Mediul Exterior al Intreprinderii in Economia de Piata

Extras din referat Cum descarc?

Definitie: Mediul extern al intreprinderii reprezinta ansamblul factorilor externi: economici, tehnici si tehnologici, de management, politici,socio-culturali, juridici, demografici,naturali, si al organizatiilor, care influenteaza direct si indirect activitatea intreprinderii.
Mediul extern al firmei se refera in special la producatori. 
Evolutia intreprinderii este marcata de cresterea interdependetelor cu mediul in care isi desfasoara activitatea. Intreprinderea este eficienta daca cunoaste actiunea factorilor de mediu si se adapteaza la aceasta. Fixarea activitatilor, a structurii organizatorice, a proceselor economice se realizeaza plecand de la mediul extern al intreprinderii. Intreprinderea la randul sau influenteaza activ mediul.
Intreprinderea este sistem deschis catre mediul sau. Are intrari din mediu ca resurse materiale, umane, tehnologice, informationale, financiare si servicii. Are iesiri in mediu sub forma rezultatelor care constau in bunuri si servicii, bani, informatii.
Mediul extern este dinamic pentru ca se schimba datorita revolutiei tehnico-stiintifice.
Organizatiile din mediul extern al firmei sunt: clientii, furnizorii, concurentii, bancile, societatile de asigurari, mass-media, Camerele de Comert si Industrie, institutiile statului (Camerele de Munca, Administratiile Financiare, Casele de Asigurari Sociale). Ele influenteaza direct activitatea firmei.
Nici o firma nu poate fiinta si opera facand abstractie de mediul sau extern - format din ansamblul elementelor "exogene firmei, de natura economica, tehnica, politica, demografica, culturala, stiintifica, organizatorica, juridica, psiho-sociologica, educationala si ecologica ce marcheaza stabilirea obiectivelor acesteia, obtinerea resurselor necesare, adoptarea si aplicarea deciziilor de realizare a lor" 
Factorii externi pot influenta intreprinderea prin doua modalitati:
- direct - prin achizitionarea de echipamente si utilaje cuanumite performante tehnico-economice;
- indirect - prin crearea unuicadru economic, tehnologic,social, politic, demografic si cultural
Factorii economici:
- piata interna si internationala (nivelul si structura cererii, nivelul preturilor, concurenta)
- puterea de cumparare a populatiei
- potentialul financiar al economiei
- ritmul de dezvoltare economica a tarii
- parghiile economico-financiare
- sistemul bancar, bursa de valori, regimul investitiilor
Piata= principala componenta. Pentru proiectarea productiei se pleaca de la studiul pietei, a cererii, a puterii de cumparare, nivelul preturilor pt. produsele similare, concurenta.Apoi stabileste tipul produselor fabricate, volumul productiei, pietele de desfacere, canalele de distributie. Intreprinderea isi ia de pe piata resursele materiale.
Ritmul de dezvoltare economica influenteaza decisiv firma. Un ritm inalt determina largirea pietei si cresterea puterii de cumparare.
Factorii tehnici si tehnologici:
- nivelul tehnic al utilajelor si instalatiilor
- tehnologiile furnizate
- licentele cumparate de intreprindere
- nivelul de dezvoltare a cercetarii stiintifice
- capacitatea de inovare a laboratoarelor de cercetare
- numarul si nivelul brevetelor si licentelor la care intreprinderea areacces
Nivelul tehnologiei creste productivitatea, calitatea si profitul, reduce costurile.
Influenta acestor factori creste datorita accelerarii gradului de uzura morala si a diversificarii cunostintelor stiintifico-tehnice.
Factorii de management:
- sistemul organizatoric al intreprinderii si al economiei nationale
- mecanismele de planificare si control al sistemelor din care face 
parte intreprinderea si tehnicilor manageriale de pe piata
- calitatea studiilor,
- strategia nationala economica Sistemul organizatoric al intreprinderii si al economiei= principala componenta. Intreprinderile private au autonomie decizionala deplina dar respecta hotarari guvernamentale (privind salariul minim pe economie, conditiile de munca,durata zilei de lucru, protectia muncii). Intreprinderile cu capital majoritar de stat au o autonomie larga influentata de factorii de management: A.G.A., Consiliul de administratie sau administratorul. Controlul e exercitat de Corpul de Control, Garda Financiara, Curtea de Conturi.
Factorii politici
- strategia si politica economica ale unei tari
- politica externa
- politicile altor state
- organismelor internationale
- relatiile dintre marile puteri economice/politice
- actiunile partidelor politice
Politica externa influenteaza importul si exportul intreprinderilor. Factorii politici in sens larg se refera la partidele politice, Parlament, Guvern care initiaza si adopta legi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul Exterior al Intreprinderii in Economia de Piata.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!