au generat, precum si de adoptare de măsuri care să asigure eliminarea abaterilor, mentinându-se echilibrul dinamic al organizatiei.
3. Definitia
Managementul performanţei reprezintă suma intervenţiilor strategice care influenţează pe termen lung activitatea organizaţiei, ducând la îmbunătăţirea rezultatelor economice. Vorbim în fapt de un ansamblu de acţiuni gândite special pentru a îmbunătăţi rezultatele angajaţilor, departamentelor şi ale întregii companii.
Ca element al acestui sistem de management, evaluarea performanţelor reprezintă o analiză periodică retrospectivă a rezultatelor obţinute ca urmare a derulării strategiilor propuse.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Managementul Performantei.doc