Mediul European al Afacerilor

Extras din referat Cum descarc?

Mediul European al afacerilor- India 
India este o tara care combina economia de piata cu cea de comanda. Dupa numarul populatei (1.124 miliarde locuitori) , este a doua tara din lume si are o suprafata de 3.287.590 km patrati.In ultimii ani, orasele din India au cunoscut o imbunatatire a infrastructurii ceea ce nu se poate spune despre zona rurala din aceasta tara. Exista inegalitati impresionante intre zonele urbane si cele rurale dar si in ceea ce priveste indicatorii de dezvoltare umana (sanatate, educatie, etc.).
India este a patra ca marime si a doua ca rapiditate in cresterea economiei in lume cu o explozie de angajari pe piata. Aceasta reprezinta reala oportunitate pentru antrenamentul industrial intr-o piata unde se imbunatatesc rezultatul balantelor, rupia este in forta, Guvernul si sectorul privat isi maresc costurile pentru traininguri.
Globalizarea, noile procese ,noile companii, cuprinzand si companiile multinationale si rapiditatea schimbarilor tehnologiei avansate sunt doar cativa factori care contribuie la aceasta rapida crestere a economiei. Cu aceasta crestere semnificativa in unele sectoare ale industriei este o mare lipsa de calificare, India ofera multe oporunitatti.
De exemplu este estimat ca in viitor va exista o cadere in jur de 1 milion de locuri de munca in sectorul IT pana in 2010. In prezent industria training-urilor este estimata la 1,7 miliarde de dolari, din care o treime este pentru calificari de nivel mediu. O proportie semnificativa de 600 milioane este dedicata in intregime training-ului din IT .
In afara de IT, corporatiile multinationale, marile cooperatii indiene, sectorul public si Guvernul mai sunt si alti multi utilizatori ai serviciilor de training. Aceste sectoare au nevoie des de expertize internationale si folosesc traineri si consultanti de peste hotare, deoarece industria training-urilor locala nu poate tot timpul sa indeplineasca cererile.
Industria locala de training este deasemenea considerata neorganizata, deoarece 90% din afacere este facuta de consultanti personali/ individuali.
In ultimul deceniu , reforme importante privind structura, au ajutat India sa devina una dintre cele mai rapide cresteri economice. India are o economie diversificata cu o crestere in perspectiva care eclipseaza majoritatea pietelor asiatice.
In momentul de fata India se confrunta cu urmatoarele probleme :
- sa mentina cresterea economica din prezent si sa ajunga la un procent de crestere de7 -8 % in urmatorii 5 ani ;
-sa controleze cresterea populatiei ;
-sa dezvolte agricultura ;
-sa extinda industria ;
-sa creasca aria ISD - urilor.
La cresterea economica din 2004 au contribuit mai multi factori, printre care : cresterile din domeniul industriei si cel al serviciilor, stabilitatea preturilor.
Cele 3 sectoare ale economiei Indiei sunt: agricultura, industria si serviciile.
AGRICULTURA
Acest sector reprezinta doar 22 % din PIB. India este cel mai mare producator de ceai din lume dar si cel mai mare consumator. India detine aproximativ 14 % din comertul mondial cu ceai.
Productia totala de lapte este cea mai mare din lume.
Imbunatatirea infrastructurii rurale este esentiala pentru a sustine cresterile economice din agricultura.
INDUSTRIA
Productia industriala a crescut in octombrie 2004 cu 10,1 % ; aceasta crestere s-a datorat sectorului manufacturier unde cresterea a fost de 11,3 %, urmata de sectorul minier.
Industria textila absoarbe cea mai multa forta de munca.
O transformare importanta a cunoscut sectorul farmaceutic. Pe langa productia de medicamente, acest sector ofera resurse pentru cercetarea medicala.
SERVICIILE
Sectorul serviciilor a fost cel care a contribuit cel mai mult la cresterea PIB - ului.Transporturile si comunicatiile au crescut in 2004 cu 10,9 % ; serviciile financiare cu 6,4 %.Cu toate acestea acest sector a oferit putine locuri de munca.
In domeniul IT, India este un exportator important de software si de personal specializat.
Importanta economica a Indiei la nivel mondial
In 2004, PIB - ul Indiei se ridica la valoarea de 692 miliarde USD, ceea ce o face sa fie a zecea tara din lume. In 2005 PIB - ul a crescut cu 6,9 % fata de 8,5 % in anul anterior, scadere datorata ploilor musonice care au afectat agricultura.
In anul 2006 exista o crestere economica de 6,5 - 7 %.Pozitia la nivel mondial a tarii este puternica, exporturile cresc mai ales cel al serviciilor care in 2005 au crescut cu 105 %.In timp ce performantele economice si sociale ale Indiei s-au imbunatatit semnificativ, peste  1/4  din populatie nu se infrunta cu saracia. Intre mediul urban si cel rural se observa disparitati importante : mediul rural este cel in care se gaseste majoritatea populatiei sarace (260 - 290 milioane locuitori), ceea ce reprezinta  3/4  din populatia totala a tarii.
Obiectivele Indiei pe termen scurt sunt :
-scaderea saraciei ;
-dezvoltarea rurala pentru a creste veniturile populatiei sarace ;
-imbunatatirea infrastructurii si a climatului investitional ;
-imbunatatirea serviciului medical si educational.
India in OMC 
India a fost unul dintre cei 23 de membri fondatori ai GATT, incheiat in octombrie 1947. La Runda Uruguay, Brazilia si India au condus grupul tarilor in dezvoltare care s-a opus negocierilor sectorului serviciilor deoarece nu puteau negocia de pe aceeasi pozitie cu tarile dezvoltate.
A doua obiectie a acestor tari a fost ca tarile dezvoltate nu si-au respectat obligatiile in comertul cu textile si produse agricole.
Aceasta runda s-a incheiat cu intelegeri privind : reducerea tarifelor si a barierelor tarifare , TRIMS, TRIPS, si noul acord privind comertul cu servicii : GATS.
O revizuire a acordului privind agricultura si TRIPS - ul a fost inceputa in 2000.
India se asteapta sa aiba venituri mari daca intelegerea privind accesul pe piata este implementata conform intelegerii incheiate la Runda Uruguay. Realizarea acestor venituri depinde de 2 factori :
-producatorii din India sa fie in continuare sau sa devina competitivi la nivel international ;
-tarile dezvoltate sa nu se sustraga respectarii Acordului Multifibre (AMF).
India nu a folosit in trecut cotele AMF la mai multe produse si a pierdut recent segmente de piata in favoarea competitorilor sai.
Faptul ca India ar avea o economie de piata functionala va duce la cresterea preturilor la nivel mondial a unor produse agricole.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul European al Afacerilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!