Motivarea Non-Financiara

Extras din referat Cum descarc?

Abilitatea de a-si tine angajatii motivati este, poate una dintre cele mai importante lucruri pe care o companie de succes trebuie sa aiba in grija pentru a ramane o companie de renume. Problema motivarii nu se refera neaparat la tehnici de motivare ale angajatilor, ci mai degraba la cum se poate ajunge la o motivare interioara a fiecarei persoane din acea companie. De fapt, este necesar ca aceasta motivare sa vina din interiorul fiecaruia. Nimeni nu iti poate impune sa fii motivat, exact cum nimeni nu poate sa impuna ca un angajat sa fie fericit la locul de munca. Tot ce se poate face este crearea unui mediu profesional pozitiv, unde fiecare sa inteleaga scopul companiei, si rolul sau in atingerea acestui scop.
Ce este motivatia? ,,Unui om este mult mai usor sa-i dezvolti calitatile decat sa-nlaturi defectele". Cuvantul motivatie este cel mai adesea folosit pentru explicarea comportamentului oamenilor. 
Putem defini motivatia ca un proces intern, individual, introspectiv, care energizeaza, directioneaza si sustine un anume comportament. Motivatia este o "forta" personala care determina un anume comportament. Din punct de vedere al conceptiei manageriale pe care se fundamenteaza, deosebim doua acceptiuni majore ale motivarii:
- Motivarea in sens restrans consta in corelarea necesitatilor, aspiratiilor si intereselor personalului din cadrul organizatiei cu realizarea obiectivelor si exercitarea sarcinilor, competentelor si responsabilitatilor atribuite in cadrul organizatiei.
- Motivarea in sens larg rezida in ansamblul de decizii si actiuni prin care se determina angajatii organizatiei sa contribuie direct si indirect la realizarea de functionalitati si performante de ansamblu superioare, pe baza corelarii intereselor acestora in abor-area si realizarea obiectivelor organizatiei si ale subsistemelor sale.
Indiferent de continutul motivarii, rolurile indeplinite sunt multiple si intense:
- Rolul managerial este cel mai direct si consta, in esenta, in determinarea de facto a continutului si eficacitatii functiei de antrenare, care, conditioneaza decisiv concretizarea celorlalte functii manageriale - previziunea, organizarea, coordonarea si control-evaluarea.
- Rolul organizational se refera la impactul major pe care motivarea il are direct si prin intermediul celorlalte elemente manageriale asupra modului cum functioneaza organizatia si performantele sale. 
- Rolul individual vizeaza puternica dependenta a satisfactiilor si insatisfactiilor fiecarui salariat din organizatie, a evolutiei sale, de motivarea exercitata in organizatie. 
- Rolul economic se refera la conditionarea indirecta, dar substantiala a performantelor economice ale fiecarei organizatii de motivarea ce predomina cadrul sau. 
- Rolul social reprezinta in fapt efectul sinergetic al preceden-telor roluri in planul elementelor psiho-sociologice.
Figura 1. Principalele roluri ale motivarii
Sursa: Adoptata dupa Ovidiu Nicolescu
Numeroasele si variatele motivatii posibile se pot utiliza in cadrul organizatiei grupat, in functie de anumite criterii, constituind tipurile sau formele de motivare. De regula, tipurile de motivare sunt perechi, constituindu-se pe principiul contrastului motivatiilor, pentru a pune mai pregnant in evidenta deosebirile de abordare. Din punt de vedere financiar distingem:
? Motivarea economica (financiara) utilizeaza mijloacele clasice de natura economica, ce vizeaza satisfacerea aspiratiilor si asteptarilor de ordin economic ale salariatilor.
? Motivarea non - financiara are in vedere satisfacerea aspiratiilor si asteptarilor de natura moral-spirituala, ce vizeaza in primul rand sistemul lor de valori, atitudinile, si comportamentele salariatilor


Fisiere in arhiva (1):

  • Motivarea Non-Financiara.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!