Operațiile de front office

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2184
Mărime: 23.93KB (arhivat)
Publicat de: Victor Rus
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Operaţiile de front-office

Principala funcţie a compartimentului de front-office este de a sprijini şi asigura realizarea tutror tranzacţiilor şi serviciilor către client. Din acest motiv operaţiile specifice acestui compartiment depind într-o mare măsură numărul şi volumul tranzacţiilor care au loc pe parcursul perioadei de cazare a clientului. Factorii de succes ai derulării activităţii de front-office ţin de proiectarea şi utilizarea eficientă a spaţiului de muncă, a echipamentelor şi regulamentelor aplicate în acest domeniu.

În cadrul pensiunii “Clasic” se ţine cont de 3 etape importante pentru desfăşurarea bună a activităţii pensiunii :

-pre-cazarea

-cazarea;

-ocuparea;

-plecarea.

a) Pre-cazarea

Este etapa în care voiajorii îşi aleg hotelul. Alegerea lor este influenţată de o serie de factori care includ: experienţa anterioară, reclama, politica companiilor de turism, recomandarea agenţiilor de turism, a prietenilor sau partenerilor de afaceri, amplasarea sau reputaţia hotelului etc.

Această decizie poate fi favorizată, de asemenea, de modalitatea simplă de realizare a rezervării şi informaţiile pe care le primesc clienţii cu privire la descrierea hotelului, a serviciilor şi utilităţilor, a tarifelor practicate etc.

Din acest motiv biroul rezervări din cadrul hotelului joacă rolul unui compartiment de vânzări, iar angajaţii de aici trebuie să fie orientaţi spre vânzări şi să prezinte o imagine puternică, favorabilă a hotelului. Această atitudine a angajaţilor are o influenţă majoră la nivelul potenţialilor clienţi.

Angajatul care se ocupă de rezervări trebuie să fie capabil să răspundă rapid şi clar la cererile care îi sunt adresate. Gestiunea eficientă a informaţiilor oferite şi primite, fiind în acest caz critică pentru asigurarea succesului unităţii de cazare.

Existenţa unei proceduri eficiente va permite agentului utilizarea unei perioade mai lungi de timp pentru a oferi informaţii specifice vânzării cazării.

b) Cazarea

Etapa de cazare include primirea, înregistrarea şi serviciile legate de atribuirea camerei. După sosirea voiajorilor recepţionerul încercă să stabilească o serie de relaţii de afaceri şi să monitorizeze tranzacţiile financiare încheiate cu aceştia. La acest nivel se face o primă selectare a voiajorilor , respectiv a celor care şi-au făcut rezervare şi a celor noi intraţi.

Clienţii fără rezervare reprezintă o oportunitate pentru pensiune, pentru care recepţionerul joacă rolul de vânzător al cazării. Astfel, recepţionerul este mereu informat cu privire la disponibilităţile camerelor, a tipurilor de cameră, a tarifelor practicate şi a serviciile ataşate cazării şi tot el este cel care oferă descriere cât mai favorabilă a condiţiilor oferite.

Pentru atribuirea camerelor, este indispensabilă cunoaşterea în fiecare moment a stării fiecărei camere: ocupată, disponibilă pentru închiriere, eliberată şi necurăţată sau aflată în curăţenie, blocată pentru o rezervare etc.

Tot la sosirea clienţilor, recepţionerului îi revine şi activitatea de deschidere a unei fişe-cont pentru fiecare client/cameră.

c) Ocuparea

Reprezintă etapa cea mai importantă pentru formarea unei experienţe favorabile a clientului în cadrul perioadei de cazare. Practic, angajaţii din compartimentul de front-office interacţionează cu clienţii şi sunt responsabili pentru coordonarea tuturor operaţiilor prestatoare de servicii către clienţi. În primul rând oferirea unor informaţii şi furnizarea unor produse sau servicii la timp şi în mod adecvat pentru a asigura satisfacţie maximă clienţilor.

De-a lungul perioadei de cazare, recepţionerul pensiunii va înregistra în debitul fişei de cont a clientului toate serviciile prestate în favoarea acestuia. Pentru aceasta, restaurantul, barul şi crama din pensiune transmit computerizat notele de plată. Întrucât fişa de cont a clientului se totalizează la sfârşitul sejurului, pentru controlul zilnic al activităţii, se întocmeşte situaţia centralizată a prestaţiilor şi decontărilor.

Preview document

Operațiile de front office - Pagina 1
Operațiile de front office - Pagina 2
Operațiile de front office - Pagina 3
Operațiile de front office - Pagina 4
Operațiile de front office - Pagina 5
Operațiile de front office - Pagina 6
Operațiile de front office - Pagina 7
Operațiile de front office - Pagina 8
Operațiile de front office - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Operatiile de Front Office.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

Plan de afaceri - clinică veterinară

“MedZoo” S.R.L. inregistrata pe data de 12.12.2011 la camera inregistrarii de stat din orasul Chisinau este o intreprindere cu forma organizatotico...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Simularea Înființării și Organizării unei Unități Hoteliere cu Serviciu de Restaurație

Argument Industria hoteliera, apreciata în cele mai multe tari ca o activitate autonoma, distincta a domeniului turistic, reuneste într-un sistem...

Strategii de dezvoltare durabilă a serviciilor în economia modernă

CAPITOLUL 1 Importanţa serviciilor în economia modernă 1.1 Serviciile – sector distinct al economiei Concepţia modernă referitoare la sistemele...

Practică bancară - BRD

CAPITOLUL 1 Prezentarea societatii bancare. Istoric si evolutie 1.1 Scurt istoric al Bancii Romane pentru Dezvoltare Istoria sistemului bancar...

Studiu Comparativ Privind Motivațiile Atitudinile și Preferințele Clienților în Raport cu Oferta Unităților Hoteliere

Introducere Argumentarea temei alese În conceperea acestei lucrări am pornit de la ideea că toată lumea a beneficiat de serviicle unui hotel, cel...

Managementul Departamentului Front Office al Hotelului Hilton Athenee Palace

Capitolul 1 INDUSTRIA OSPITALITĂŢII. CONCEPTE ŞI PARTICULARITĂŢI 1.1 . Stadiul actual al dezvoltării turismului Turismul reprezintă, atât prin...

Managementul Serviciilor Hoteliere în Baza Hotelului Codru

Introducere Actualitatea temei “Managementul serviciilor hoteliere” se percepe în urma dezvoltării impetuase a turismului în ultimele decenii,...

Gestiune hotelieră - Hotel Alpin Brașov

Poiana Braşov ca atracţie turistică Informaţii generale La 170 de kilometri de Bucureşti, capitala României, se găseşte Municipiul Braşov,...

Managementul ofertei de servicii turistice - Hotelul Continental - Târgu Mureș

România are o remarcabilă vocaţie turistică datorită valorilor sale turistice naturale, concretizate in existenţa unui spaţiu geografic variat,...

Ai nevoie de altceva?