Operatiile de Front Office

Extras din referat Cum descarc?

Operatiile de front-office
Principala functie a compartimentului de front-office este de a sprijini si asigura realizarea tutror tranzactiilor si serviciilor catre client. Din acest motiv operatiile specifice acestui compartiment depind intr-o mare masura numarul si volumul tranzactiilor care au loc pe parcursul perioadei de cazare a clientului. Factorii de succes ai derularii activitatii de front-office tin de proiectarea si utilizarea eficienta a spatiului de munca, a echipamentelor si regulamentelor aplicate in acest domeniu.
In cadrul pensiunii "Clasic" se tine cont de 3 etape importante pentru desfasurarea buna a activitatii pensiunii :
-pre-cazarea
-cazarea;
-ocuparea;
-plecarea.
a) Pre-cazarea
Este etapa in care voiajorii isi aleg hotelul. Alegerea lor este influentata de o serie de factori care includ: experienta anterioara, reclama, politica companiilor de turism, recomandarea agentiilor de turism, a prietenilor sau partenerilor de afaceri, amplasarea sau reputatia hotelului etc. 
Aceasta decizie poate fi favorizata, de asemenea, de modalitatea simpla de realizare a rezervarii si informatiile pe care le primesc clientii cu privire la descrierea hotelului, a serviciilor si utilitatilor, a tarifelor practicate etc.
Din acest motiv biroul rezervari din cadrul hotelului joaca rolul unui compartiment de vanzari, iar angajatii de aici trebuie sa fie orientati spre vanzari si sa prezinte o imagine puternica, favorabila a hotelului. Aceasta atitudine a angajatilor are o influenta majora la nivelul potentialilor clienti.
Angajatul care se ocupa de rezervari trebuie sa fie capabil sa raspunda rapid si clar la cererile care ii sunt adresate. Gestiunea eficienta a informatiilor oferite si primite, fiind in acest caz critica pentru asigurarea succesului unitatii de cazare. 
Existenta unei proceduri eficiente va permite agentului utilizarea unei perioade mai lungi de timp pentru a oferi informatii specifice vanzarii cazarii.
b) Cazarea
Etapa de cazare include primirea, inregistrarea si serviciile legate de atribuirea camerei. Dupa sosirea voiajorilor receptionerul incerca sa stabileasca o serie de relatii de afaceri si sa monitorizeze tranzactiile financiare incheiate cu acestia. La acest nivel se face o prima selectare a voiajorilor , respectiv a celor care si-au facut rezervare si a celor noi intrati. 
Clientii fara rezervare reprezinta o oportunitate pentru pensiune, pentru care receptionerul joaca rolul de vanzator al cazarii. Astfel, receptionerul este mereu informat cu privire la disponibilitatile camerelor, a tipurilor de camera, a tarifelor practicate si a serviciile atasate cazarii si tot el este cel care ofera descriere cat mai favorabila a conditiilor oferite.
Pentru atribuirea camerelor, este indispensabila cunoasterea in fiecare moment a starii fiecarei camere: ocupata, disponibila pentru inchiriere, eliberata si necuratata sau aflata in curatenie, blocata pentru o rezervare etc.
Tot la sosirea clientilor, receptionerului ii revine si activitatea de deschidere a unei fise-cont pentru fiecare client/camera. 
c) Ocuparea
Reprezinta etapa cea mai importanta pentru formarea unei experiente favorabile a clientului in cadrul perioadei de cazare. Practic, angajatii din compartimentul de front-office interactioneaza cu clientii si sunt responsabili pentru coordonarea tuturor operatiilor prestatoare de servicii catre clienti. In primul rand oferirea unor informatii si furnizarea unor produse sau servicii la timp si in mod adecvat pentru a asigura satisfactie maxima clientilor.
De-a lungul perioadei de cazare, receptionerul pensiunii va inregistra in debitul fisei de cont a clientului toate serviciile prestate in favoarea acestuia. Pentru aceasta, restaurantul, barul si crama din pensiune transmit computerizat notele de plata. Intrucat fisa de cont a clientului se totalizeaza la sfarsitul sejurului, pentru controlul zilnic al activitatii, se intocmeste situatia centralizata a prestatiilor si decontarilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Operatiile de Front Office.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!