Particularitati ale Formarii Preturilor in Turism

Cuprins referat Cum descarc?

Cap1.Turismul pag3
1.1. Tarifele transporturilor turistice pag3 
1.2. Tarifele de cazare pag4
1.3. Preturi in alimentatia publica pag6
Cap2.Caracteristici ale turismului pag7
Cap3.Particularitatile preturilor in turism pag8
3.1.Abordari ale politicii de pret pag8
3.2.Modalitati de formulare a politicilor de pret pag10
Cap.4.Potentialul turistic al Romaniei pag11
Cap.5.Dezvoltarea turismului in Romania pag13
5.1.Recomandari pentru dezvoltare pag13
Cap.6.Impactul macroeconomic al turismului pag15
Cap.7.Efectul multiplicator al turismului pag16


Extras din referat Cum descarc?

Capitolul 1.Turismul
Turismul este important nu numai ca sursa de venituri sau incasari valutare,ca un factor de stopare sau atenuare a inflatiei,ci si ca factor de localizare a unor activitati industriale,comerciale si servicii ,ca mijloc de atragere si ocupare a disponibilitatilor de forta de munca din alte ramuri,si de dezvoltare a zonelor sarace,ca piata de desfacere pentru multe produse si servicii,care altfel nu s-ar putea valorifica(export).Turismul pune in valoare si exploateaza economic acel tezaur unic format din bogatiile create de natura si climat sau lasate de istorie,folclor si civilizatie.
Turismul constituie un fenomen economico-social generat,mai ales de dezvoltarea industriei si a urbanizarii,si se manifesta sub forma unei circulatii de masa,cu character continuu sau repetat periodic,din zona de provenienta in cea de destinatie,unde sejurul are character temporar ,datorandu-se unor diverse motive(odihna,cura balneara,destindere,distractie,cultura,cunoastere)legate de timpul liber.Turismul prin complexitatea lui implica trei genuri de activitati-transport,cazare si alimentatie publica si-presupune existenta unei baze materiale,care impreuna cu resursele materiale(relief,factori climatici,resurse balneare)si cu resursele antropice(culturale si istorice)creeaza premisele punerii in valoare a potentialului zonelor turistice.
1.1.Tarifele transporturilor turistice
Transportul ca serviciu turistic are un rol dublu:este o conditie pentru accesul la "consumul turistic"si,in acelasi timp,este o componenta a acestuia.Transportul reprezinta prima manifestare a consumului turistic si singura componenta de care nu se poate dispensa turistul in actiunea sa de deplasare spre zona turistica aleasa.Dar,transportul nu este numai o componenta a turismului,ci este si un factor de dezvoltare a acestuia.
Transporturile se pot realize cu mijloace proprii ale unitatilor de turism sau cu mijloace de transport inchiriate de la societatile comerciale de transport.Datorita caracterului sezonier al activitatii de turism,ofertele de inchiriere a mijloacelor de transport nu sunt intotdeauna favorabile unitatilor de turism,societatile comerciale de transport pretinzand asigurarea unui anumit confort de ocupare(20-21 de zile)din luna calendaristica.
Principalele tipuri de tarife practicate sunt:tariful pe km,tariful de stationare si tariful de dislocare.
a)tariful pe km se aplica in cazul transporturilor turistice in care se realizeaza o viteza de minimum 25km/h sau minimum 200km/zi.Tariful pe km este diferentiat in functie de categoria,tipul autovehiculului si capacitatea de transport(nr de locuri).
b)tariful de stationare se aplica numai in situatiile in care nu se realizeaza o viteza comerciala de 25km/h sau 200km/zi.Tipul de stationare este stabilit(pe ora)diferentiat dupa categoria,tipul autovehiculului si capacitate.
c)tariful de dislocare se aplica pentru km parcursi pana la sediul beneficiarului sau punctual de prezentare indicat da acesta,cand se afla situate in alta localitate decat localitatea de resedinta a mijlocului de transport.Si tariful de dislocare(stabilit pe km)este diferentiat pe categorii de autovehicule dupa tipul si capacitatea lor.Nivelul acestui tarif este ceva mai redus decat tariful pe km(cel de baza)avand in vedere ca aplicarea lui se face,in general pentru mersul gol.
1.2.Tarifele de cazare
Serviciile de cazare au devenit o activitate de sine statatoare,creatoare de locuri de munca si sursa de venituri,dar si o componenta de baza a "produsului"turistic,fiind un element indispensabil pentru asigurarea unor conditii corespunzatoare de sejur turistilor. Analizand evolutia numarului de locuri de cazare in Romania se constata ca in 1970 acesta era de circa 248 mii si a crescut pana in 1985 cand a depasit valoarea de 410 mii locuri de cazare.
Aceasta crestere s-a datorat in special politicii de transformare a turismului intr-un fenomen de masa, accesibil tuturor categoriilor sociale. Dupa anul 1985 numarul locurilor de cazare a cunoscut o evolutie descendenta, ajungand ca in 2002 sa fie de 273 mii locuri. Incepand cu 2003 numarul locurilor de cazare a inceput sa creasca ajungand in 2005 la peste 280 mii locuri. Un indicator foarte important il reprezinta repartitia paturilor la 1000 locuitori. Analiza acestui indicator releva faptul ca tarile cu un turism estival
dezvoltat ca Grecia, Spania, Franta, Italia, Cipru, Malta au mediile cele mai ridicate. Lor li se adauga Luxemburg, Austria, Danemarca si Suedia care s-au dezvoltat alte forme de turism decat cel litoral. In schimb Estonia (24?),Polonia (15?), Letonia (10?), Lituania (9?) au mediile cele mai scazute.Romania se alatura acestor state cu o medie de doar 13?, ceea ce inseamna ca daca raportam la potentialul turistic al Romaniei numarul locurilor de cazare trebuie sa mai creasca. Analiza pe regiuni de dezvoltare in Romania evidentiaza faptul ca exista o puternica concentrare a numarului de paturi in regiunea SUD-EST care include si litoralul. Numarul paturilor/1000 locuitori este superior mediei tarii si in regiunea CENTRU cu un turism montan si cultural.
Numarul paturilor la 1000 de locuitori
Nr.crt Regiunea Locuri/1000 loc
1 NORD-EST 4,6?
2 SUD-EST 46?
3 SUD 6,7?
4 SUD-VEST 6,0?
5 VEST 10,1?
6 NORD-VEST 8,9?
7 CENTRU 3,5?
8 BUCURESTI-ILFOV 1,5?
9 BUCURESTI 12,7?
Tarifele de cazare se stabilesc de catre agentii economici de turism in mod liber,pe baza cererii si ofertei in conditii de concurenta.La stabilirea lor se au in vedere studiile de marketing si analizele economice,nivelul cheltuielilor prognozate,rata de rentabilitate programata,nivelul tarifelor practicate de unitati similare din zona si strainatate,categoria de clasificare a unitatii,reglementarile legale,etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Particularitati ale Formarii Preturilor in Turism.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!