Mediul extern al întreprinderii

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 1927
Mărime: 13.95KB (arhivat)
Publicat de: Teodor Adrian P.
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Micu Adrian
Universitatea “Danubius” Galati Facultatea de Stiinte Economice Specializarea Finante si Banci ID – Anul 1

Extras din referat

Mediul extern reprezinta ansamblul factorilor externi si al organizatiilor care influenteaza direct si indirect activitatea intreprinderii.

Mediul extern are o sfera de cuprindere foarte larga incluzand toate elementele economiei nationale si pe cele ale economiei internationale, care influenteaza activitatea intreprinderii.

Este construit din ansamblul clientilor, furnizorilor, intreprinderilor concurente, institutiilor bancare, societatilor de asigurari, masmedia, camerele de comert si industrie, camerele de munca, administratia financiara, casele de asigurari.

Din perspectiva factorilor care influenteaza intreprinderea, mediul extern e constituit din ansamblul factorilor economici, tehnici, tehnologici, socio – culturali, naturali si politici.

Mediul extern al unei intreprinderi e constituit din: factori externi care influenteaza direct si indirect activitatea acesteia si din organizatii externe care influenteaza direct activitatea intreprinderii.

Factorii externi care influenteaza activitatea intreprinderii

Exista 2 modalitati de influenta:

1. Direct ex: achizitionarea unor utilaje sau echipamente cu anumite performante

tehnico – economice.

2. Indirect - prin crearea cadrului economic, tehnologic, social, politic, demografic

si cultural al intreprinderii.

Enumerarea factorilor externi:

I. Factori economici

- reprezinta ansamblul elementelor de natura economica din mediul extern al

Intreprinderii care actioneaza asupra activitatilor intrep. precum :

- piata interna si internationala

- puterea de cumparare a populatiei

- potentialul financiar al economiei

- ritmul de dezvoltare economic al tarii

- parghiile economico – financiare

Principala componenta a mediului extern este piata interna si internationala.

In proiectarea si dezvoltarea sistemului de productie al intreprinderii, punctul de pornire il constituie studiul pietei, respectiv nivelul si structura cererii de produse.

Puterea de cumparare a consumatorilor, nivelul preturilor produselor similare, concurenta. Tinand cont de aceste elemente conducerea intreprinderii stabileste produse ce urmeaza a fi fabricate, volumul productiei, pietele de desfacere, canalele de distributie.

Prin intermediul pietei, intreprinderea isi asigura mijloace materiale, necesare fabricarii produselor sale.

Ritmul de dezvoltare al economiei influenteaza decisiv activitatea intreprinderii. Un ritm inalt de dezvoltare determina largirea pietei de desfacere a produselor si cresterea puterii de cumparare a consumatorilor.

II. Factorii tehnici si tehnologici

- se refera la nivelul ierarhic al utilajelor si instalatiilor, tehnologii furnizate, licente

cumparate de intreprindere, nivelul de dezvoltare al cercetarilor, capacitatea de

inovare a laboratoarelor de cercetare. Factorii tehnici si tehnologici au o influenta

decisiva asupra activitatii intreprinderii, influentand:

- nivelul productivitatii

- nivelul costurilor de productie

- nivelul productiei realizate

- calitatea produselor si serviciilor

- obtinerea profitului

Comparatia dintre factorii tehnici si tehnologici interni si externi ai unei intreprinderi, evidentiaza capacitatea intreprinderii de a se adapta la mediul extern national si international. Decalajele tehnice si tehnologice genereaza decalaje economice.

III. Factori de management cuprind:

- sistemul organizatoric al intreprinderii

- mecanisme de planificare si control a sistemelor din care face parte intrep.

- componenta de baza o constituie sistemul de organizare a economiei si a intreprinderii

In economia de piata, intreprinderea este veriga de baza a economiei nationale. Intreprinderile cu capital privat au autonomie decizionala deplina, insa sunt influentate de factori de management datorita obligativitatii de a respecta anumite hotarari guvernamentale, privind nivelul salariului minim, conditiile de munca, durata zilei de lucru, protectia muncii.

Intreprinderile cu capital majoritar de stat au o autonomie larga, dar asupra activitatii lor se exercita influente din partea factorilor de management prin:

- Adunarea Generala a Actionarilor

- Consiliul de Administratie

- Administratori

Controlul asupra activitatii intreprinderii se efectueaza prin intermediul unor institutii specializate precum: Corpul de Control, Garda Financiara, Curtea de Conturi.

IV. Factorii politici cuprind:

- strategia

- politica economica a unei tari

- politica externa a tarii

- politica altor state

- politicile organismelor internationale

Preview document

Mediul extern al întreprinderii - Pagina 1
Mediul extern al întreprinderii - Pagina 2
Mediul extern al întreprinderii - Pagina 3
Mediul extern al întreprinderii - Pagina 4
Mediul extern al întreprinderii - Pagina 5
Mediul extern al întreprinderii - Pagina 6
Mediul extern al întreprinderii - Pagina 7
Mediul extern al întreprinderii - Pagina 8
Mediul extern al întreprinderii - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Mediul Extern al Intreprinderii.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Pencilina V - Analiza SC Medical SRL

ETAPA 1: LANSAREA IN FABRICATIE A PRODUSULUI 1.1. Prezentarea produsului Tehnologia obtinerii pencilinei v cuprinde urmatoarele faze :...

Marketing Turistic

Societatea Inter-Tour S.R.L. a fost infiintata in anul 1994 si este inmatriculata in Registrul comertului cu nr. J 04 317 1994, avand forma...

Diagnosticul Financiar-Contabil la SC Zorexim SRL

1. Cunoasterea generala a intreprinderii 1.1. Date generale Societatea comercială S.C. ZOREXIM S.R.L. Negreşti a luat fiinţa in anul 1994, cu...

Influența mediului extern asupra creșterii eficienței și eficacității activității întreprinderii

Introducere Organizaţia în general şi întreprinderea productivă în special nu reprezintă un scop în sine, ci un mijloc prin care se satisfac...

Mediul Extern al Întreprinderii

CAPITOLUL 1: ARGUMENT O navă pluteşte, în noapte, pe o mare agitată. Cerul acoperit de nori ascunde orice indiciu asupra punctelor cardinale....

Contabilitatea creanțelor întreprinderii

IMPOZITUL PE PROFIT Conceptul de impozit Impozitul  este o prelevare obligatorie si gratuita efectuata de catre stat asupra resurselor sau...

Mediul și firma

Mediul extern al intreprinderii Notiunea de mediu extern sau de mediu de marketing, respectiv de mediu ambiant, este o notiune complexa, incluzand...

Proiect Economic - SC CarStilo SRL

ARGUMENT Conversatia si comunicarea reprezinta o etapa importanta in cadrul firmei S.C.CARSTILO.S.R.L deoarece da posibilitatea exprimarii si...

Ai nevoie de altceva?