Oferta de Bunuri si Servicii

Extras din referat Cum descarc?

Introducere. Am ales aceasta tema deoarece teoria ofertei nu este definita, in esenta sa, de teoria cererii, de aici rezultand ca oferta poate fi cercetata prin caracteristici simetrice celor ale cererii. 
Din aceasta perspectiva oferta poate fi definita drept cantitate maxima dintr-un anumit bun pe care agentii economici, producatorii sau comerciantii sunt dispusi sa o vanda, intr-o perioada determinata de timp pentru diferite preturi. Marimea ofertei dintr-un anumit bun economic depinde, in special, de nivelul pretului bunului oferit si de cuantumul venitului cumparatorului. 
Resursele, elementele necesare desfasurarii oricarei activitati economice, cat si pentru satisfacerea nevoilor personale ale agentilor economici, se manifesta pe piata sub forma de oferta, avand un rol foarte important. 
Oferta reprezinta cantitatea de bunuri sau servicii pe care un agent economic este dispus sa o ofere spre vanzare intr-o anumita perioada de timp. Oferta ca si cererea se refera la un pret anume, si poate fi privita ca oferta a unui bun, a unei industrii, a unei firme si ca oferta totala de piata. Desigur, in functie de nivelul cererii, cantitatea care se vinde efectiv poate sa difere de cantitatea oferita.
In legatura cu fenomenul ofertei distingem doua concepte: oferta completa si oferta. 
Oferta completa reprezinta relatia dintre cantitatea aprovizionata si toti factorii care o influenteaza pe aceasta in mod direct. Acestia sunt:
- pretul propriu al produsului(p); 
- pretul factorilor de productie(F); 
- tehnologia, adica modul in care se combina factorii de productie(T); 
- nivelul concurentei(C). Aceiasi producatori au aceleasi conditii de productie, vor aproviziona cantitati mai mari de produse, atunci cand nivelul concurentei din ramura este mai mare; 
- anticipatia producatorului(A); 
- inclinatia sau atitudinea fata de risc a producatorului (R); 
- scopul producatorului(S). La aceleasi nivel de rentabilitate al unei ramuri, cantitatea aprovizionata este mai mare daca producatorii sunt motivati si de scopuri cum ar fi: eliminarea somajului, cresterea bunastarii comunitatii etc. 
Oferta reprezinta relatia completa dintre cantitatea aprovizionata dintr-un bun si pretul acelui bun. Oferta ne indica cantitatea aprovizionata la fiecare pret, atunci cand ceilalti factori de influenta din cadrul relatiei ofertei complete sunt mentinuti la nivel constant. Ca si in cazul cererii oferta nu este doar o relatie functionala ci si o relatie cauzala. Factorul cauzal este pretul propriu. Dupa nivelul la care se formeaza relatia ofertei avem: oferta individuala si oferta pietei. 
Oferta individuala reprezinta relatia dintre cantitatea aprovizionata de un anume producator individual si pretul propriu al produsului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Oferta de Bunuri si Servicii.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!