Managementul comerțului

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 32 în total
Cuvinte : 3901
Mărime: 96.33KB (arhivat)
Publicat de: Venera Pintilie
Puncte necesare: 6

Cuprins

  1. 1. Introducere 3
  2. 2. Analiza comertului exterior cu bunuri al Romaniei cu Slovenia 5
  3. 3. Slovenia – Prezentare Generala 11
  4. 4. Relatiile cu Romania 14
  5. 5. Bibliografie 17
  6. 6. Lucrarea practica Nr.1 .18
  7. 7. Lucrarea practica Nr.2 .21
  8. 8. Lucrarea Practica Nr.3 .25
  9. 9. Lucrarea Practica Nr.4 .28
  10. 10.Lucrarea Practica Nr.5 30
  11. 11.Lucrarea Practica Nr.6 32

Extras din referat

Comertul exterior al Romaniei cuprinde toate bunurile materiale care se schimba intre Romania si alte tari, avand ca obiect: importul de marfuri direct pentru consum; marfurile importate scoase din antrepozitele vamale sau zonele libere pentru a fi puse in consum; exportul de produse nationale, precum si exportul de marfuri importate declarate pentru consumul intern. De semenea se cuprind: importurile temporare de bunuri straine pentru prelucrare in interiorul tarii (prelucrare activa), exporturile de produse compensatoare dupa prelucrarea in tara, exporturile temporare de bunuri pentru prelucrare in alte tari, (prelucrare pasiva), importurile de produse compensatoare dupa prelucrarea in afara tarii si importurile si exporturile de bunuri in leasing financiar.

Marfurile care fac obiectul comertului exterior sunt clasificate potrivit Nomenclatorului Combinat (NC), care sta la baza tarifului vamal. Datele valorice se exprima in preturi externe efective FOB pentru exporturi si CIF pentru importuri. INS evalueaza importurile CIF in preturi FOB pe baza unui coeficient de transformare CIF/FOB de 1,0834, stabilit in urma unei cercetari efectuate la principalele societati comerciale de profil. Indicii valorici ai exporturilor si importurilor se determina pe baza datelor exprimate in dolari.

- Pretul FOB (engl. Free on Board - liber la bord) reprezinta pretul la frontiera tarii exportatoare, care include valoarea marfii, toate cheltuielile de transport pana la punctul de imbarcare, precum si toate taxele pe care marfa trebuie sa le suporte pentru a fi incarcata la bord.

- Pretul CIF (engl. Cost, Insurance, Freight - cost, asigurare, navlu) reprezinta pretul la frontiera tarii importatoare, care cuprinde atat elementele componente ale pretului FOB cat si costul asigurarii si transportului international.

Datele privind exporturile si importurile sectorului privat se refera la operatiunile derulate de intermediarii de comert exterior cu capital privat si producatorii privati care desfasoara in mod direct activitate de comert exterior.

Sursa datelor de comert exterior este Directia Generala a Vamilor (DGV), care realizeaza prelucrarea declaratiilor vamale de export si import, precum si a rapoartelor statistice intocmite pentru unele categorii de marfuri transportate prin cablu, conducte (energie electrica si gaze naturale). Datele lunare comunicate operativ sunt susceptibile de rectificari succesive din partea DGV, ca urmare a sosirii cu intarziere, a modificarii sau anularii unor declaratii vamale intocmite in lunile anterioare.

In exporturi si importuri nu sunt cuprinse marfurile in tranzit, marfurile temporar admise scoase, in/din tara (cu exceptia celor pentru prelucrare), marfurile achizitionate de organizatii internationale pentru utilizari proprii in Romania si marfurile pentru reparatii.

Valoarea marfurilor exportate si importate se stabileste pe baza preturilor efective FOB la export si a preturilor efective CIF la import. Transformarea importurilor CIF in importuri FOB pentru calculul soldului s-a realizat prin aplicarea coeficientului de transformare CIF-FOB (1,0834) stabilit printr-o cercetare efectuata la principalele societati comerciale de profil.

Datele cantitative sunt exprimate in general in tone, iar pentru unele marfuri in unitati de masura specifice (bucati, m.c., kWh. etc.).

Exporturile si importurile pe forme de proprietate se stabilesc in functie de forma de proprietate a agentilor economici care realizeaza activitatea de comert exterior.

Marfurile exportate si importate se inregistreaza pe baza Nomenclatorului Combinat (N.C.).

Datele statistice aferente sunt prezentate in acest buletin si in alte publicatii editate de INSTITUTUL NATIONAL de STATISTICA si pe grupele de marfuri din Clasificarea Standard de Comert International (CSCI, Rev.3) si Marile Categorii Economice (MCE), pe baza unor chei de trecere intre aceste clasificari.

Comertul exterior cu fiecare tara partenera se determina pe baza principiului "tara de destinatie" (la export) si "tara de origine" (la import). Se considera "tara de destinatie" tara in care marfurile vor fi consumate, si "tara de origine" tara in care a fost produsa marfa sau in care marfa a suferit ultima transformare.

Preview document

Managementul comerțului - Pagina 1
Managementul comerțului - Pagina 2
Managementul comerțului - Pagina 3
Managementul comerțului - Pagina 4
Managementul comerțului - Pagina 5
Managementul comerțului - Pagina 6
Managementul comerțului - Pagina 7
Managementul comerțului - Pagina 8
Managementul comerțului - Pagina 9
Managementul comerțului - Pagina 10
Managementul comerțului - Pagina 11
Managementul comerțului - Pagina 12
Managementul comerțului - Pagina 13
Managementul comerțului - Pagina 14
Managementul comerțului - Pagina 15
Managementul comerțului - Pagina 16
Managementul comerțului - Pagina 17
Managementul comerțului - Pagina 18
Managementul comerțului - Pagina 19
Managementul comerțului - Pagina 20
Managementul comerțului - Pagina 21
Managementul comerțului - Pagina 22
Managementul comerțului - Pagina 23
Managementul comerțului - Pagina 24
Managementul comerțului - Pagina 25
Managementul comerțului - Pagina 26
Managementul comerțului - Pagina 27
Managementul comerțului - Pagina 28
Managementul comerțului - Pagina 29
Managementul comerțului - Pagina 30
Managementul comerțului - Pagina 31
Managementul comerțului - Pagina 32

Conținut arhivă zip

  • Managementul Comertului.doc

Alții au mai descărcat și

Relațiile economice ale României cu Uniunea Europeană

Mult înaintea instituirii unei Pieţe Unice Europene atât Comisia Europeană în Brussels cât şi Parlamentul European au realizat cerinţa unui...

Analiză Economico-Financiară

CAPITOLUL I . CONCEPTUL ŞI IMPORTANŢA ANALIZEI ECONOMICO-FINANCIARE 1.1 Concept. Definiţie Analiza este acea operaţiune logică de descompunere...

Metode și modele de prognoză a fenomenului economic

1. Aspecte generale privind activitatea de previziune. 1.1. Previziunea şi planificarea. Aşa cum menţionează John Naisbitt, “omul supravieţuieşte...

Cum acționează UE ca o piață unică în relațiile sale de comerț exterior

Cap.I. Piata unica europeana Uniunea Europeana (UE) este rezultatul unui proces de cooperare şi integrare care a început în 1951 între 6 ţări....

Drepturi de Proprietate Intelectuală

Drepturi de proprietate intelectuală Introducere În relaţiile dintre membrii societăţii, proprietatea intelectuală determină numeroase şi variate...

Cauzele comerțului internațional

Cauzele comertului international Exista diferite grade de deschidere ale unei tari spre comertul international. Cel mai inchis, autarhia absoluta,...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Managementul comerțului SC Vel Pitar SA

Cap. I. Prezentarea firmei Vel Pitar este liderul pieței românești a produselor de panificație și morărit și are un rol important în domeniul...

Managementul comerțului

1. PREZENTAREA FIRMEI ISTORIC: Suntem o companie localizată în Târgu Neamt, Judetul Neamt, înfiintată în anul 1994. Compania Sofiaman Impex...

Managementul comerțului - principiile de negociere după noile norme europene

Principii de negociere - Cine are nevoie să negocieze - Ce-i trebuie unui bun negociator - Rolul comunicării(discuţiilor) - Ce şi cu cine...

Managementul comerțului - SC Clujana SA

1. Prezentarea Firmei 1.1 Obiect de activitate Înfiinţată în anul 1911, sub denumirea de Fabrica de Piele Fraţii Renner & Co, compania trece de-a...

Portofoliu - Managementul Comertului, Turismului și Serviciilor

I. S.C. HIDRO CONSTRUCT S.R.L Despre Firma HIDRO CONSTRUCT cu capital integral privat romanesc, desfasurand activitatea in domeniul...

Managementul comerțului

Cap. 1 Prezentarea firmei Pe 04 septembrie 1991, la Văleni, jud. Vaslui, Ghiorghi Safir a inițiat o afacere de familie. La început au fost doar un...

Lucrări practice managementul comerțului

Lucrare Practica NR.1 Actualizarea valorilor in sistemul platilor periodice 1. S.C Inafrize S.A doreste sa închirieze un utilaj tehnologic. Îsi...

Managementul comerțului - caiet de lucrări practice

Lucrarea practică nr. 1 CALCULE ECONOMICE PE BAZA DOBÂNZII COMPUSE 1. Un întreprinzător depune la o bancă 12000RON, iar rata anuală a dobânzii...

Ai nevoie de altceva?