1. Titlul cercetarii ce va fi efectuata pag. 3 2. Problema decizionala pag. 3 3. Obiectivele cercetarii pag. 3 4. Metoda cercetarii pag. 4 5. Operationalizarea pag. 7 6. Rezultatele cercetarii pag. 7 7. Bugetul pag.13
1. Titlul cercetarii ce va fi efectuata "Cercetarea de marketing asupra pietei pipelor" 2. Problema decizionala Firma "Kabarett" este o firma noua pe piata care doreste sa inoveze prin crearea unor pipe de unica folosinta care sa raspunda nevoilor si preferintelor consumatorilor. Scopul cercetarii de marketing este de a stabili modalitatile prin care KABARETT s-ar putea diferentia de concurenti, de a atrage noi segmente de piata si de a-i mentine pe actualii utilizatori, aducand un plus de noutate in produsele sale. In urma acestui raport vom putea sti care sunt aspectele care au fost neglijate de firmele concurente, asteptarile clientilor de la produsul ce urmeaza a fi lansat pe piata si preferintele acestora. 3. Obiectivele cercetarii o Determinarea proportiei consumatorilor si non-consumatorilor o Surprinderea reactiei pietei pentru anumite niveluri ale pretului pipei; o Cunoasterea si studierea relatiilor economice dintre cerere, oferta si participantii la actele de piata; o Analiza comportamentului de cumparare si consum (motive, preferinte, atitudini, deprinderi, intentii, obiceiuri) o Determinarea atitudinii respondentilor asupra pipei de unica folosinta. o Aflarea preferintelor si asteptarilor consumatorilor de pipa. o Stabilirea unui interval de pret pentru o pipa de unica folosinta pe care individul este dispus sa-l dea. o Factorii care influenteaza decizia respondentilor de a cumpara sau nu produsul nostru. o Analiza concurentilor si ierarhizarea lor in ordinea preferintelor consumatorilor. 4. Metoda cercetarii Am folosit ca metoda de culegere a informatiilor, ancheta, deoarece urmarim sa obtinem niste raspunsuri precise referitoare la produs, iar ca instrument de cercetare, chestionarul. Ancheta este o cercetare cantitativa ce nu isi propune sa descrie indivizii particulari care fac parte din esantion ci sa obtina un profil al populatiei vizate. Ancheta realizata de noi a fost de tip stradal si de tip telefonic, fiind o metoda mai putin costisitoare, si in acelasi timp eficienta deoarece intrebarile nu sunt complexe iar timpul este un factor decisiv. Chestionarul a fost administrat de 3 operatori de interviu care vor oferi chestionarul spre completare sau consemnare. El a fost aplicat in locurile cu un flux mare de trecatori, in zona Copou. Chestionarul contine 11 intrebari structrurate dupa pricinpii bine definite astfel incat sa trezeasca interesul si sa antreneze subiectii pentru a raspunde cat mai sincer si cat mai clar la intrebarile ce le sunt adresate. Tipurile de intrebari care le-am utilizat sunt: inchise ( intrebarile: 1; 2; 9; 10); deschise (intrebarile: 3; 4; 6; 11; ); cu raspunsuri tip scala de interval: (intrebarile 5; 7 ). CHESTIONAR Buna ziua, ma numesc si va rog sa aveti bunavointa de a-mi raspunde la intrebarile din acest chestionar. Va multumesc. 1. Aveti varsta de cel putin 18 ani? [ ] Da (treceti la intrebarea 2) [ ] Nu (se incheie interviul) 2. Sunteti utilizator de pipa? [ ] Da [ ] Nu 3. Cate pipe fumati? [ ] Pana la o pipa/luna [ ] Pana la o pipa/saptamana [ ] O pipa/zi [ ] 2 pipe/zi [ ] 4 pipe/zi
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).