Particularitatile Sistemelor Fiscale de Tip Federal

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 2
Capitolul I: CONTINUTUL SI PRINCIPIILE GENERALE ALE FEDERALISMULUI FISCAL .3
Capitolul II: SISTEMUL FISCAL AL SUA 4
Capitolul III: SISTEMUL FISCAL AL CANADEI 9
Capitolul IV: SISTEMUL FISCAL AL ELVETIEI 11
Concluzie .13
Bibliografie 14


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Ca concept federatia - reprezinta o forma de inire o citorva state, in care statele unite, pastrindu-si o anumita independeta juridica, formeaza o noua formatiune statala. Forma federatiei presupune unice: cetatenia, armata, organele statale. La rindul sau confederatia - reprezinta uniunea unor state aparte, care-si pastreaza existenta independenta (suverana), dar unite prin unul sau citeva organe de conducere. In practica mondiala, ca exemple de state de tip federal sunt considerate SUA, Rusia, si Canada, iar de tip confederal - Elvetia. Diferenta dintre aceste forme de uniuni evident se caracterizeaza de in filele istorice ale SUA, in timpul razboiului dintre Sud si Nord, o parte (nordul) lupta pentru federatie, iar alta - pentru confederatie.
Sistema fiscala intr-un stat de tip federal trebuie sa fie structurata reiesind din principiile mentionate si de aceea esential se deosebeste de sistema fiscala a unui stat de tip unitar. Ultimul concentrindu-si vointa politica intr-un centru unic, iar entitatile locale, ce se autogestioneaza, nu au statut de stat suveran. Intr-un stat federal exista cel putin doua nivele cu statut statal suveran - central si regional. 
Capitolul I
CONTINUTUL SI PRINCIPIILE GENERALE ALE FEDERALISMULUI FISCAL
Federalismul modern de regula se califica ca federalism concurential. La baza lui sta principiul subsidiaritatii, care inseamna ca sarcinile concrete ale entitatilor administrative relativ mici, trebuie sa se rezolve la nilelul cel mai mic posibil de putere. Anume, o astfel, de abordare poate asigura nivelul inalt de independenta, si deci adevarata gestiune democratica. La rindul sau, fiecare pas in directia centalizarii duce spre limitarea drepturilor civile a populatiei, cind se intensifica ,,anonimicitatea" puterei.
Notiunea de ,,subsidiaritar" se regaseste intr-un sir de principii, primul dintre care este principiul provenientei. El se refera la comertul liber de bunuri si servicii si subintelege, ca autoritatile locale nu trebuie sa efectuieze controlul si licentierea marfurilor destinate vinzarii, daca furnizorii marfurilor date au obtinut licenta intr-o alta regiune a statului. Astfel, autoritatile locale, au posibilitatea largirii bazei fiscale din contul atragerii intreprinzatorilor ,,straini" si motivul de a concura in domeniul managementului regulilor, care ar satisface cel mai bine necesitatile cetatenilor. Urmatorul principiu este principiul esclusivitatii, adica tragerea la raspundere, pentru activitatile colective la nivelul dat al puterii trebue sa fie exclusiva, clara si bine determinata. Al treilea principiu necesar garantari unei functionari efective a federalismului concurential este principiul echivalentei fiscale. Acesta din urma subintelege, ca fiecare unitate administrativ-teritoriala trebuie sa-si finanteze functiile sale din contul impozitelor si taxelor primite sau transmise, precum si imprumuturilor pentru care duce raspundere. Astfel, cheltuielile bugetare se ,,ordoneaza" datorita necesitatii colectarii impozitelor sau luarii imprumuturilor. Descentralizarea fiscala in combinare cu echivalenta fiscala (serviciile statului trebuiesc achitate) stimuleaza organele autoritatilor locale spre largirea si dezvoltarea materiei impozabile. Acest principiu mai presupune, ca toate nivelurile autoritare au drepturi impunatoare in domeniul formarii sistemelor fiscale proprii.
Principiile mentionate, care impreuna definesc federalismul concurential, au tendinta de a se fortifica unul pe altul. Iar in cazul incalcarii macar a unuia dintre ele, sufera concurenta dintre teritorii. De exemplu, dreptul centrului de a institui toate cotele impozitelor loveste puternic independenta si responsabilitatea autoritatilor locale. Astfel, federalismul concurential adevarat poate fi inteles doar ca un tot intreg interdependent. 
Capitolul II
SISTEMUL FISCAL AL SUA
Continutul si structura specifica a sistemului fiscal din SUA este determinat de marimea utilizarii tuturor tipurilor impunerii directe. In sistemul fiscal al SUA paralel sunt folosite impozitele de baza pe toate nivelurile imputernicirilor statale. Astfel, populatia achita 3 impozite pe venit, 3 impozite pe profitul corporatiei, 2 pe proprietate etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Particularitatile Sistemelor Fiscale de Tip Federal.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!