Mixul de Marketing

Cuprins referat Cum descarc?

Capitolul I. NOTIUNI TEORETICE.2
1.1. Continutul conceptului.2
1.2. Componente si variante de realizare.2
1.3. Produsul.3
1.3.1. Definirea produsului.3
1.3.2. Clasificarea produselor.3
1.3.3. Elemente de identificare a produselor.4
1.3.4. Ciclul de viata al produsului.4
1.3.5. Strategii de innoire a produselor.5
1.4. Pretul.5
1.4.1. Clasificarea preturilor.6
1.4.2. Obiectivele politicii de pret.6
1.4.3. Factorii care influenteaza preturile.6
1.4.4. Adaptarea preturilor.7
1.5. Promovare.7
1.5.1. Reclama.8
1.5.2. Promovarea vanzarilor.8
1.5.3. Relatiile cu publicul.8
1.5.4. Vanzarea personala.9
1.6. Distributia.9
1.6.1. Definirea conceptului.9
1.6.2. Rolul si functiile distributiei.10
1.6.3. Canale directe de distributie.10
1.6.4. Canale indirecte de distributie.11
1.6.5. Factorii care influenteaza alternativele de distributie.12
Capitolul II. STUDIU DE CAZ.14
2.1. Prezentarea firmei Coca-Cola Iasi.14
2.2. Scurt istoric Coca-Cola.15
2.3. Servicii prestate.16
2.4. Prezentarea relatiilor externe .17
2.4.1. Furnizorii companiei.17
2.4.2. Clientii.17
2.4.3. Concurenta.18
2.5. Piata cererii si ofertei.19
2.5.1. Piata cererii.19
2.5.2. Piata ofertei.20
2.6. Politica de promovare in cadrul Companiei Coca-Cola.21
2.6.1. Campanii promotionale.21
2.6.2. Agentii de publicitate si media cu care lucreaza firma Coca-Cola.23 
2.7. Sisteme de distributie a firmei Coca-Cola.24
2.8. Concluzii si propuneri.25
BIBLIOGRAFIE.27


Extras din referat Cum descarc?

I. NOTIUNI TEORETICE REFERITOARE LE MIXUL DE MARKETING
1.1. CONTINUTUL CONCEPTULUI
Conceptul de marketing mix, introdus in 1964 de americanul Nill Borden, semnifica tocmai ideea de dozare si manipulare coerenta si unitara a celor mai importante patru variabile prin care intreprinderea actioneaza asupra pietei. La inceput, Borden a identificat si a luat in considerare un numar de 12 elemente: produsul, pretul, marca, distributia, vanzarea personala, publicitatea platita (advertising-ul), promovarea vanzarilor, ambalarea (packaging), display-ul (expunerea, merchandising-ul), serviciile post-vanzare, manipularea sau logistica (physical handhing) si cercetarea de marketing.
Cateva saptamani mai tarziu, tot in 1964, Jerome McCarthy a simplificat modelul lui Borden, esentializand si rezumand mixul de marketing la cei 4P (Product, Price, Place & Promotion).
Astazi, intr-un sens foarte larg, marketingul-mix desemneaza ansamblul variabilelor pe care le poate utiliza o firma pentru a influenta piata tinta, respectiv modul in care sunt antrenate resursele disponibile pentru a obtine efectele dorite. 
Conceptul devenit clasic sintetizeaza si manipuleaza unitar si coerent, in bloc cele patru variabile-cheie ale actiunilor de pe piata.
Realizarea unui mix de marketing presupune parcurgerea mai multor etape:
- identificarea si descrierea componentelor, respectiv a celor patru variabile si a elementelor care le caracterizeaza;
- stabilirea variantelor posibile pentru fiecare componenta in parte;
- alegerea celei mai bune combinatii;
- elaborarea planurilor si programelor pentru transpunerea in practica a variantei selectate;
- controlul realizarii, analiza rezultatelor, concluzii.
1.2. COMPONENTE SI VARIANTE DE REALIZARE 
Definirea concreta si detalierea elementelor care le caracterizeaza este o problema a carei solutionare necesita pricepere si eforturi deosebite.
Produsul se defineste prin functiile pe care le indeplineste si prin exigente specificate sau avantaje asteptate de consumator sau utilizator. Pentru un produs specificat prin descrieri, nume, marca vor fi identificate in continuare caracteristicile prin intermediul carora vor fi realizate functiile, modalitatile posibile de asamblare, variante de acordare a garantiilor, variantele de exploatare si intretinere, informatii care il insotesc, servicii postvanzare.
Pretul va fi fixat de asemenea prin luarea in considerare a mai multor variabile si factori de influenta: costul produsului, marja distribuitorului, particularitatile zonale, variatia in timp, facilitati de plata acordate clientilor etc.
Distributia presupune alegerea variantelor, a mijloacelor, stabilirea fortelor de vanzare, a relatiilor cu intermediarii.
Promovarea cuprinde ansamblul actiunilor si mijloacelor utilizate pentru informarea cumparatorilor, pentru trezirea interesului fata de produs si marca. Pentru stimularea deciziei de cumparare.
1.3.PRODUSUL
1.3.1.Definirea produsului
In conceptia clasica produsul reprezinta un ansamblu de elemente fizice, chimice sau de alta natura reunite intr-un tot unitar si identificabil si care indeplineste anumite functii.
Marketingul face abstractie inca de la inceput de elementele care alcatuiesc produsul, punand accent pe atribute si caracteristici, frecvent intalnind definitia: produsul este un ansamblu de atribute sau de caracteristici fizice si chimice tangibile, reunite intr-o forma identificabila, potrivit destinatiei pe care o are.
Notiunea de produs, in optica marketingului, trebuie avuta in vedere si pe o anumita scara de ierarhizare a bunurilor si serviciilor, respectiv in functie de aria pe care ea o acopera, astfel se ajunge la sapte esaloane: articolul, marca,tipul de produse, gama de produse, categoria de produse, familia de produse, tipul de nevoie
1.3.2.Clasificarea produselor
a) In functie de durata de utilizare, sunt:
- bunuri de folosinta indelungata sau durabile 
- perisabile
- servicii
b) In functie de obiceiurile de cumparare, produsele se pot incadra in urmatoarele patru categorii:
- produse curent cumparate
- produse cumparate pe baza unor reflectii, putand fi: omogene, eterogene
- produse de specialitate
- produse a caror cumparare nu necesita nici un fel de reflectii prealabile
c) In functie de destinatie produsele pot fi:
- de consum neproductiv
- de consum productiv 
1.3.3.Elemente de identificare a produselor
Un produs este insotit de o serie de elemente care il individualizeaza de celelalte bunuri economice sau libere, din alta categorie sau din aceeasi clasa de bunuri. Cele mai importante elemente sunt: numele, marca, ambalajul, etichete, caracteristici, documente care il insotesc. 
Numele produsului - este un element esential de identificare , conditionand in unele situatii insasi viata produsului 
Marca reprezinta elementul esential al strategiei produsului, purtand uneori si denumirea de produs-mix, ea avand rolul de a identifica un bun material sau un serviciu propus cumparatorilor de catre un producator sau distribuitor, pe aceasta baza ea marind valoarea ofertei.
Alaturi de termenul de marca, mai apar si alti termeni cum ar fi: nume de marca, emblema, marca depusa, copyright
Eticheta este un element special realizat din hartie, carton, material plastic, pe care sunt inscrise cateva informatii necesare identificarii: numele produsului, cantitatea si calitatea, compozitia, modul de utilizare si pastrare, data fabricarii si termenul de valididate.
Ambalajul indeplineste mai multe functii in calitate de insotitor util al marfii: functia de protectie si favorizare a activitatilor de transport, manipulare, depozitare; functia de promovare a vanzarilor.
Caracteristicile produsului fac posibila identificarea unui produs, in special de catre specialisti. Identificarea si masurarea caracteristicilor prezinta importanta pentru individualizarea produselor, pentru gruparea acestora pe familii, clase, grupe, la incheierea contractelor de vanzare-cumparare.Marketingul imparte caracteristicile definitorii ale produsului in doua categorii: functionale si ale imaginii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mixul de Marketing.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!