Mediul Exterior al Întreprinderii în Economia de Piată

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 4851
Mărime: 30.27KB (arhivat)
Publicat de: Denis Bodea
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Anatolie Caraganciu
Acest referat a fost prezentat la Universitatea Lucian Blaga Sibiu la prof Anatolie Caraganciu

Extras din referat

Definiţie: Mediul extern al întreprinderii reprezintă ansamblul factorilor externi: economici, tehnici şi tehnologici, de management, politici,socio-culturali, juridici, demografici,naturali, şi al organizaţiilor, care influenţează direct şi indirect activitatea întreprinderii.

Mediul extern al firmei se referă în special la producători.

Evolutia întreprinderii este marcată de cresterea interdependetelor cu mediul în care îsi desfăsoară activitatea. Întreprinderea este eficientă dacă cunoaste actiunea factorilor de mediu si se adaptează la aceasta. Fixarea activitatilor, a structurii organizatorice, a proceselor economice se realizează plecând de la mediul extern al întreprinderii. Întreprinderea la rândul său influentează activ mediul.

Întreprinderea este sistem deschis către mediul sau. Are intrări din mediu ca resurse materiale, umane, tehnologice, informationale, financiare si servicii. Are iesiri în mediu sub forma rezultatelor care constau în bunuri si servicii, bani, informatii.

Mediul extern este dinamic pentru că se schimbă datorită revolutiei tehnico-stiintifice.

Organizatiile din mediul extern al firmei sunt: clientii, furnizorii, concurentii, băncile, societatile de asigurări, mass-media, Camerele de Comert si Industrie, institutiile statului (Camerele de Muncă, Administratiile Financiare, Casele de Asigurări Sociale). Ele influentează direct activitatea firmei.

Nici o firmă nu poate fiinţa şi opera făcând abstracţie de mediul său extern – format din ansamblul elementelor “exogene firmei, de natură economică, tehnică, politică, demografică, culturală, ştiinţifică, organizatorică, juridică, psiho-sociologică, educaţională şi ecologică ce marchează stabilirea obiectivelor acesteia, obţinerea resurselor necesare, adoptarea şi aplicarea deciziilor de realizare a lor”

Factorii externi pot influenta întreprinderea prin două modalităţi:

- direct - prin achiziţionarea de echipamente şi utilaje cuanumite performanţe tehnico-economice;

- indirect - prin crearea unuicadru economic, tehnologic,social, politic, demografic şi cultural

Factorii economici:

- piaţa internă şi internaţională (nivelul şi structura cererii, nivelul preţurilor, concurenţa)

- puterea de cumpărare a populaţiei

- potenţialul financiar al economiei

- ritmul de dezvoltare economică a ţării

- pârghiile economico-financiare

- sistemul bancar, bursa de valori, regimul investiţiilor

Piata= principala componentă. Pentru proiectarea productiei se pleacă de la studiul pietei, a cererii, a puterii de cumpărare, nivelul preturilor pt. produsele similare, concurenta.Apoi stabileste tipul produselor fabricate, volumul productiei, pietele de desfacere, canalele de distributie. Întreprinderea îsi ia de pe piată resursele materiale.

Ritmul de dezvoltare economică influentează decisiv firma. Un ritm înalt determină lărgirea pietei si cresterea puterii de cumpărare.

Factorii tehnici şi tehnologici:

- nivelul tehnic al utilajelor şi instalaţiilor

- tehnologiile furnizate

- licenţele cumpărate de întreprindere

- nivelul de dezvoltare a cercetării ştiinţifice

- capacitatea de inovare a laboratoarelor de cercetare

- numărul şi nivelul brevetelor şi licenţelor la care întreprinderea areacces

Nivelul tehnologiei creste productivitatea, calitatea si profitul, reduce costurile.

Influenta acestor factori creste datorită accelerării gradului de uzură morală si a diversificării cunostintelor stiintifico-tehnice.

Factorii de management:

- sistemul organizatoric al întreprinderii şi al economiei naţionale

- mecanismele de planificare şi control al sistemelor din care face

parte întreprinderea şi tehnicilor manageriale de pe piaţă

- calitatea studiilor,

- strategia naţională economică Sistemul organizatoric al întreprinderii si al economiei= principala componentă. Întreprinderile private au autonomie decizională deplină dar respectă hotărâri guvernamentale (privind salariul minim pe economie, conditiile de muncă,durata zilei de lucru, protectia muncii). Întreprinderile cu capital majoritar de stat au o autonomie largă influentată de factorii de management: A.G.A., Consiliul de administratie sau administratorul. Controlul e exercitat de Corpul de Control, Garda Financiară, Curtea de Conturi.

Factorii politici

- strategia şi politica economică ale unei ţări

- politica externă

- politicile altor state

- organismelor internaţionale

- relaţiile dintre marile puteri economice/politice

- acţiunile partidelor politice

Politica externă influentează importul si exportul întreprinderilor. Factorii politici în sens larg se referă la partidele politice, Parlament, Guvern care initiază si adoptă legi.

Preview document

Mediul Exterior al Întreprinderii în Economia de Piată - Pagina 1
Mediul Exterior al Întreprinderii în Economia de Piată - Pagina 2
Mediul Exterior al Întreprinderii în Economia de Piată - Pagina 3
Mediul Exterior al Întreprinderii în Economia de Piată - Pagina 4
Mediul Exterior al Întreprinderii în Economia de Piată - Pagina 5
Mediul Exterior al Întreprinderii în Economia de Piată - Pagina 6
Mediul Exterior al Întreprinderii în Economia de Piată - Pagina 7
Mediul Exterior al Întreprinderii în Economia de Piată - Pagina 8
Mediul Exterior al Întreprinderii în Economia de Piată - Pagina 9
Mediul Exterior al Întreprinderii în Economia de Piată - Pagina 10
Mediul Exterior al Întreprinderii în Economia de Piată - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Mediul Exterior al Intreprinderii in Economia de Piata.doc

Te-ar putea interesa și

Mediul de Marketing

Cap. 1. MEDIUL DE MARKETING Rezultatele pe care o firmă le obţine depind nu numai de activitatea pe care ea o desfăşoară, ci şi de factorii care...

Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV

Ca orice alt concept cu care operează societatea, şi mai ales sociologia, definiţia publicităţii este supusă relativităţii în funcţie de punctul de...

Cercetare de Marketing

Introducere Se spune ca e inutil să opreşti scurgerea timpului şi că cel mai bine este să înveţi să mergi în aceeaşi direcţie cu el. Succesul...

Planificarea afacerii în unitățile economice - Studiu de caz SC Pescarom SRL

CAPITOLUL I. ROLUL PLANIFICĂRII AFACERII CA SUBSISTEM AL GESTIUNII ÎNTREPRINDERII 1.1. Particularitățile planificării în economia tranzitorie...

Cercetare calitativă de marketing privind imaginea Hotelului Kleyn în rândul turiștilor

INTRODUCERE În lucrarea de faţă am abordat o cercetare de marketing privind notorietatea hotelului Kleyn în rândul turiştilor. Lucrarea este...

Managementul și ingineria sistemelor de producție - proiectarea tehnologică a părții umede a unei mașini de hârtie

ETAPA I. LANSAREA ÎN FABRICAŢIE În cadrul acestei etape s-au rezolvat următoarele probleme: 1. Prezentarea produsului Hartia este un materil...

Plan de Afaceri

1. Conceptul planificării afacerilor În abordarea tradiţională a conceptului de planificare a afacerilor, planul de afaceri este definit ca “… un...

Strategia de brand a firmei Xerox

Mărcile au o influienţă importantă în viaţa noastră. Reprezintă o expresie a pieţei libere şi a unei societăţi democratice. Acestea au un impact...

Ai nevoie de altceva?