Cuprins
- Rezumat introductiv
- Segmentul tinta
- Oictivul firmei
- Tehnica de promovare
- Fixarea de tehnici promotionale
- Axul publicitar
- Canale de comunicare a mesajului publicitar
- Crearea mesajului publicitar
- Planul de difuzare a reclamelor
- Anexe
- Reclama radio
- Nota de comentarii
- Pliantul
- Comentariu individual – Mili
Extras din referat
REZUMAT INTRODUCTIV
Acest proiect evidenţiază perspectivele de dezvoltare ale firmei SC TOP COMPUTERS SRL. SC TOP COMPUTERS SRL este o firmă cunoscută consumatorilor din Piatra Neamţ prin activitatea sa de service de calculatoare încadrând în această atribuţiune vinderea de componente pentru ceea ce formează în totalitatea lor P.C.-urile din casele clienţilor (cu garanţie), reparaţii de componente ale calculatoarelor, instalarea de software, instalare de servicii internet, şi asistenţă post-cumpărare.
SC TOP COMPUTERS SRL s-a înfiinţat în cursul anului 2002, având sediul în strada Bulevardul Dacia, bloc E1, parter. În incinta acestui sediu avem în acelaşi timp magazinul de desfacere, cât şi oferirea de asistenţă. Instalările de soft se face, la cererea clientului, la sediu sau la domiciliu.
Cea mai importantă parte a activităţii firmei noastre este comercializarea tot mai mult a programelor soft pentru întreţinerea P.C.-urilor, firma sperând ca în scurt timp să ocupe un loc important pe piaţa acestora în judeţul Neamţ.
SEGMENTUL ŢINTĂ
În ceea ce priveşte segmentarea pieţei, putem folosi variabile geografice, socio-demografice şi psihografice.
În urma analizei variabilelor, deducem că posibilii clienţi sunt atât persoane fizice cât şi persoane juridice. Din sondajele efectuate reiese că majoritatea consumatorilor sunt persoane fizice cu o vârstă cuprinsă între 14 şi 50 de ani cu un venit mic, mediu sau ridicat, precum şi persoane juridice ce necesită utilizarea unui P.C. în firma lor, mai ales a programelor specializate.
Pentru atragerea prin reclamă a segmentului care ne interesează utilizăm următoarele criterii:
- În cadrul grupei de variabile geografice pot fi identificate:
- persoane care sunt din România, locuind în judeţul Neamţ
- În cadrul grupei de variabile socio-demografice pot fi identificate:
a) După vârstă:
- persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 30 de ani, în general persoane dornice să evolueze şi dornice de a şti mult mai multe lucruri, ceea ce e posibil cu ajutorul calculatorului
b) În funcţie de nivelul de educaţie:
- persoane cu nivel mediu de cunoştinţe, în general cu liceu, dar şi cu studii superioare
c) În funcţie de venit:
- persoane cu venit mic, mediu şi mare
- În cadrul grupei de variabile psihografice pot fi identificate:
a) în funcţie de personalitate şi comportament:
- persoanele cu toate tipurile de comportament: coleric, flegmatic, sangvin şi melancolic.
- persoanele care au, atât personalitate introvertită, cât şi extrovertită.
b) frecvenţa de cumpărare:
- o data pentru 3 luni pentru fiecare P.C., cu serviciu post-cumpărare
c) locul de cumpărare:
- locul de cumpărare de la magazinul de desfacere din cadrul sediului firmei
d) momentul luării deciziei:
- se poate face intr-un timp scurt când se determină o altă necesitate în utilizarea mai simplă a P.C.-ului
- se poate face şi într-un timp îndelungat, în momentul când o persoană se decide că vrea să-şi cumpere P.C.
OBIECTIVUL FIRMEI
Scopul propus de firma SC TOP COMPUTERS SRL este de a ajunge mai bine cunoscută în întregul judeţ, chiar depăşind pe concurenţii existenţi.
Obiectivele firmei sunt de a-şi creste numărul de clienţi utilizatori ai programelor soft pentru P.C.-uri cumpărate de la firma noastră până la data de 01.01.2008 cu 30%.
TEHNICA DE PROMOVARE
Vom analiza mixul de marketing pe care îl stabileşte firma şi direcţia de urmat pentru cucerirea unei cote de piaţă cât mai mari pe piaţa utilizării calculatoarelor în judeţul Neamţ.
Lucrarea noastră se bazează pe cele patru elemente cheie ale unui mix de marketing:
produsul privit ca un ansamblu de atribute tangibile şi intangibile care satisfac o anumită trebuinţă.
preţul ca expresie băneasca a valorii sau utilităţii mărfurilor;
promovarea privită ca fiind comunicarea firmei cu exteriorul. Pentru noi, promovarea reprezintă liantul care leagă celelalte elemente ale mixului, iar pentru a obţine un produs competitiv, departamentul de marketing trebuie să adopte o strategie care să propulseze ideea spre cel mai înalt nivel al importanţei şi profitabilităţii, dar pentru idei bune avem nevoie de angajaţi întreprinzători şi eficienţi, cei plictisiţi şi plictisitori duc la un regres considerabil.
plasarea care este definită de canalele, reţelele şi circuitele de distribuţie ale produselor; mergem pe principiul eficienţei obţinute pe operaţiuni precise şi rapide în ceea ce priveşte producţia, distribuţia şi serviciile post-vânzare(garanţie).
FIXAREA DE TEHNICI PROMOŢIONALE
Tehnicile de promovare sunt foarte diverse, însă marketerii le împart în patru categorii: reclama, promovarea vânzărilor, relaţiile publice şi distribuţia.
Acţiunile de promovare a vânzărilor pot viza: creşterea cantitativă a vânzărilor pe anumite pieţe, reducerea timpului de adoptare a deciziei de cumpărare, creşterea vânzărilor din anumite produse sau sortimente, creşterea prestigiului firmei pe anumite pieţe.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Marketingul Serviciilor - SC Top Computers SRL.doc