Extras din referat
Bobby P. A terminat Facultatea de Construcții de Mașini la Brașov cu note destul de mari. Ca să fie mai pregătit pentru un post bun în momentul angajării a hotărât să mai studieze și a mai făcut un Master în Management la aceeași Universitate.
După absolvirea Masterului a încercat să se angajeze timp de mai multe luni de zile, însă nu a reușit din diverse motive : ori era prea calificat pentru postul oferit, ori nu îi convenea lui postul sau salariul.
După un an de zile a reușit , în sfârșit , să găsească un loc de muncă, ca șofer la firma Hann din Brașov. Firma Hann se ocupă cu producerea și livrarea (montarea la beneficiar) de diverse instalații hidraulice. La interviul de angajare i s-a spus că, dacă lucrurile vor evolua bine și el își va vedea de treabă există șansa ca el să devină în scurt timp operator de logistică și, de ce nu, Key-Accounter la firma Hann , și să se ocupe de unul dintre marii clienți ai acesteia.
Timp de șase luni de zile Bobby a fost un șofer calm și ordonat care își îndeplinea conștiincios îndatoririle și nu avea nicio problemă la firmă. Ducea instalațiile la destinație și le monta rapid , spre satisfacția clienților. Managerul de la Hann a remarcat acest lucru și a hotărât să îi ofere lui Bobby un post mai bun, și anume acela de operator logistică , primul pas în cariera de Key-Accounter în cadrul firmei. Postul era uneori plictisitor și necesita procesarea unui număr mare de documente dar era necesară cunoașterea circuitului documentelor și modul de ofertare-aproizionare, pentru a putea deservi ulterior un client important al firmei Hann.
Aici a intervenit tinerețea și lipsa de experiență a lui Bobby, care era nerăbdător să devină unul dintre oamenii de top ai firmei, să aibă și el telefon scump și o mașină pe măsura importanței. După câteva luni deja credea că știe tot ce se întâmplă în firmă și a început să își dorească tot mai mult un post ”MARE”. Datorită presiunii din ce în ce mai mari , de care era singur vinovat, care apăsa pe umerii lui , în urma acestei dorințe, Bobby a început să facă greșeli la serviciu: uneori greșea câte o ofertare, sau uita să treacă diverse costuri cum ar fi : transport sau ambalare.
Șeful său direct a remarcat acest lucru și l-a chemat la o discuție. În cadrul acestei discuții Bobby s-a plâns în repetate rânduri că el nu este ”văzut” de nimeni în firmă și lui nu i se dă ocazia să demonstreze că poate face mult mai mult decât să ”plimbe niște hârtii” de colo colo. La rugămintea șefului să se calmeze el a ripostat destul de violent, strecurând chiar o subtilă amenințare că ar putea să își schimbe în curând locul de muncă. Eroare maximă deoarece a fost imediat retrogradat din nou la funcția de șofer și instalator. Managementul i-a transmis că îl așteaptă o nouă perioadă de probă de șase luni pentru a i se ”limpezi” gândurile, după care i se va face o nouă evaluare.
Din păcate, Bobby nu a înțeles acest lucru ca pe o ”iertare” de la o pedeapsă mai mare , ci a luat retrogradarea ca pe un afront personal pe care șeful i l-a adus și a hotărât să protesteze în felul său: a început să devină dezinteresat de muncă, livra mai greu instalațiile și era foarte atent să nu muncească un minut peste programul firmei. De mai multe ori nu a fost terminată treaba la timp și mai mulți clienți și-au exprimat nemulțumirea față de indolența cu care erau tratați de Bobby P. La fel colegii s-au plâns de faptul că nu mai colaborează cu ei și e arogant.
Observând aceste lucruri și primind un număr de reclamații managerul firmei l-a chemat pe Bobby și i-a explicat foarte clat că are doar două opțiuni:
1. Să își revizuiască de urgență comportamentul și să redevină angajatul harnic și implicat;
2. Să părăsească imediat firma Hann , dacă nu dorește să fie dat afară pentru indisciplină repetată.
Bobby P. A stat pe gânduri și a analizat problemele sale pe toate fețele, gândindu-se la:
- Rămânerea în firmă și reluarea de la zero a carierei;
- Plecarea de la Hann și căutarea unui loc nou de muncă;
- Începerea unei afaceri proprii.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Metode de Gandire in Afaceri.doc