Opinii Privind Capitalizarea si Costul Capitalizarii

Extras din referat Cum descarc?

Capitalul functioneaza ca un activ aflat intr-o neintrerupta miscare, in cadrul careia valoarea initiala (avansata) este reprodusa si sporita in permanenta. Din acest unghi de vedere, capitalul este o valoare care are capacitatea de a se autovalorifica, indiferent daca activul care il gazduieste are o forma existentiala (fizica, reala), ori se manifesta ca o disponibilitate financiara. Totodata, in miscarea sa circulara, capitalul fizic se transforma in capital financiar si invers, rezultand formele functionale ale capitalului: capitalul banesc, capitalul productiv (unde se creeaza valoare adaugata la valoarea initiala) si capitalul marfa (din a carui realizare pe piata, capitalul autovalorificat renaste sub forma baneasca). Reproductibilitatea in proportii sporite a capitalului presupune un proces economic in care, pe langa capitalul avansat, intra si alti factori externi ce isi aduc contributia la crearea de bunuri din a caror valorificare profitabila sunt regenerate sursele initiale ale capitalului. 
Intelegerea si definirea conceptului de capitalizare trebuie sa plece in primul rand de la reproductibilitatea capitalului, respectiv de la conceptul de reproductibilitate totala, adica de la proprietatea capitalului de a se reproduce in conditiile obtinerii de valoare adaugata. Numai in conditiile obtinerii de valoare adaugata, notiunea de capitalizare poate fi definita, pornind de la procesul acumularii unei parti din valoarea adaugata si destinata apoi constituirii de noi capitaluri.
Capitalul este un concept care are numeroase valente. In primul rand, prin capitalizare se intelege transformarea unui capital in cheltuiala pentru un activ, de pe urma caruia se asteapta obtinerea de beneficii cu o valoare care va depasii valoarea capitalului cheltuit Daca avem in vedere aceasta definitie, atunci ea este valabila pentru investitorul de pe piata de capital care transforma un capital in cheltuiala pentru a procura titluri de valoare i a obtine un profit substantial care sa ii permita reintregirea capitalului aruncat pe piata. In functie de titlul de valoare achizitionat, cresterea capitalului investit se poate face in mod diferit. Daca se cumpara actiuni si se urmareste atat cresterea pretului cat si distribuirea de dividende, atunci cresterea capitalului are loc atat cu valoarea dividendelor, cat si cu diferenta de pret dintre momentul achizitionarii si momentul vanzarii. La fel stau lucrurile si in cazul obligatiunilor, cand capitalul creste cu valoarea dobanzii incasate la scadenta si cu diferenta de pret. Acesta este exemplul cel mai complex, cand se urmareste cresterea capitalului, atat ca urmare a unor scopuri speculative, cat si ca urmare a remunerarii efective a titlurilor respective. Cand se urmareste fie un scop speculativ, fie remunerarea titlului respectiv, atunci capitalizarea va avea un suport fie in diferenta de pret dintre momentul achizitionarii si momentul vanzarii, fie din dividende, dobanda, discount etc., in functie de titlul cumparat.
Daca privim lucrurile prin prisma emitentului de titluri de valoare pe piata de capital, atunci capitalizarea reprezinta procesul de transformare in capital propriu a unei parti din profitul rezultat din activitatea unei societati. Aceasta poate fi numai o capitalizare directa a emitentului, care insa va duce in final la o capitalizare indirecta determinata de cresterea cursului actiunilor pe piata, datorita imbunatatirii indicatorilor de solvabilitate ai societatii care stau la baza deciziei de a cumpara actiuni pe piata de la acel emitent.
Tot prin prisma emitentului, capitalizarea poate fi asociata si cu valoarea si structura capitalului pe actiuni al unei companii. Astfel, capitalul poate fi detinut sub forma de actiuni comune, actiuni preferentiale, actiuni comune cu drept de vot restrictionat, actiuni fara drept de vot, actiuni convertibile, actiuni preferentiale cu dividend variabil, actiuni preferentiale cumulative, noncumulative, etc.
Daca compania emite actiuni dintr-o singura categorie atunci avem de a face cu o capitalizare directa. In conditiile in care dispune de diferite tipuri de emisiuni de capital atunci avem de a face cu o capitalizare diferentiata sau structurata. De pilda, emisiunea de protectie este o masura de contracarare a preluarii fortate, care consta in emiterea de actiuni preferentiale si garantii cu clauze al caror efect, in cazul preluarii, ar provoca investitorilor pierderi mari. Emisiunea primara presupune emiterea de titluri financiare in scopul obtinerii de mijloace financiare necesare dezvoltarii. Emisiunea suprasolicitata presupune o emisiune primara, la care subscrierea depaseste emisiunea in sine, ceea ce atrage cresterea pe piata a preturilor titlurilor nou emise. In toate cele trei cazuri, scopul final este acelasi, cresterea si protectia capitalurilor companiei.
Daca avem in vedere evaluarea unei intreprinderi rezultata din inmultirea cursurilor actiunilor sale intr-o zi de referinta cu numarul titlurilor de acelasi fel emise atunci avem de a face cu o capitalizare bursiera. Cu alte cuvinte, capitalizarea bursiera reda valoarea totala de piata a capitalului pe actiuni al unei societati comerciale. Daca privim acest concept in dinamica, atunci ar trebui comparate valorile la doua intervale de timp de pe piata. Daca cursul actiunilor creste, atunci putem aprecia ca are loc o capitalizare propriu-zisa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Opinii Privind Capitalizarea si Costul Capitalizarii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!