Organizarea Interna a unei Agentii de Turism

Extras din referat Cum descarc?

Organizarea interna a unei agentii de turism cuprinde o serie de birouri, compartimente si oficii. In continuare, se va prezenta o schema care sa evidentieze structura interna a unei agentii de turism. 
Biroul secretariat cu sarcini in efectuarea de: 
- lucrari de secretariat pentru directorul tehnic; 
- inregistrarea corespondentei sosite si trierea ei pentru diversele birouri si oficii, care necesita semnatura directorului tehnic; 
- instruirea si coordonarea muncii paznicilor, curierilor, comisionarilor. 
Biroul dezvoltare cu rolul de asigurare a cresterii vanzarilor. 
La conducerea acestui birou trebuie sa se afle un expert in relatii publice, care sa cunoasca in profunzime mediul industrial, comercial si financiar national, sa fie o persoana influenta si cu relatii in randul oamenilor de afaceri. Personalul angajat in acest birou trebuie sa stie sa inspire incredere si simpatie, sa cunoasca in profunzime mediul intern, serviciile vandute de agentie, sa-si dea seama rapid de psihologia clientului, sa cunoasca limbi straine. 
Biroul transporturi, organizat pe doua sectii cu atributii specifice. 
Sectia contracte: 
- incheie contracte cu furnizorii de servicii de transport; 
- stabileste conditiile si tarifele de vanzare a biletelor, ca si comisioanele agentiei; 
- intocmeste toate instructiunile cu privire la vanzarea titlurilor, la contabilizarea si plata lor; 
- trateaza toate problemele de principiu cu furnizorii in ceea ce priveste aplicarea exacta a normelor contractuale. 
Sectia materiala: 
- se ingrijeste de atragerea biletelor si de distribuirea acestora catre filiale si sucursale, impreuna cu materialul de emitere (tarife, orare, manuale, breviare, etc.), cand nu e stabilit altfel in contract; 
- se ingrijeste de intocmirea registrelor de stoc de bilete si raspunde de gestionarea biletelor. 
Biroul turism organizat in doua compartimente (oficii): 
1. Compartimentul productie format din trei sectii 
Sectia programare generala care se ocupa cu studiul programelor de voiaj (exceptand congresele), care cuprind urmatoarele operatiuni: 
- formarea itinerariului; 
- alcatuirea devizului estimativ al costului pe baza informatiilor si tarifelor preluate din documentatia agentiei sau din acordurile speciale facute cu filiale, furnizori sau agentii corespondente, pentru serviciile prestatesi pentru preturile aplicate fiecarui tip de serviciu; 
- constituirea de ,,allotements"( alocarea unui anumit numar de camere de hotel sau de transport pentru un tour-operator sau alt organizator de calatorii pentru a le vinde la data stabilita, dupa care camerele vandute sunt inapoiate hotelului sau curierului fara plata) - contingente; 
- efectuarea eventualelor plati anticipate in numerar pentru rezervarea contingenta de servicii (ca in cazul voiajului spre localitati care nu au o capacitate receptiva suficienta si unde hotelurile cer plati anticipate, deseori insemnate, pentru rezervarea camerelor sau ca in cazul rezervarii de locuri pe navele de croaziera); 
- modalitatile de executare si de vanzare a voiajelor; 
- programul provizoriu sub forma diverselor tipuri de publicatii (pliante, reviste).
Sectia operativa generala se ocupa, in acord cu sectia programare, de punerea in executie a voiajelor de grup, programate, cu oferta catre public. 
Sectia operativa congrese si pelerinaje se ocupa de voiajele colective cu caracter profesional si religios. 
2. Compartimentul receptie are ca sarcina organizarea serviciilor de receptivitate, de primire si de acces. El cuprinde trei sectii: 
Sectia contracte pentru servicii care: 
- incheie contracte cu hoteluri si restaurante, apoi copia contractului e transmisa Biroului Tarife, care completeaza fisa hoteliera ce va fi trimisa tuturor birourilor directionale si punctele de vanzare si care contin toate toate conditiile si tarifele pentru servicii; 
- incheie contracte cu furnizorii de diverse servicii receptive: localuri, agentii de spectacole; 
- incheie contracte cu agentiile corespondente, adica acele agentii de voiaj straine care opereaza in localitati in care nu exista birouri ale agentiei pentru furnizarea serviciilor de receptivitate de primire, de acces si diverse (rezervari de locuri in mijloacele de transport), iar copia contractului se trimite sectiei de tarife. 
Sectia receptiva generala care: 
- indeplineste toate operatiunile referitoare la la formarea devizelor estimative cerute din afara pentru voiajele cu itinerarii particulare neprogramate; 
- studiaza serviciile agentiei, adica determina serviciile de primire in diverse localitati turistice de acces cu personalul specializat in insotire.


Fisiere in arhiva (2):

  • Organizarea Interna a unei Agentii de Turism
    • organizarea interna a unei ag de turism.ppt
    • organizarea interna a unei agentii de turism.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!