Extras din referat
Hipermarketul „OPORTUN” oferă cadrul proprice de desfăsurare a acțiunilor de cumpărare. Prin însăși denumirea sa, acesta oferă ambianță și oportunitate pentru realizarea în cele mai placute condiții cumparaturile. De asemenea, oferă produse ce se aproprie de stilurile de viață și de sistemele de valori ale cumpăratorilor.
Totodată denumirea hipermarketului, „OPORTUN”, încearcă să sensibilizeze şi să atragă consumatorul prin preţuri relativ mici la produsele de calitate excepţională.
Sloganul, “Meriți tot ce-i mai bun!” prin funcţia sa dominantă, declanşează şi mobilizează, în gândurile clientului, reacţia către cumpărare. Este definit ca o frază publicitară concisă, sonoră, originală şi fluentă, uşor memorabilă concepută pentru a promova politica hipermarketului şi produsele aflate în interiorul acestuia. Sloganul nu este folosit pentru a informa, a face cunoscut un lucru, ci pentru a susţine, a incita la cumpărături. Are menirea de a imprima în memoria publicului ţintă promisiunea facută către consumatori
Politici comerciale
Politica de produs
Politica de produs a hipermarketului „OPORTUN” vine în întampinarea clienților printr-o gamă largă de produse (30.000 de referințe) definită de calitatea acestora. De asemenea, magazinul pune la dispozitia clienților o marca proprie de produse care acoperă tot necesarul zilnic – “PrOfi”.
Politica de preț
Politica de preț a hipermarketului “OPORTUN” vine în întampinarea clienților afectați de situația economicț, oferindule posibilitatea de a-și menține nivelul consumului în condițiile reducerii bugetului si al puterii de cumparare prin aplicarea unor prețuri accesibile fiecaruia, de la cel cu venituri ridicate, pâna la cel cu venituri reduse.
Politica de promovare
“OPORTUN” adoptă o politică de promovare atât în interiorul hipermarketului, cât şi în exteriorul acestuia. Sistemul de comunicare implică, pe de o parte, utilizarea unor forme variate de informare şi stimulare a consumatorilor, menite să prezinte hipermarketul, produsele şi serviciile sale, dar să şi provoace o serie de modificări favorabile în mentalitatea şi obiceiurile de consum ale acestora, pe de alta parte, presupune stabilirea uneicomunicării efective cu proprii ei salariaţi, cu acţionarii şi furnizorii săi, cu mediile financiare şi cele ale puterii publice. Prin politica de comunicare şi mijloacele care o concretizează, hipermarket-ulu rmăreşte o difuzare cât mai amplă a unor informaţii despre activiatea, produsele şi serviciile sale, dar şi recepţionarea modului cum acestea sunt primite şi acceptate deconsumatori. Astfel politica de promovare din interiorul hipermaketului are în vedere distribuireaunor pliante ce ofera detalii despre ofertele existente ori încă de la intrare o mascotă conduce clientul până la raion unde să poate degusta sau proba produsul aflat în ofertă. Promovarea în exteriorul hipermaketului se face cu ajutorul spoturilor publicitare difuzate la TV, la radio, online pe pagina web a hipermarketului, prin banere publicitare, pliante sau reviste ce se distribuie pe străzi sau la domiciliu. De asemenea, pentru o perioadă limitată pot fi atraşi cântăreţi, actori sau persoane publice ce pot influenţa clienţii prin popularitatea lor pentru preferinţa unui produs.
Politica de distribuție
Politica de distribuție a hipermarketului ”OPORTUN” vine în întampinarea clineților cu produse de la cei mai cunoscuți furnizori din tară și străinătate ( Vel Pitar, Kosarom, Muller, Danone, Dorna, Unilever etc.).
Hipermarketul este amplasat la nivelul solului, are o suprafață de 4200 mp și un randament mediu global al vanzărilor de 28.800 lei/ mp/ an.
Magazinul este împarțint în 5 raioane:
1. Alimentar.
2. Igienă.
3. Încalțăminte – Confecții.
4. Audio – Video.
5. Bazar.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Merchendising - Hipermarket.docx