Managementul proiectelor

Previzualizare referat:

Extras din referat:

In capitolul 7 am descris diferite tipuri de procese ca proiecte, lot, productie in masa si flux continuu.

In ultimele capitole am cautat diferite aspecte necesare planificarii acestora.

Dar metodele descrise pana acum pot fi dificil de utilizat pentru proiecte.

Exista cateva diferente intre proiecte si celelalte procese, si aceste diferente se refera la faptul ca planificarea proiectelor are nevoie intr-adevar de o abordare diferita.

Acest capitol descrie cele mai comune metode de planificare a proiectelor.

Putem incepe prin a defini proiectul:

Un proiect este o activitate unica care urmareste realizarea intregului produs, avand un termen de incepere a activitatii si un termen de incheiere a activitatii, iar toate operatiile trebuie sa fie ordonate in acest interval.

Dupa cum se poate observa din definitie, fiecare dintre noi face un numar de mici proiecte in fiecare zi, cum ar fi de pilda pregatirea mesei, scrierea unui raport, organizarea unei petreceri.

Facem aceste mici proiecte aproape fara cea mai formala planificare si putina gandire este suficienta pentru a fi siguri ca totul ca merge corespunzator.

Putem insa sa vorbim si despre existenta proiectelor foarte mari si costisitoare.

Instalarea unui nou sistem pentru calculator, construirea unei statii nucleare, organizarea jocurilor Olimpice, constructia tunelului Channel sunt exemple de proiecte mari avand costuri foarte ridicate.

Dorim doar ca aceste proiecte mari sa se dovedeasca a fi adevarate succese daca s-a luat in considerare o anumita cantitate de planificat.

Planificarea este o functie a managementului proiectelor.

Managementul proiectelor se refera la totalitatea aspectelor legate de planificare, organizare, coordonare si contrulul proiectelor.

In acest caz managerul care se ocupa de aceste activitati este numit manager de proiect.

Aspecte ale managementului proiectelor:

Toate proiectele au 2 faze:

1.Faza de planificare- dureaza din momentul in care se defineste proiectul, fezabilitatea, detaliile de design, timpii necesari, se organizeaza munca.

2.Faza de executie- dureaza din momentul in care se realizeaza livrarea materialelor, se executa procesele de productie, se finalizeaza produsele, se relaizeaza livrarea produselor la consumatori, se testeaza operatiile initiale.

Ne putem imagina constuctia unei case. In faza de planificare arhitectul deseneaza planuri, se gaseste locul de amplasare, sunt obtinute autorizatiile necesare de la autoritatile locale, este aleasa o companie de constructii si sunt finalizate toate aranjamentele.

In faza de executie, se pregateste locul si fundatia, sunt construiti peretii, se realizeaza partea electrica si partea de instalatii si se realizeaza comstructia efectiva a casei.

Puteti vedea din acest exemplu ca proiectele alatura persoane cu grade diferite de cunoastere si din domenii diferite.

Managerii de proiect sint figurile centrale ale acestor operatii.

Obiectul activitatii lor consta in atragerea totalitatii resurselor care vor face ca proiectele sa fie adevarate succese.Este o activitate foarte dificila.

Managerii de proiect trebuie sa lucreze cu diferite categorii de persoane in conditiile in care exista incertitudine, utilizand multe resurse, limitandu-se la un anumit buget, acestia trebuie sa ofere un produs care sa satisfaca cerintele consumatorilor.

Managerii de proiect sunt de cele mai multe ori generalisti decat specialisti, si au nevoie de experienta indelungata in diferite activitati.

Un manager de proiect nu trebuie sa supervizeze in mod direct ci sa faciliteze observarea.

Cu alte cuvinte el trebuie sa se asigure ca sunt stabilite corespunzator conditiile de munca pentru persoanele implicate.

Managementul de proiect trebuie sa stabileasca relatiile dintre echipa de proiect si restul organizatiei, consumatori si oricine altcineva care este implicat.

Managerul de proiect actioneaza in 4 arii:

*realizatea activitatilor

*administratie

*relatii interpersonale

*leadership.

Asadar decizia managementului de proiect este un factor cheie in succesul unui proiect.

Managementul proiectelor mari este realizat de o echipa aflata sub controlul unui manager de proiect.

De regula echipa utilizeaza o organizare "Matita", in care activitati ale diferitelor functii sunt reunite intr-o echipa pentru realizarea unui anumit proiect.

Fiecare persoana raspunde de aria sa functionala, dar o responsabilitate suplimentara o au pentru managerul de proiect.

Scopul managementului de proiect este sa realizeze cu succes proiectul, sa ofere clientului produsul dorit, in timpul prevazut si respectand bugetele.

Cand un proiect poate dura cativa ani pentru a fi realizat si utilizeaza multe resurse, planificarea timpului devine foarte importanta.Data

Bibliografie:

1.Victor Radu, Doru Curtereanu, "Managementul proiectelor de Constructii" , Editura Economica 2002.

2.O'Brien J., "CPM in Construction Project", ILO-Geneva, 1995.

3.Everett E Adam Jr, Ronald J Ebert "Managementul productiei si al Operatiunilor", Ed.Teora 2001.

4.Kelley J.E and Walker M.R., Critical Path Planning and Scheduling, Proceedings of the Eastern Joint Computer Conference, Boston.

5.Special Projects Office, Departament of The Navy, PERT, Program Evolution Research Task. Phase I, Raport sumar.

6.Cleland D.I., Project Management, New-York.

7.Weist J.D. and Levy F.K. , A Management Guide to PERT/CPM. Englewood Cliffs, New-York.

8.Meredith J.R. and Mantel S.J. Project Management, New-York, J.Wiley.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul proiectelor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
12 imagini
Nr cuvinte:
2 382 cuvinte
Nr caractere:
14 319 caractere
Marime:
26.18KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
activitati, organizare, proiecte
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!