Metoda Capgemini - Brainstorming in Timp Record

Extras din referat Cum descarc?

Pe masura dezvoltarii economico-sociale se acorda o importanta in cresterea identificarii si punerii in aplicare a unor metode si instrumente prin care inteligenta umana sa fie valorificata in folosul afacerilor si nu numai, brainstorming-ul fiind una dintre acestea. Astfel, "asaltul creierului" a devenit tot mai raspandit si utilizat, conturandu-se si variante operationale, dintre care vom insista asupra metodei "Capgemini", lansata de compania de consultanta cu acelasi nume. Avand la originea sa pe arhitectul american Matt Taylor, metoda Capgemini este utilizata pentru reducerea riscurilor si costurilor, dezvoltand solutii inovative de consultanta, tehnologie si outsourcing.
Brainstorming-ul este un termen de origine anglo-saxona care inseamna "asaltul creierului", "asaltul inteligentei", "dezlantuirea ideilor". Conform Lexiconului de marketing, coordonator Petre Malcomete, brainstorming-ul se bazeaza pe cercetarile privitoare la reactia psihologica a individului si reprezinta acea tehnica de rezolvare a unei probleme specifice prin dialog, prin consfatuire intre oameni. Un numar de circa 10 persoane cauta sa gaseasca varianta cea mai potrivita, pornind de la idei spontane care sunt retinute, notate si apoi analizate, excluse sau alese ca solutie. Grupul nu se constituie la intamplare. Din el fac parte persoane care au legatura cu subiectul dezbatut, care lucreaza in organizatie. Se discuta deschis, fara critica sau inhibitii, fara aprecieri negative la adresa vreuneia dintre propuneri. Nici o idee nu este considerata lipsita de valoare, iar cea mai creativa va deveni solutia adoptata.
In conditiile concurentiale existente in prezent, sunt propuse numeroase metode de lucru care creeaza mijloacele de accelerare a obtinerii solutiilor si a implementarii acestora. Pot fi luate drept model multe experiente de brainstorming, insa dintre ele se distinge prin originalitate si prin succesul pe care l-a asigurat clientilor, metoda Capgemini.
Capgemini (vezi si www.capgemini.ro) este o companie de consultanta recunoscuta pe plan mondial pentru profesionalismul cu care dezvolta raspunsuri unor probleme complexe, oferindu-le in timp record solicitantilor. Sediul principal se afla la Paris, dar Capgemini opereaza in plan regional pe aproape toate continentele: America de Nord, Europa, spatiul pacifico-asiatic. Are peste 60.000 de angajati si venituri anuale de peste 6 miliarde de euro. Pentru servicii profesionale locale exista o companie subsidiara, Sogeti - Transiciel. 
Metoda originala si exclusiva
La originea metodei se afla un arhitect american, Matt Taylor, care a fost interesat sa reduca la maxim timpul necesar construirii cladirilor tip zgarie-nori si a ajuns la concluzia ca acest lucru devine posibil prin coordonarea eficienta a lucrului grupurilor de specialisti angrenati in constructie.
Metoda de brainstorming Capgemini a devenit exclusiva in anul 1997, cand cabinetul de consultanta Ernst& Young a negociat aceasta exclusivitate pentru Consiliul intreprinderilor. in anul 2000, cabinetul a fost absorbit de Capgemini. in prezent, se organizeaza anual circa 100 de Accelerated Solutions Environment (ASE) in Franta si alte mai bine de 500 in intreaga lume.
Plecand de la nevoile organizatiei, metoda Capgemini ofera sprijin pentru atenuarea riscurilor si reducerea costurilor; ajuta la utilizarea mediilor IT prin livrarea de servicii tehnologice foarte bune; dezvolta solutii inovative de consultanta, tehnologie si outsourcing; ofera servicii profesionale locale.
Beneficiile aduse afacerii
Solutiile se concentreaza pe trei domenii cheie:
- crearea de eficienta prin imbunatatirea proceselor de afaceri;
- castigarea de avantaje prin intrebuintarea de noi tehnologii;
- operarea de functiuni tehnice si de afaceri pentru a controla costurile si nivelurile serviciilor.
Domeniile in care poate fi aplicata metodologia Capgemini sunt: serviciile financiare (se pot exemplifica experientele a peste 700 de clienti), productie auto (14 din cei 15 mari producatori si 10 din cei 12 mari furnizori de autovehicule sunt clienti); bunuri de consum (rezultate obtinute de 24 de companii din industria bunurilor de larg consum); outsourcing (tehnologia informatiei) s.a. 
Interesul de care se bucura metoda Capgemini porneste de la aprecierea unanima a clientilor, care sunt considerati parteneri, pentru obtinerea de solutii. Nimic nu merge mai departe pana cand consultantii nu ii asculta pe toti cei interesati, care isi expun detaliat problema. Deci aliantele solide si parteneriatele cu firmele-client sunt baza unor solutii inovative imbogatite, superioare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Metoda Capgemini - Brainstorming in Timp Record.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!