Previzualizare referat:

Extras din referat:

Nokia are o istorie lunga si plina de succes, schimbare si inovare, de adaptare la schimbari in piete si tehnologii. Incepand modest cu o fabrica hartie, compania a participat in multe sectoare in timp: cabluri, produse din hartie, anvelope, cizme de cauciuc, electronice de consum si industriale, materiale plastice, produse chimice, infrastructura de telecomunicatii si altele. Cel mai recent, Nokia a fost cunoscuta pentru tehnologiile sale de comunicare wireless revolutionare, care au conectat miliarde de oameni prin retele si telefoane mobile.

Istoria Nokia dateaza din anul 1865, cand un inginer minier Fredrik Idestam a infiintat prima sa fabrica de hartie la Tammerkoski Rapids in sud-vestul Finlandei. Cativa ani mai tarziu el a deschis o a doua fabrica pe malurile raului Nokianvirta, inspirandu-l sa numeasca compania Nokia Ab in 1871.

Compania a luat forma de Nokia Corporation, prin fuziunea Idestam Nokia AB, Finnish Rubber Works, un producator de cizme de cauciuc, anvelope si alte produse din cauciuc, fondata in 1898 si Finnish Cable Works Ltd, un producator de cabluri telefonice si cabluri de alimentare fondata in 1912. Nokia Corporation a avut cinci firme: cauciuc, cablu, silvicultura, electronica si generare de energie electrica.

Anul 1960 a marcat un moment deosebit de important in evolutia companiei deoarece, Nokia a intrat pentru prima data pe piata de echipamente de telecomunicatii.

In 1982, compania a introdus prima statie telefonica locala complet digitala in Europa si in acelasi an, primul telefon auto pentru Nordic Mobile Telephone analogic standard.

Progresul tehnologic al GSM, care a realizat utilizarea mai eficienta a frecventelor a avut o capacitate mai mare si in plus o calitate mai buna a sunetului, a fost urmat de Rezolutia Europeana din anul 1987 care a adoptat GSM ca standard digital european incepand cu 1 iulie 1991.

Primul apel GSM a fost facut cu un telefon Nokia in reteaua construita de Nokia, de catre un operator finlandez numit Radiolinja in 1991, si in acelasi an Nokia a castigat contractele pentru furnizarea de retele GSM in alte tari europene.

La inceputul anilor 1990, compania a luat o decizie strategica facand telecomunicatiile afacerea de baza, cu scopul de a ajunge pe pozitia de lider in fiecare pietei globale. Industria de baza si operatiunile de non-telecomunicatii incluzand afacerile cu hartie, calculatoare, cauciuc, incaltaminte, produse chimice, centrale electrice, cablu aluminiu si televizoare

Bibliografie:

Nokia, Our-company. Vazut la 11.05.2014:

http://company.nokia.com/en/about-us/our-company/our-story

Statista, Global market share of Nokia. Vazut la 11.05.2014:

http://www.statista.com/statistics/216513/global-market-share-of-nokia/

Statista, Global market share of Nokia. Vazut la 11.05.2014:

http://www.statista.com/statistics/272758/global-market-share-held-by-mobile-phone-vendors-by-quarter/

Nokia Corporation Interim Report for Q1 2014. (29.04 2014). Vazut la 11.05.2014:

http://company.nokia.com/en/system/files/download/investors/nokia_results_2014q1_e.pdf

Shareholders OK Nokia's Microsoft deal by 99.7 per cent in Helsinki. (20.11.2013). Vazut la 11.05.2014

http://www.news.com.au/finance/business/shareholders-ok-nokias-microsoft-deal-by-997-per-cent-in-helsinki/story-fnda1bsz-1226763934733

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Nokia.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2015
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 566 cuvinte
Nr caractere:
8 721 caractere
Marime:
107.44KB (arhivat)
Publicat de:
Mircea Pintea
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
telefonie, firma, servicii
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi
Materie:
Economie
Nota primită:
Nota 8
Sus!