Management Strategic Petrom

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 4954
Mărime: 40.19KB (arhivat)
Publicat de: Astrid Manea
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Petrom este cea mai mare companie petrolieră din România, cu cifra de afaceri de 4,552 mil. Euro, iar EBITDA a fost de 969 mil. Euro în 2008 şi cu circa 33.311 de angajaţi. La sfârşitul anului 2004, compania a parcurs poate cea mai importantă etapă a existenţei sale de la înfiinţarea în 1997 şi anume finalizarea procesului de privatizare, prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni de către OMV, unul dintre cele mai mari grupuri petroliere europene. Începând cu anul 2005, Petrom a demarat un proces amplu de restructurare dar şi de investiţii menite să îmbunătăţească procesele de producţie şi de rafinare dar şi serviciile oferite prin reţeaua downstream. Ca parte a grupului OMV, Petrom va putea deveni un jucator important pe piaţa produselor petroliere din România şi din Europa Centrală şi de Est, la cele mai înalte standarde de calitate.

Compania a avut o evoluţie spectaculoasă după privatizarea din 2004.

În 2008, cifra de afaceri totală în activitatea complementară a înregistrat o creştere semnificativă, de 45% faţă de anul anterior (318 mil lei în 2007), datorită optimizării portofoliului şi procesului de achiziţie.

Petrom este unicul producător de ţiţei şi asigură jumătate din producţia de gaze din România. Ca urmare a intensificării activităţii de foraj şi a eforturilor de modernizare, nivelul producţiei de ţiţei a fost menţinut cu succes în 2008. Producţia totală de ţiţei şi gaze a fost de 188.476 bep/zi. La sfârşitul lunii decembrie 2008, rezervele dovedite totale însumau 843 mil. bep. Petrom este lider în România în rafinare şi marketing, dispunând de o capacitate instalată în cele două rafinării ale sale, Petrobrazi şi Arpechim, de 8 mil. t/an şi operând, împreună cu companiile afiliate, 550 de staţii de distribuţie în România şi alte 269 de staţii în ţările vecine. Suntem, de asemenea, furnizorul principal de combustibili pentru aviaţie şi cel mai important jucător de pe piaţa locală de GPL. Petrom este un jucător puternic pe piaţa românească a gazelor, acoperind toate segmentele acestei pieţe. În vederea sporirii valorii gazelor naturale, conducerea companiei a hotărât extinderea pe viitor a lanţului valoric prin dezvoltarea propriei activităţi de energie electrică. Divizia de Gaze şi Energie include şi produsele chimice - combinatul Doljchim este o unitate reprezentativă a industriei chimice din România, cu o pondere importantă în producţia de îngrăşăminte şi metanol, atât pentru piaţa internă, cât şi pentru export.

REALIZĂRI ÎN 2008

Petrom, membru al Grupului OMV, este cel mai mare producător de ţiţei şi gaze din Sud-Estul Europei. Activităţile principale ale companiei sunt: Explorare şi Producţie, Rafinare şi Marketing şi Gaze şi Energie. Producţia totală de ţiţiei şi gaze a fost de 188.476 bep/zi, iar rezervele dovedite la sfârşitul lunii decembrie 2008 erau de aproximativ 843 mil. bep. Petrom dispune de o capacitate maximă de rafinare de 8 mil. t/an şi operează, împreună cu companiile afiliate, 550 staţii de distribuţie în România şi alte 269 în ţările învecinate.

În pofida dificultăţilor din anul 2008, Petrom a înregistrat realizări semnficative în toate segmentele de activitate. În 2008 Petrom a continuat eforturile de modernizare, pe baza programelor de restructurare şi investiţii în toate segmentele de activitate.

Petrom a înregistrat progrese semnificative în Explorare şi Producţie, unde nivelul producţiei de ţiţei a fost menţinut cu succes. A reuşit să extindă semnificativ activitatea de explorare şi a finalizat cu succes programul de modernizare a sondelor, cu un număr total de 5.049 sonde finalizate până la sfârşitul anului 2008. Aceste aspecte au avut un impact pozitiv asupra nivelului costurilor de producţie, a volumelor de producţie şi a nivelului de siguranţă a operaţiilor.

În 2008, a integrat cu succes activitatea de servicii a Petromservice, care sprijină obiectivele strategice privind stabilizarea producţiei de ţiţei şi gaze, precum şi reducerea costurilor de producţie. Pentru integrarea serviciilor petroliere nou achiziţionate, o nouă divizie a fost înfiinţată în cadrul Petrom, în luna februarie 2008 - Servicii de Explorare şi Producţie (EPS).

În Rafinare Petrom a realizat îmbunătăţiri semnificative în privinţa eficienţei energetice pe parcursul anului 2008 şi a reuşit, de asemenea, să dezvolte capabilităţile necesare producerii de combustibili la standardele UE. A continuat lucrările de construcţie la instalaţia de hidrofinare benzină, în valoare de 90 mil EUR, din Petrobrazi, proiect ce va permite producerea de benzină Euro V.

Preview document

Management Strategic Petrom - Pagina 1
Management Strategic Petrom - Pagina 2
Management Strategic Petrom - Pagina 3
Management Strategic Petrom - Pagina 4
Management Strategic Petrom - Pagina 5
Management Strategic Petrom - Pagina 6
Management Strategic Petrom - Pagina 7
Management Strategic Petrom - Pagina 8
Management Strategic Petrom - Pagina 9
Management Strategic Petrom - Pagina 10
Management Strategic Petrom - Pagina 11
Management Strategic Petrom - Pagina 12
Management Strategic Petrom - Pagina 13
Management Strategic Petrom - Pagina 14
Management Strategic Petrom - Pagina 15
Management Strategic Petrom - Pagina 16
Management Strategic Petrom - Pagina 17
Management Strategic Petrom - Pagina 18
Management Strategic Petrom - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Management Strategic Petrom.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Strategii la SC Petrom SA

CAPITOLUL I STRATEGIA ŞI MANAGEMENTUL STRATEGIC AL FIRMEI I.1. CONCEPTELE DE STRATEGIE SI MANAGEMENT STRATEGIC AL ORGANIZATIEI În conceperea şi...

Politica de promovare a companiei Petrom SA

Introducere Petrolul constituie resursa energetică de bază în sistemul consumului energetic mondial, ponderea petrolului în consumul de energie...

Evaluarea Companiei SC OMV Petrom SA

Rezumat Acest proiect dezvolta un subiect de a carui aplicare depinde atingerea performantelor in rezultatele oricarei companii. Garantarea...

Strategia și Managementul Strategic al Firmei SC Petrom SA

I.1. Conceptele de strategie si management strategic al organizatiei strategia vizează perioade viitoare din viaţa firmei, cel mai adesea 3-5 ani...

Strategii Economice ale Firmei, Planul ca Instrument de Concretizare și de Realizare a Lor

CAPITOLUL I PREZENTAREA INTREPRINDERI Denumirea societatii: PETROM S.A. Sediul social: Bucuresti, Calea Dorobantilor nr. 239 sector 1 Numarul...

Management strategic Petrom

Capitolul I Evaluarea mediului extern de afaceri Introducere Înainte de toate, pentru a putea desfăşura o activitate eficientă orice firmă...

Managementul Strategic - Studiu de Caz - Analiza Strategiei de Marketing a Companiei Petrom

Înainte de toate, pentru a putea desfăşura o activitate eficientă orice firmă trebuie să-şi organizeze activitatea. Organizarea activităţii firmei...

Abordări economice în protecția mediului

CAPITOLUL I: Generalitati OMV Petrom S.A. (BVB: SNP ) este cea mai importantă companie românească care exploateaza resurse dovedite de petrol si...

Ai nevoie de altceva?