Metode de Gândire în Afaceri

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2160
Mărime: 17.89KB (arhivat)
Publicat de: Olimpiu Iordache
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cristina Neesham
Universitatea ”Transilvania” din Brașov Anul universitar 2012-2013 Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor Departamentul Management și Informatică Economică Master: MANAGEMENTUL AFACERILOR (MBA) Disciplina: METODE DE GÂNDIRE ÎN AFACERI (anul I, sem. I)

Extras din referat

Bobby P. A terminat Facultatea de Construcții de Mașini la Brașov cu note destul de mari. Ca să fie mai pregătit pentru un post bun în momentul angajării a hotărât să mai studieze și a mai făcut un Master în Management la aceeași Universitate.

După absolvirea Masterului a încercat să se angajeze timp de mai multe luni de zile, însă nu a reușit din diverse motive : ori era prea calificat pentru postul oferit, ori nu îi convenea lui postul sau salariul.

După un an de zile a reușit , în sfârșit , să găsească un loc de muncă, ca șofer la firma Hann din Brașov. Firma Hann se ocupă cu producerea și livrarea (montarea la beneficiar) de diverse instalații hidraulice. La interviul de angajare i s-a spus că, dacă lucrurile vor evolua bine și el își va vedea de treabă există șansa ca el să devină în scurt timp operator de logistică și, de ce nu, Key-Accounter la firma Hann , și să se ocupe de unul dintre marii clienți ai acesteia.

Timp de șase luni de zile Bobby a fost un șofer calm și ordonat care își îndeplinea conștiincios îndatoririle și nu avea nicio problemă la firmă. Ducea instalațiile la destinație și le monta rapid , spre satisfacția clienților. Managerul de la Hann a remarcat acest lucru și a hotărât să îi ofere lui Bobby un post mai bun, și anume acela de operator logistică , primul pas în cariera de Key-Accounter în cadrul firmei. Postul era uneori plictisitor și necesita procesarea unui număr mare de documente dar era necesară cunoașterea circuitului documentelor și modul de ofertare-aproizionare, pentru a putea deservi ulterior un client important al firmei Hann.

Aici a intervenit tinerețea și lipsa de experiență a lui Bobby, care era nerăbdător să devină unul dintre oamenii de top ai firmei, să aibă și el telefon scump și o mașină pe măsura importanței. După câteva luni deja credea că știe tot ce se întâmplă în firmă și a început să își dorească tot mai mult un post ”MARE”. Datorită presiunii din ce în ce mai mari , de care era singur vinovat, care apăsa pe umerii lui , în urma acestei dorințe, Bobby a început să facă greșeli la serviciu: uneori greșea câte o ofertare, sau uita să treacă diverse costuri cum ar fi : transport sau ambalare.

Șeful său direct a remarcat acest lucru și l-a chemat la o discuție. În cadrul acestei discuții Bobby s-a plâns în repetate rânduri că el nu este ”văzut” de nimeni în firmă și lui nu i se dă ocazia să demonstreze că poate face mult mai mult decât să ”plimbe niște hârtii” de colo colo. La rugămintea șefului să se calmeze el a ripostat destul de violent, strecurând chiar o subtilă amenințare că ar putea să își schimbe în curând locul de muncă. Eroare maximă deoarece a fost imediat retrogradat din nou la funcția de șofer și instalator. Managementul i-a transmis că îl așteaptă o nouă perioadă de probă de șase luni pentru a i se ”limpezi” gândurile, după care i se va face o nouă evaluare.

Din păcate, Bobby nu a înțeles acest lucru ca pe o ”iertare” de la o pedeapsă mai mare , ci a luat retrogradarea ca pe un afront personal pe care șeful i l-a adus și a hotărât să protesteze în felul său: a început să devină dezinteresat de muncă, livra mai greu instalațiile și era foarte atent să nu muncească un minut peste programul firmei. De mai multe ori nu a fost terminată treaba la timp și mai mulți clienți și-au exprimat nemulțumirea față de indolența cu care erau tratați de Bobby P. La fel colegii s-au plâns de faptul că nu mai colaborează cu ei și e arogant.

Observând aceste lucruri și primind un număr de reclamații managerul firmei l-a chemat pe Bobby și i-a explicat foarte clat că are doar două opțiuni:

1. Să își revizuiască de urgență comportamentul și să redevină angajatul harnic și implicat;

2. Să părăsească imediat firma Hann , dacă nu dorește să fie dat afară pentru indisciplină repetată.

Bobby P. A stat pe gânduri și a analizat problemele sale pe toate fețele, gândindu-se la:

- Rămânerea în firmă și reluarea de la zero a carierei;

- Plecarea de la Hann și căutarea unui loc nou de muncă;

- Începerea unei afaceri proprii.

Preview document

Metode de Gândire în Afaceri - Pagina 1
Metode de Gândire în Afaceri - Pagina 2
Metode de Gândire în Afaceri - Pagina 3
Metode de Gândire în Afaceri - Pagina 4
Metode de Gândire în Afaceri - Pagina 5
Metode de Gândire în Afaceri - Pagina 6
Metode de Gândire în Afaceri - Pagina 7
Metode de Gândire în Afaceri - Pagina 8
Metode de Gândire în Afaceri - Pagina 9
Metode de Gândire în Afaceri - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Metode de Gandire in Afaceri.doc

Te-ar putea interesa și

Revoluția în Afacerile Militare în Epoca Comtemporană

INTRODUCERE Ultimele decenii ale secolului XX şi începutul secolului XXI s-au caracterizat, în domeniul militar, printr-o serie de transformări...

Evaluarea Întreprinderilor în Cadrul Acțiunilor de Privatizare și Restructurare a Firmelor

I. CADRUL ACTIVITATII DE EVALUARE, STANDARDELE SI PRINCIPIILE DE EVALUARE. PROCESUL DE EVALUARE 1.1 Cadrul activitatii de evaluare Activitatea...

Management Comparat în Europa

Subiectul diferentelor culturale prezinta importanta atat pentru specialistii in economie mondiala, in afaceri internationale sau in stiinte...

Abordarea interculturală și importanța ei în contextul globalizării și internaționalizării afacerii

I N T R O D U C E R E In cadrul unei abordari interculturale, cel care vrea sa inteleaga fenomene culturale exprimate intr-o alta limba trebuie sa...

Abordarea antreprenoriatului din perspectiva socio-psihologică

INTRODUCERE Cu câţiva ani in urma, noţiunea de „afacere" căpătase o pronunţată conotaţie peiorativă. Expresii de genul „Eşti afacerist!" se...

Metode de gândire în afaceri - analiză prin metoda Carlopio la SC Prestarea SRL

UNIVERSITATEA TRANSILVANIA BRASOV FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE Metode de gandire in afaceri 1. Introducere In activitatea de management,...

Întreprinzătorul - Promotorul Afacerilor

A fi întreprinzător este o experienţă unică, provocatoare, cu satisfacţii deosebite, însă uneori şi cu mari frustrări. Pentru a derula afacerea,...

Metode de Gândire în Afaceri

1. Consideraţii generale Deprinderea tehnicilor de gândire analitică, sistemică şi creativă duce la dezvoltarea capacităţii de a lua decizii...

Ai nevoie de altceva?