Hipermarketul ,,OPORTUN" ofera cadrul proprice de desfasurare a actiunilor de cumparare. Prin insasi denumirea sa, acesta ofera ambianta si oportunitate pentru realizarea in cele mai placute conditii cumparaturile. De asemenea, ofera produse ce se aproprie de stilurile de viata si de sistemele de valori ale cumparatorilor. Totodata denumirea hipermarketului, ,,OPORTUN", incearca sa sensibilizeze si sa atraga consumatorul prin preturi relativ mici la produsele de calitate exceptionala. Sloganul, "Meriti tot ce-i mai bun!" prin functia sa dominanta, declanseaza si mobilizeaza, in gandurile clientului, reactia catre cumparare. Este definit ca o fraza publicitara concisa, sonora, originala si fluenta, usor memorabila conceputa pentru a promova politica hipermarketului si produsele aflate in interiorul acestuia. Sloganul nu este folosit pentru a informa, a face cunoscut un lucru, ci pentru a sustine, a incita la cumparaturi. Are menirea de a imprima in memoria publicului tinta promisiunea facuta catre consumatori Politici comerciale Politica de produs Politica de produs a hipermarketului ,,OPORTUN" vine in intampinarea clientilor printr-o gama larga de produse (30.000 de referinte) definita de calitatea acestora. De asemenea, magazinul pune la dispozitia clientilor o marca proprie de produse care acopera tot necesarul zilnic - "PrOfi". Politica de pret Politica de pret a hipermarketului "OPORTUN" vine in intampinarea clientilor afectati de situatia economict, oferindule posibilitatea de a-si mentine nivelul consumului in conditiile reducerii bugetului si al puterii de cumparare prin aplicarea unor preturi accesibile fiecaruia, de la cel cu venituri ridicate, pana la cel cu venituri reduse. Politica de promovare "OPORTUN" adopta o politica de promovare atat in interiorul hipermarketului, cat si in exteriorul acestuia. Sistemul de comunicare implica, pe de o parte, utilizarea unor forme variate de informare si stimulare a consumatorilor, menite sa prezinte hipermarketul, produsele si serviciile sale, dar sa si provoace o serie de modificari favorabile in mentalitatea si obiceiurile de consum ale acestora, pe de alta parte, presupune stabilirea uneicomunicarii efective cu proprii ei salariati, cu actionarii si furnizorii sai, cu mediile financiare si cele ale puterii publice. Prin politica de comunicare si mijloacele care o concretizeaza, hipermarket-ulu rmareste o difuzare cat mai ampla a unor informatii despre activiatea, produsele si serviciile sale, dar si receptionarea modului cum acestea sunt primite si acceptate deconsumatori. Astfel politica de promovare din interiorul hipermaketului are in vedere distribuireaunor pliante ce ofera detalii despre ofertele existente ori inca de la intrare o mascota conduce clientul pana la raion unde sa poate degusta sau proba produsul aflat in oferta. Promovarea in exteriorul hipermaketului se face cu ajutorul spoturilor publicitare difuzate la TV, la radio, online pe pagina web a hipermarketului, prin banere publicitare, pliante sau reviste ce se distribuie pe strazi sau la domiciliu. De asemenea, pentru o perioada limitata pot fi atrasi cantareti, actori sau persoane publice ce pot influenta clientii prin popularitatea lor pentru preferinta unui produs. Politica de distributie Politica de distributie a hipermarketului "OPORTUN" vine in intampinarea clinetilor cu produse de la cei mai cunoscuti furnizori din tara si strainatate ( Vel Pitar, Kosarom, Muller, Danone, Dorna, Unilever etc.). Hipermarketul este amplasat la nivelul solului, are o suprafata de 4200 mp si un randament mediu global al vanzarilor de 28.800 lei/ mp/ an. Magazinul este impartint in 5 raioane: 1. Alimentar. 2. Igiena. 3. Incaltaminte - Confectii. 4. Audio - Video. 5. Bazar.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).