Mediul European al Afacerilor

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 3231
Mărime: 15.91KB (arhivat)
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Baltatescu

Extras din referat

Mediul European al afacerilor- India

India este o ţară care combină economia de piaţă cu cea de comandă. După numărul populaţei (1.124 miliarde locuitori) , este a doua ţară din lume şi are o suprafaţă de 3.287.590 km pătraţi.În ultimii ani, oraşele din India au cunoscut o îmbunătăţire a infrastructurii ceea ce nu se poate spune despre zona rurală din această ţară. Există inegalităţi impresionante între zonele urbane şi cele rurale dar şi în ceea ce priveşte indicatorii de dezvoltare umană (sănătate, educaţie, etc.).

India este a patra ca mărime şi a doua ca rapiditate in creşterea economiei în lume cu o explozie de angajări pe piaţă. Aceasta reprezintă reala oportunitate pentru antrenamentul industrial intr-o piaţă unde se îmbunătăţesc rezultatul balanţelor, rupia este in forţă, Guvernul şi sectorul privat îşi măresc costurile pentru traininguri.

Globalizarea, noile procese ,noile companii, cuprinzând si companiile multinaţionale si rapiditatea schimbărilor tehnologiei avansate sunt doar câţiva factori care contribuie la această rapidă creştere a economiei. Cu această creştere semnificativă în unele sectoare ale industriei este o mare lipsa de calificare, India oferă multe oporunităţti.

De exemplu este estimat că în viitor va exista o cădere în jur de 1 milion de locuri de muncă in sectorul IT pana in 2010. În prezent industria training-urilor este estimată la 1,7 miliarde de dolari, din care o treime este pentru calificări de nivel mediu. O proportie semnificativă de 600 milioane este dedicată în întregime training-ului din IT .

În afară de IT, corporatiile multinationale, marile cooperaţii indiene, sectorul public şi Guvernul mai sunt si alţi mulţi utilizatori ai serviciilor de training. Aceste sectoare au nevoie des de expertize internaţionale şi folosesc traineri şi consultanţi de peste hotare, deoarece industria training-urilor locală nu poate tot timpul sa indeplinească cererile.

Industria locala de training este deasemenea considerata neorganizată, deoarece 90% din afacere este facută de consultanţi personali/ individuali.

In ultimul deceniu , reforme importante privind structura, au ajutat India sa devina una dintre cele mai rapide creşteri economice. India are o economie diversificată cu o creştere în perspectivă care eclipseaza majoritatea pieţelor asiatice.

În momentul de faţă India se confruntă cu următoarele probleme :

- să menţină creşterea economică din prezent şi să ajungă la un procent de creştere de7 –8 % în următorii 5 ani ;

-să controleze creşterea populaţiei ;

-să dezvolte agricultura ;

-să extindă industria ;

-să crească aria ISD – urilor.

La creşterea economică din 2004 au contribuit mai mulţi factori, printre care : creşterile din domeniul industriei şi cel al serviciilor, stabilitatea preţurilor.

Cele 3 sectoare ale economiei Indiei sunt: agricultura, industria şi serviciile.

AGRICULTURA

Acest sector reprezintă doar 22 % din PIB. India este cel mai mare producător de ceai din lume dar şi cel mai mare consumator. India deţine aproximativ 14 % din comerţul mondial cu ceai.

Producţia totală de lapte este cea mai mare din lume.

Îmbunătăţirea infrastructurii rurale este esenţială pentru a susţine creşterile economice din agricultură.

INDUSTRIA

Producţia industrială a crescut în octombrie 2004 cu 10,1 % ; această creştere s-a datorat sectorului manufacturier unde creşterea a fost de 11,3 %, urmată de sectorul minier.

Industria textilă absoarbe cea mai multă forţă de muncă.

O transformare importantă a cunoscut sectorul farmaceutic. Pe lângă producţia de medicamente, acest sector oferă resurse pentru cercetarea medicală.

SERVICIILE

Sectorul serviciilor a fost cel care a contribuit cel mai mult la creşterea PIB – ului.Transporturile şi comunicaţiile au crescut în 2004 cu 10,9 % ; serviciile financiare cu 6,4 %.Cu toate acestea acest sector a oferit puţine locuri de muncă.

În domeniul IT, India este un exportator important de software şi de personal specializat.

Importanţa economică a Indiei la nivel mondial

În 2004, PIB – ul Indiei se ridică la valoarea de 692 miliarde USD, ceea ce o face să fie a zecea ţară din lume. În 2005 PIB – ul a crescut cu 6,9 % faţă de 8,5 % în anul anterior, scădere datorată ploilor musonice care au afectat agricultura.

In anul 2006 exista o creştere economică de 6,5 – 7 %.Poziţia la nivel mondial a ţării este puternică, exporturile cresc mai ales cel al serviciilor care în 2005 au crescut cu 105 %.În timp ce performanţele economice şi sociale ale Indiei s-au îmbunătăţit semnificativ, peste ¼ din populaţie nu se înfruntă cu sărăcia. Între mediul urban şi cel rural se observă disparităţi importante : mediul rural este cel în care se găseşte majoritatea populaţiei sărace (260 – 290 milioane locuitori), ceea ce reprezintă ¾ din populaţia totală a ţării.

Obiectivele Indiei pe termen scurt sunt :

-scăderea sărăciei ;

-dezvoltarea rurală pentru a creşte veniturile populaţiei sărace ;

-îmbunătăţirea infrastructurii şi a climatului investiţional ;

-îmbunătăţirea serviciului medical şi educaţional.

India în OMC

India a fost unul dintre cei 23 de membri fondatori ai GATT, încheiat în octombrie 1947. La Runda Uruguay, Brazilia şi India au condus grupul ţărilor în dezvoltare care s-a opus negocierilor sectorului serviciilor deoarece nu puteau negocia de pe aceeaşi poziţie cu ţările dezvoltate.

A doua obiecţie a acestor ţări a fost că ţările dezvoltate nu şi-au respectat obligaţiile în comerţul cu textile şi produse agricole.

Această rundă s-a încheiat cu înţelegeri privind : reducerea tarifelor şi a barierelor tarifare , TRIMS, TRIPS, şi noul acord privind comerţul cu servicii : GATS.

O revizuire a acordului privind agricultura şi TRIPS – ul a fost începută în 2000.

India se aşteaptă să aibă venituri mari dacă înţelegerea privind accesul pe piaţă este implementată conform înţelegerii încheiate la Runda Uruguay. Realizarea acestor venituri depinde de 2 factori :

-producătorii din India să fie în continuare sau să devină competitivi la nivel internaţional ;

-ţările dezvoltate să nu se sustragă respectării Acordului Multifibre (AMF).

India nu a folosit în trecut cotele AMF la mai multe produse şi a pierdut recent segmente de piaţă în favoarea competitorilor săi.

Faptul că India ar avea o economie de piaţă funcţională va duce la creşterea preţurilor la nivel mondial a unor produse agricole.

Preview document

Mediul European al Afacerilor - Pagina 1
Mediul European al Afacerilor - Pagina 2
Mediul European al Afacerilor - Pagina 3
Mediul European al Afacerilor - Pagina 4
Mediul European al Afacerilor - Pagina 5
Mediul European al Afacerilor - Pagina 6
Mediul European al Afacerilor - Pagina 7
Mediul European al Afacerilor - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Mediul European al Afacerilor.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Tendințe contemporane ale mediului european de afaceri - Perspectivele dezvoltării businessului moldo-grec

Introducere Internaționalizarea și globalizarea afacerilor este una dintre cele mai importante tendințe din domeniul economic și extraeconomic la...

Mediul de afaceri românesc și piața serviciilor din România

Capitolul 1. Abordarea teoretică a mediului de afaceri Analiza mediului de afaceri este o preocupare reală a oamenilor de știință, fapt ce se...

Perspectiva comparativă a mediului de afaceri între Europa și Orientul Mijlociu

Introducerea In lucrarea de fata, vom prezenta perspectivele comparative a mediului de afaceri intre Europa si Orientul Mijlociu. Aceasta va fi...

Mediul de Afaceri European - Germania

I.GENERALITATI Deviză naţională Einigkeit und Recht und Freiheit (Unitate şi dreptate şi libertate) Imn naţional Das Lied der Deutschen (a...

Mediul European de Afaceri - Polonia

POLONIA Polonia (poloneză Polska), oficial Republica Polonă, este o ţară din Europa Centrală, care se învecinează cu Germania la vest, Cehia şi...

Mediul de afaceri european Romania-Bulgaria

Introducere Mediul de afaceri reprezintă o realitate care formează obi ectul unor reprezentări specifice pe care firmele și le consti tuie cu...

Mediul de Afaceri European și Strategia Competitivității

1. ASPECTE GENERALE INTRODUCTIVE Mediul legislativ, cu elementele lui constituente, influenţează semnificativ activitatea economică şi socială a...

Analiza mediului european de afaceri - semipreparate din carne tradiționale

Introducere Prin analiza mediului de afaceri înţelegem studiul marketing-ului unei pieţe. Marketing-ul reprezintă o noua concepţie sau o nouă...

Ai nevoie de altceva?