Rezumat introductiv Cap.1 Piata 1.1 Identificare 1.2 Caracterizare 1.3 Segmentare 1.4 Piata tinta Cap.2 Descrierea comportamentului de consum Cap.3 Produsul 3.1 Comportamentele de marketing ale produsului a) Caracteristici fizice ale produsului b) Functiile produsului c) Sistemul de sustinere (nume, marca, ambalaj) 3.2 Linia de produs 3.3 Ciclul de viata al produsului 3.4 Concurenta 3.5 Diferentierea si pozitionarea produsului Cap.4 Promovarea 4.1 Publicitatea/reclama 4.2 Promovarea vanzarii 4.3 Relatii publice 4.4 Vanzarea personala 4.5 Bugetul de promovare Cap.5 Distributia 5.1 Extinderea teritoriala si intensitatea retelei de distibutie 5.2 Structura canalului de distributie Cap.6 Pretul 6.1 Factori ce influenteaza pretul 6.2 Stategia de pret 6.3 Nivelul pretului
Rezumat introductiv Acest proiect evidentiaza perspectivele de dezvoltare ale firmei Fashion si activitatea departamentului de marketing din cadrul acesteia. Fashion este o firma cunoscuta consumatorilor din Iasi prin activitatea sa in producerea si distribuirea de cravate. Vom analiza mixul de marketing pe care il stabileste firma si directia de urmat pentru cucerirea unei cote de piata cat mai mari pe piata cravatelor, atat in judetul Iasi, cat si in intreaga tara. Strategia de marketing are in vedere cele patru elemente esentiale: politica de produs, politica de pret, politica de promovare si politica de distributie. In conditiile unei concurente acerbe (pe piata cravatelor existand un numar mare de firme care are deja un renume si o clientela formata) firma Fashion isi propune sa lanseze o noua linie de produse - Fashion Style, Fashion Classic - cu proprietati inovatoare, care sa ii asigure patrunderea rapida pe piata si castigarea increderii consumatorilor intr-un timp cat mai scurt. Produsele firmei se adreseaza in exclusivitate barbatilor, in special celor cu venituri peste medie si care manifesta un grad ridicat de egocentrism. Cea ce aduce nou pe piata firma Fashion sunt imprimeurile sub forma initialelor numelor potentialilor clienti (gama Fashion Style) sau sigla diferitelor firme (gama Fashion Classic). De asemenea, produsele sunt comercializate intr-o gama larga de modele si dimensiuni pentru a satisface cerintele unui numar cat mai mare de clienti. In ceea ce priveste politica de pret, intre acesta si calitatea produselor se stabileste un raport excelent. Nivelul pretului a fost stabilit peste cel al pietei pentru a acoperi cheltuielile de productie ridicate datorate folosirii unor tehnologii avansate si a materiei prime de o calitate superioara. Pentru a-si face cunoscute produsele firma Fashion a realizat mai multe tipuri de reclama (TV, bannere si marketing direct) si a sponsorizat prezentarea de costume barbatesti in cadrul unui concurs difuzat la o ora de maxima audienta. De asemenea pentru a starni interesul publicului s-a apelat la o serie de tehnici de promovare a vanzarilor in cadrul retelelor de distributie (reduceri de pret, tombola cu premii substantiale, produse cadou la cumparare). Firma Fashion s-a infiintat la sfarsitul anului 2000, avand un capital social de 2000 RON. Fabrica, unde are loc productia propriu-zisa, este amplasata la marginea orasului, insa firma are birourile in centrul orasului, iar pe plan local centrele de distributie sunt magazinele proprii si alte magazine cunoscute si vizitate de cumparatori. Amplasarea unitatii de productie a fost hotarata tinand cont de furnizorii de materii prime si de modul de distributie al produselor.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).