Modalitati de promovare a 3 produse

Extras din referat Cum descarc?

Scopul general al eforturilor promotionale este acela de a influenta comportamentul. Chiar daca pledoaria nu este directa si nu se cere trecerea imediata la actiune, motivul pentru care marketerii cheltuie timp si bani in promovare este acela de a-I determina pe anumiti oameni sa se comporte intr-un anumit fel.
Oricat de bun ar fi un produs sub aspect calitativ, cu toata superioritatea sa fata de alte produse similare este greu sa se impuna de la sine in fata unui cumparator neavizat, care vine la piata pentru a cumpara produsul care-i satisface anumite necesitati. Acesta se gaseste de cele mai multe ori expus intre zeci de alte produse care-i satisfac aceeasi necesitate iar cumparatorul va face o alegere arbitrara. Un cumparator avizat, corect informat si care are deja o convingere sau incredere intr-o anumita firma sau un anumit produs nu va actiona la intamplare ci va merge in cautarea produsului respectiv. Intr-o forma sau alta, diferitele componente ale activitatii promotionale se utilizeaza ocazional.
Perioada actuala se caracterizeaza printr-o adevarata explozie de mijloace si tehnici promotionale, de un volum tot mai mare de informatii si actiuni cu scop promotional considerate uneori de populatie sau potentialii consumatori ca fiind ofensive, abuzive sau chiar agasante.
Cu toate remarcile critice, actiunile promotionale sunt indispensabile pentru producatori si utile pentru consumatori. Problema care se pune este imbinarea si alegerea celor mai adecvate mijloace si momente de transmitere catre public.
Pentru marketing promovarea este unul din modurile de actiune comerciala a firmelor si vizeaza obtinerea unei modificari directe si imediate a cererii, a comportamentului distribuitorilor si vanzatorilor, o modificare pozitiva si temporala a ofertei catre consumatori.
I Coca-Cola produsa de S.C. Coca-Cola HBC Romania S.R.L. 
Produsul care a dat lumii gustul cel mai cunoscut s-a nascut in Atlanta, statul Georgia, la data de 8 mai 1886. Dr. John Styth Pemberton, un farmacist local, a produs, conform legendei, siropul Coca-Cola intr-un vas de arama pe un trepied, in curtea din spate a casei sale. 
Coca-Cola este o bautura racoritoare facuta din frunze de coca decocainizate. Numele provine de la doua din ingrediente: frunzele de coca si boabele de cola.
Aroma distinctiva de "cola" provine in principal din amestecul de zahar, ulei de portocala, ulei de lamaie si vanilie, restul ingredientelor avand doar contributii minore. 
Firma producatoare, Coca-Cola Corporation, este cel mai mare consumator de extract natural de vanilie din lume. In prezent, Coca-Cola este cea mai consumata bautura racoritoare din lume.
Coca-Cola este un tip de racoritoare carbogazoase vandute in magazine, restaurante si masini de vanzare in mai mult de 200 de tari. Acesta este produs de The Coca-Cola Company si este adesea mentionata ca fiind pur si simplu Coke. Initial conceputa ca un medicament de brevet, atunci cand a fost inventat la sfarsitul secolului 19 de catre John Pemberton, Coca-Cola a fost cumparat de catre om de afaceri Asa Griggs Candler, a caror tactici de comercializare au condus Coke la a fi racoritoarea dominanta de piata in secolul al 20-lea. Principalul concurent este Pepsi Cola.
Incepand cu 1989, cand a inceput sa fie promovata si in Romania, campaniile Coca-Cola au fost:
- 2008 - Coca-Cola Racoreste Romania
- 2006-2007 - Sete de viata 
- 2002 - Make it real 
- 2001 - Viata are gust 
- 2000 - Savureaza 
- 1993 - Intodeauna Coca-Cola 
- 1989 - You can beat the real thing 
Compania Coca-Cola organizeaza periodic campanii de promovare a produselor firmei sau a unei marci.
Exemplu:
- Campania "Eurofootball 2000" organizata in perioada iulie-august 2000 a sustinut
produsele Coca-Cola, Fanta, Sprite, imbuteliate la 250 ml.
- Campania "Reclame de milioane" desfasurata in perioada 15 octombrie 2000-15
februarie 2001 a promovat toate bauturile carbogazoase imbuteliate in toate tipurile de ambalaje;
- In ajunul Sarbatorilor de iarna Compania Coca-Cola a organizat o campanie promotionala
pentru toate produsele carbonatate imbuteliate in sticla returnabila de 1 litru;
- Campania "Coca-Cola Racoreste Romania" organizata in perioada iulie-septembrie 2008 promoveaza produsele Coca-Cola imbuteliate la 330 si 500 de ml.
Aceste exemple ne prezinta optica Companiei Coca-Cola privind modalitatile de promovare a produselor prin:
- reducerea preturilor;
- oferirea de cadouri la cumpararea a doua produse;
- posibilitatea de a castiga premii instant in bani.
Fiecare campanie promotionala este foarte bine sustinuta de publicitate facuta atat la radio si televiziune, cat si prin materiale publicitare cum ar fi: afise, floor stand-uri, cardboard-uri, hangere.


Fisiere in arhiva (1):

  • Modalitati de promovare a 3 produse.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!