Marketing Online

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 2217
Mărime: 12.16KB (arhivat)
Publicat de: Emanoil Păun
Puncte necesare: 7
FSEGA, Cluj Napoca

Extras din referat

“Marketingul online are ca scop translatarea strategiilor şi politicilor de marketing în domeniul informaţional şi în primul rând pe internet. Reprezintă procesul strategic de creare, distribuire, promovare şi stabilire a preţului bunurilor şi serviciilor la nivelul noii economii digitale.” (Ph. Kotler)

În urmă cu doar 40 de ani televiziunea era considerată “o nouă media” şi acum 15 ani televiziunea prin cablu a fost apreciata la fel. La inceputurile lor fiecare dintre aceste “noi media” a trebuit sa-şi dovedească valoarea pentru a-i convinge pe anunţători să difuzeze un spot publicitar, iar Internetul se găseşte in aceasta situaţie in prezent.

Istoria recenta a televiziunii a demonstrat că, în cele din urma, bugetele media sunt pragmatice. Deoarece audienţa migrează, planurile media au aceeasi evoluţie confirmând scopul oricărei mărci de a-şi atinge audienţa ţintă într-un mod eficient. Explozia peisajului media din anii ’90 determinata de fragmentarea crescândă a audienţei TV şi de popularitatea Web-ului au determinat începerea acestui proces. Asemănător anilor ’80 şi începutul anilor ’90 proiectanţii media şi-au adaptat planurile astfel încât să ia în considerare numărul mereu crescător de persoane care işi petrec timpul on-line in detrimentul altor media.

Prima dovadă a migraţiei audienţei a apărut în vara anului 1996 într-un raport al firmei Forrester Research. Cercetătorii i-au întrebat pe utilizatorii de computere la ce activităţi au renunţat pentru a petrece mai mult timp la calculator. În timp ce 24% au recunoscut că au renunţat la o parte din timpul dedicat mâncatului şi somnului, peste trei sferturi din respondenţi işi petrec mult mai puţin timp la televizor în favoarea computerului. La scurt timp după publicarea acestui raport, a fost realizat un alt studiu de către Georgia Institute of Technology’s Graphic, Visualization and Usability Center (GVU). Acest studiu a fost realizat pe Internet şi îi chestiona pe respondenţi în legatură cu obiceiurile lor de telespectatori şi cu impactul pe care Internetul l-ar putea avea asupra lor. În urma acestei cercetări s-a constatat o schimbare importantă în obiceiurile legate de media, 37% dintre respondenţi afirmând că utilizează Web-ul zilnic în defavoarea televizorului. La începutul anului 1997 MSNBC a remarcat faptul că mai puţin de un milion de familii din SUA se uitau în primul rand la televizor în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 1996, sursa folosită fiind raportul Nielsen din februarie 1997. Simultan, Nielsen şi CommerceNet au realizat un studiu referitor la Internet, în urma căruia au aflat că audienţa on-line a nord-americanilor s-a dublat în ultimele 18 luni. Este evident că, concluziile celor doua studii sunt departe de o coincidenţă. Aceasta migrare a audienţei televiziunii către Internet este impresionantă. Nu numai că are loc o schimbare fundamentală în obiceiurile media dar audienţa Internetului este reprezentată de populaţia ţintă cea mai dorită de marketeri fiind greu de atins, bine educată şi cu venituri mari. Astfel, Internetul este media cu cea mai rapidă crestere din istorie.

Publicitatea pe Internet a început in 1994 când au fost vândute primele bannere publicitare (Hotwired, octombrie 1994) şi a fost realizat primul browser comercial valabil pe Web, Netscape Navigator 1.0 (Noiembrie 1994). Într-un studiu, Mary Meeker, Morgan Stanley si echipa lor de cercetători au examinat îndeaproape rata de adopţie a Internetului, în contrast cu alte “noi media” inventate în acel secol: radioul, reţeaua de televiziune şi televiziunea prin cablu. Ca metodă de măsurare comună au examinat numărul de ani necesitat de fiecare media pentru a atinge 50 de milioane de utilizatori americani. Meeker a estimat că Internetul va avea 50 de milioane de utilizatori în 5 ani în timp ce televiziunea a atins această cifră în 15 ani, iar radioul în 38 de ani. Deci, gradul de răspândire al Internetului este visul marketerului.

Multe voci, în frunte cu Bill Gates susţin că, în viitor, afacerile vor fi în două feluri: pe internet sau deloc. Publicitatea online depăşeşte în 2007 suma de 20 miliarde de dolari. Yahoo face profituri din publicitate similare reţelei CNN.

Marketingul online în România

Mediul online s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani şi în România, odată cu creşterea numărului de calculatoare şi, bineînţeles, odată cu răspândirea şi înmulţirea utilizatorilor de internet.

Marketingul online a apărut ca o necesitate a diversificării marketingului, a pătrunderii lui pe un segment în continuă dezvoltare astfel încât acum poate fi considerat ca şi o componentă a mixului de marketing. Împotriva acestui fapt, acest termen este încă vag pentru mulţi profesionişti în comunicare. De cele mai multe ori marketing online se traduce printr-o prezenţă web, care nu are o strategie în spate, nu este orientată pe obiective şi nu foloseşte nici una din metodele de promovare excelente care sunt puse la dispoziţie.

Internetul este şi din ce în ce mai vizibil în cadrul mix-ului de marketing şi de comunicare, iar pentru anumite tipuri de brand va deveni chiar principalul canal de comunicare a valorilor ce-l definesc. De asemenea, internetul nu mai este un hobby, în prezent fiind cel puţin 5 milioane de utilizatori online în domeniul .ro, iar cea mai bună modalitate pentru a ajunge la ei este publicitatea pe internet.

Marketingul online începe, în primul rând, cu prezenţa în mediul online prin existenţa unei pagini web. Tot mai multe firme au în portofoliu şi o pagina web prin care îşi prezintă produsele, echipa, planurile de viitor. În contextul actual al economiei dominate de criză, un magazin virtual ar putea fi o soluţie de reducere a cheltuielilor.

Preview document

Marketing Online - Pagina 1
Marketing Online - Pagina 2
Marketing Online - Pagina 3
Marketing Online - Pagina 4
Marketing Online - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Marketing Online.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Marketing și Comunicare on-line

Introducere Lucrarea de faţă este o încercare de analiză a desfăşurării şi importanţei activităţii de marketing şi comunicare în domeniul on-line....

Impactul Apariției Internetului asupra Dezvoltării Marketingului

Capitolul 1 Internet şi neteconomie 1. 1. Internetul, revoluţia tehnologică a secolului XX Comunicarea în timp real a mesajelor ce includ text,...

Campania de promovare online a Pensiunii Montana

INTRODUCERE Fiind un sistem de schimbare a informatiilor, cel mai important aspect al Internetului este puterea lui de conectare, abilitatea de a...

Search Engine Optimization - Instrument principal în marketingul online. Studiu de caz - Papetăria Vestului

Introducere „Marketingul este peste tot. În mod formal sau informal, oamenii .i organiza.iile desfa.oara un mare numar de activita.i care s-ar...

Strategie de marketing online a organizației Coca-Cola

INTRODUCERE În contextul de actualitate internetul se află la bază oricărei activități indiferent de natura acesteia, profesională sau personală,...

Marketing publicitar pe Facebook

INTRODUCERE Astăzi, când tehnologia Internet a pătruns în majoritatea domeniilor prin avantajele pe care le pune la dispoziţie, acces rapid la...

Societatea Europeană a Informației

Această lucrare prezintă lumea contemporană privită prin prisma informaţiei ca şi resursă strategică a societăţi. Informaţia dinamizează evoluţia...

Marketing Online - Proiect

CUVÂNT DE ÎNCEPUT Să ştii să vinzi este o artă. Dar să ştii cu exactitate unde te poziţionezi ca brand sau ca şi companie, atât în prezent cât şi...

Ai nevoie de altceva?