. Componentele unei marci
Marca este alcatuita dintr-un ansamblu coerent de elemente, respectiv din componente verbale si componente figurative.
Componentele verbale ale marcii
1
2 Numele de marca
1 poate fi compus dintr-un singur cuvant, in acest caz pot fi folosite:
2 substantive proprii - nume particulare sau pseudonime, nume din mitologie, nume istorice sau denumiri geografice ("Hermes", "Atlantic", "Chanel", "Ford", "Tofan" etc.);
1 denumiri din vocabularul curent - substantive comune, adjective, verbe, adverbe ("Whirlpool", "Arrow", "Gateway", "Trident", "Shell" etc.);
2 cuvinte fara semnificatie ("Texaco", "Intel", "Castrol", "Rolex", "Sony" etc.).
2 poate fi compus si din mai multe cuvinte, o fraza foarte scurta sau o deviza care sa denumeasca un produs, un serviciu, o gama de produse/servicii sau o firma (,,Alfa Romeo", ,,Hewlett Packard" etc.)
Alaturi de numele de marca se pot folosi si cifrele, care semnifica anumite variante ale modelului, anul aparitiei, o anumita caracteristica de calitate etc. Aceasta situatie este frecvent intalnita in industria automobilelor. Exemple: Mercedes 600 SL, Porsche 911, Volvo S 70 etc.
Sigla, care are la origine, cel mai adesea, un nume sau o denumire compusa din mai multe cuvinte.
Ea este o prescurtare cu ajutorul initialelor, facilitand astfel citirea, pronuntarea si memorarea (FIAT - Fabrica Italiana Automobili Torino, IBM - International Bussines Machine, ICI - Imperial Chemical Industries, AMD - Advanced Micro Devices, ELF - Essences et Lubrifiants de France, BMW - Bayerische Motoren Werke, HP - Hewlett
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.