Obiectivele Merceologiei

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Bunurile, produsele si marfurile, in limbajul economic actual au semnificatii deosebite bupa modul cum participa la procesul schimbului, adica la comert.

Bunurile cuprind totalitatea mijloacelor prin care se satisfac trebuintele omenesti, de la fructele culese si necultivate, pana la computerele personale si automobilele, realizate prin participarea unui numar impresionant de creatori si producatori. Bunurile pot fi corporale sau servicii si pot fi obtinute prin cumparare sau autoproductie.

Produsele sunt bunuri rezultate in urma unui proces productiv prin imbinarea factorilor de productie: munca, natura si capital, ele pot fi destinate autoconsumului sau pentru vanzare. Specificul produselor consta in modul de obtinere, adica sunt previzionate, se stabileste o tehnologie, se asigura o anumita eficienta dererminata de intensitatea dorintei de a le avea.

Deoarece in economia actuala foarte putine produse nu sunt destinate vanzarii, termenul de produs devine sinonim celui de marfa. Tinand cont de influenta literaturii economice americane, bazatea mai ales pe evolutia societatii din aceasta parte a lumii, care nu a cunoscut o istorie a comertului ca in Europa, terminologia legata de marfa nu este folosita, fiind preferat produsul.

Produsul, marfa, care circula de la producator la consummator trebuie sa intruneasca o multime de cerinte pe care cumparatorul-consumator nu le poate formula catre industrie, el doar le accepta sau respinge pe piata. Pentru armonizarea intereselor este necesar un intreg aparat economic in care rolul principal revine marfii ce trebuie sa fie cunoscuta si dirijata spre virtualii cumparatori, care, in conditiile productiei industriale sunt tot mai departati de ea, atat prin spatiu si timp si prin nivelul cunostintelor (care devin tot mai specializate iar bunurile tot mai diversificate). Intermedierea intre productie si consum se poate realize printr-o categorie speciala de profesionisti, cunoscatori ai marfurilor pe baza studierii capacitatii lor utile.

Definirea merceologiei Merceologia poate fi definite ca stiinta care studiaza marfurile in vederea comercializari lor.

Studiul se refera la acele insusiri care individualizeaza un produs de altul in destinatia sa, spre a satisface o anumita trebuinta omeneasca si vizeaza asigurarea interpretarii corecte a utilitatii si protejarea ei pe tot circuitul economic.

A fi util un produs inseamna a satisface asteptarile consumatorului si a le interpreta individual, utilitatea avind valori marginale diferite de la individ la individ. Spre exemplu primul televizor achizitionat de o familie este rezultatul al unei intensitati a cererii foarte mare pentru trebuinta de informatii pe aceasta cale dar si de prestigiu, al doilea produs achizitionat pentru aceiasi familie are un alt gen de trebuinta, un alt grad de utilitate legat de confort si armonizare a performantelor pentru programe TV in cadrul membrilor aceleiasi familii, sau pentru folosire in conditii de vacanta etc.

Uni autori ...

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Obiectivele Merceologiei
    • Referat.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
890 cuvinte
Nr caractere:
5 390 caractere
Marime:
11.74KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
Economie, mercologie
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!