Organisme Europene si Domeniul Calitatii

Extras din referat Cum descarc?

Calitatea - concepte si definitii
Istoria moderna a conceptului "calitate" incepe cu secolul al XX-lea, intrucat pe parcursul acestuia au fost descoperite, dezvoltate si aplicate aproape toate principiile, metodele, tehnicile si instrumentele, care au ca scop asigurarea si imbunatatirea calitatii proceselor, produselor si serviciilor.
Cresterea importantei calitatii pe parcursul ultimului secol si, deci, a atentiei acordate calitatii, in special in tarile dezvoltate, a fost determinata, in principal, de urmatorii factori: cresterea continua a complexitatii si performantelor produselor, serviciilor si proceselor de realizare a acestora; sporirea continua a exigentelor clientilor si ale societatii in ansamblu; intensificarea concurentei intre agentii economici la nivel local, national, regional si mondial. 
Calitatea este aptitudinea unui ansamblu de caracteristici intrinseci de a satisface cerintele (ISO 9000/2000). Caracteristica este o trasatura distinctiva a unui produs, proces sau sistem. Este o proprietate esentiala, definitorie pentru a caracteriza o entitate. Ea poate fi intrinseca sau atributiva, calitativa sau cantitativa. Intrinsec semnifica prezent in ceva, in special ca o caracteristica permanenta , nu atribuita. In merceologie, calitatea este definita ca "un ansamblu de caracteristici ale unui produs sau serviciu care ii confera acestuia aptitudinea de a satisface cerintele exprimate sau implicite ale clientului". In standardul ISO 8402 - Managementul si asigurarea calitatii - vocabular se defineste calitatea ca reprezentand "ansamblul caracteristicilor unei entitati care ii confera aptitudinea de a satisface nevoile exprimate sau implicite".
Conform acestei definitii, calitatea nu este exprimata printr-o singura caracteristica , ci printr-un ansamblu de caracteristici, calitatea nu este de sine statatoare, ea exista numai in relatia cu nevoile clientilor, calitatea este o variabila continua si nu discreta, prin calitate trebuie satisfacute nu numai nevoile exprimate , ci si cele implicite.
Calitatea in Uniunea Europeana
Pentru a pune in valoare potentialul pietei sale interne, Uniunea Europeana a creat, in principal intre anii 1985 - 2000, un mediu tehnic omogen, transparent si credibil in care autoritatile publice, agentii economici si beneficiarii /consumatorii sa aiba incredere. Aceasta incredere se bazeaza pe elementele componente ale asa-numitei "Case europene a calitatii". Casa europeana a calitatii cuprinde structuri private si publice - stabilite si functionand atat la nivel european, cat si la nivel national - care sunt necesare pentru a demonstra conformitatea produselor si serviciilor, atat pentru a asigura libera circulatie a acestora, cat si pentru a asigura cresterea competitivitatii economiei europene.
Cei cinci piloni de rezistenta, esentiali pentru structura acestei case, sunt urmatorii:
patru piloni institutionali: standardizare, testari si certificare, metrologie si acreditare (la nivel national si/ sau regional); un pilon managerial: managementul calitatii (existent la nivelul organizatiilor publice si private, in special al agentilor economici).
Politica europeana de promovare a calitatii asigura un cadru pentru dezvoltarea si consolidarea infrastructurii calitatii, pentru anumite initiative industriale si economice reprezentand o baza pentru asigurarea coerentei, directiei si sensului necesare, la nivel european, diferitelor initiative - la nivel local, national si comunitar - in scopul optimizarii efectelor acestora.
Preocuparile Comunitatii Europene in domeniul calitatii au fost concretizate in documente care atesta necesitatea adoptarii unor politici si strategii ale tarilor membre, precum: CERTIF 95/1 "Politica europeana de promovare a calitatii", "Calea europeana spre excelenta", "Noua abordare" sau "Abordarea globala".
Modelul european al calitatii, promovat de catre Fundatia Europeana pentru Managementul Calitatii, a fost conceput si dezvoltat pornind de la premisa ca, pentru a obtine performante, orice organizatie are nevoie de un sistem performant de management. Modelul ofera organizatiilor un instrument practic, bazat pe evaluarea multicriteriala sistematica a factorilor determinanti (premiselor) si rezultatelor pe care le obtine o organizatie in afaceri, urmare promovarii cu consecventa a principiilor enuntate anterior.


Fisiere in arhiva (1):

  • Organisme Europene si Domeniul Calitatii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!