Marketing Online

Extras din referat Cum descarc?

"Marketingul online are ca scop translatarea strategiilor si politicilor de marketing in domeniul informational si in primul rand pe internet. Reprezinta procesul strategic de creare, distribuire, promovare si stabilire a pretului bunurilor si serviciilor la nivelul noii economii digitale." (Ph. Kotler)
In urma cu doar 40 de ani televiziunea era considerata "o noua media" si acum 15 ani televiziunea prin cablu a fost apreciata la fel. La inceputurile lor fiecare dintre aceste "noi media" a trebuit sa-si dovedeasca valoarea pentru a-i convinge pe anuntatori sa difuzeze un spot publicitar, iar Internetul se gaseste in aceasta situatie in prezent.
Istoria recenta a televiziunii a demonstrat ca, in cele din urma, bugetele media sunt pragmatice. Deoarece audienta migreaza, planurile media au aceeasi evolutie confirmand scopul oricarei marci de a-si atinge audienta tinta intr-un mod eficient. Explozia peisajului media din anii '90 determinata de fragmentarea crescanda a audientei TV si de popularitatea Web-ului au determinat inceperea acestui proces. Asemanator anilor '80 si inceputul anilor '90 proiectantii media si-au adaptat planurile astfel incat sa ia in considerare numarul mereu crescator de persoane care isi petrec timpul on-line in detrimentul altor media.
Prima dovada a migratiei audientei a aparut in vara anului 1996 intr-un raport al firmei Forrester Research. Cercetatorii i-au intrebat pe utilizatorii de computere la ce activitati au renuntat pentru a petrece mai mult timp la calculator. In timp ce 24% au recunoscut ca au renuntat la o parte din timpul dedicat mancatului si somnului, peste trei sferturi din respondenti isi petrec mult mai putin timp la televizor in favoarea computerului. La scurt timp dupa publicarea acestui raport, a fost realizat un alt studiu de catre Georgia Institute of Technology's Graphic, Visualization and Usability Center (GVU). Acest studiu a fost realizat pe Internet si ii chestiona pe respondenti in legatura cu obiceiurile lor de telespectatori si cu impactul pe care Internetul l-ar putea avea asupra lor. In urma acestei cercetari s-a constatat o schimbare importanta in obiceiurile legate de media, 37% dintre respondenti afirmand ca utilizeaza Web-ul zilnic in defavoarea televizorului. La inceputul anului 1997 MSNBC a remarcat faptul ca mai putin de un milion de familii din SUA se uitau in primul rand la televizor in comparatie cu aceeasi perioada din 1996, sursa folosita fiind raportul Nielsen din februarie 1997. Simultan, Nielsen si CommerceNet au realizat un studiu referitor la Internet, in urma caruia au aflat ca audienta on-line a nord-americanilor s-a dublat in ultimele 18 luni. Este evident ca, concluziile celor doua studii sunt departe de o coincidenta. Aceasta migrare a audientei televiziunii catre Internet este impresionanta. Nu numai ca are loc o schimbare fundamentala in obiceiurile media dar audienta Internetului este reprezentata de populatia tinta cea mai dorita de marketeri fiind greu de atins, bine educata si cu venituri mari. Astfel, Internetul este media cu cea mai rapida crestere din istorie.
Publicitatea pe Internet a inceput in 1994 cand au fost vandute primele bannere publicitare (Hotwired, octombrie 1994) si a fost realizat primul browser comercial valabil pe Web, Netscape Navigator 1.0 (Noiembrie 1994). Intr-un studiu, Mary Meeker, Morgan Stanley si echipa lor de cercetatori au examinat indeaproape rata de adoptie a Internetului, in contrast cu alte "noi media" inventate in acel secol: radioul, reteaua de televiziune si televiziunea prin cablu. Ca metoda de masurare comuna au examinat numarul de ani necesitat de fiecare media pentru a atinge 50 de milioane de utilizatori americani. Meeker a estimat ca Internetul va avea 50 de milioane de utilizatori in 5 ani in timp ce televiziunea a atins aceasta cifra in 15 ani, iar radioul in 38 de ani. Deci, gradul de raspandire al Internetului este visul marketerului.
Multe voci, in frunte cu Bill Gates sustin ca, in viitor, afacerile vor fi in doua feluri: pe internet sau deloc. Publicitatea online depaseste in 2007 suma de 20 miliarde de dolari. Yahoo face profituri din publicitate similare retelei CNN. 
Marketingul online in Romania
Mediul online s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani si in Romania, odata cu cresterea numarului de calculatoare si, bineinteles, odata cu raspandirea si inmultirea utilizatorilor de internet.
Marketingul online a aparut ca o necesitate a diversificarii marketingului, a patrunderii lui pe un segment in continua dezvoltare astfel incat acum poate fi considerat ca si o componenta a mixului de marketing. Impotriva acestui fapt, acest termen este inca vag pentru multi profesionisti in comunicare. De cele mai multe ori marketing online se traduce printr-o prezenta web, care nu are o strategie in spate, nu este orientata pe obiective si nu foloseste nici una din metodele de promovare excelente care sunt puse la dispozitie.
Internetul este si din ce in ce mai vizibil in cadrul mix-ului de marketing si de comunicare, iar pentru anumite tipuri de brand va deveni chiar principalul canal de comunicare a valorilor ce-l definesc. De asemenea, internetul nu mai este un hobby, in prezent fiind cel putin 5 milioane de utilizatori online in domeniul .ro, iar cea mai buna modalitate pentru a ajunge la ei este publicitatea pe internet.
Marketingul online incepe, in primul rand, cu prezenta in mediul online prin existenta unei pagini web. Tot mai multe firme au in portofoliu si o pagina web prin care isi prezinta produsele, echipa, planurile de viitor. In contextul actual al economiei dominate de criza, un magazin virtual ar putea fi o solutie de reducere a cheltuielilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketing Online.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!