Management Intercultural - Japonia

Extras din referat Cum descarc?

Orientare: Numele japoneze ,Nihon si Nipon sunt traduceri alternative la scrierile ,,Land of the Rising Sun" care inseamna Pamantul Soarelui rasare.Numele european al tarii probabil provine cu Marco Polo care a adoptat un dialect chinezesc pentru numele japonez. Numele ,,Yamato" este folosit de arheologi si istorici de a distinge stilul japonez de cel chinezesc. Atunci cand este utilizat ca un termen contemporan, Yamato are asociatii puternice cu sistemul imperial, si, astfel, cu conservator ideologii nationaliste. Contemporan Japonia este considerata o societate foarte omogena, modele culturale a fost intotdeauna importante. Mandria de loc si de identificare cu cultural local modele raman puternice. Japonezii de multe ori atribuie trasaturi de personalitate la oameni de la particular regiuni, precum si identitatea regionala este adesea exprimat prin specialitati culinare locale si dialecte. 
Locul de amplasare :Arhipelagul japonez este format din patru insule mari si peste 600 cele minore, care acopera aproximativ 378.000 de kilometri patrati, si are variatie enorm climatice. Patru insule majore sunt Hokkaido, Honshu, Shikoku, si Kyu Shu.
Demografie.Populatia in 1999 a fost 127000000.Tara este puternic urbanizat, si zonele urbane au o populatie extrem de ridicat densitati. Conform recensamantului din 1995, 81 milioane de persoane (65 la suta) locuiesc in zonele urbane, care constituie doar 3 la suta din suprafata de teren. In ultimii 150 de ani de industrializare si dezvoltarea economica, populatia are crescut de la aproximativ 30 milioane pana in prezent sa dimensiunea. Aceasta crestere a avut loc ca urmare a unei rapide tranzitie demografica caracterizata printr-o enorma circulatie a persoanelor din mediul rural la urban zone, scaderi dramatice in mortalitatii infantile, creste in longevitate, recurgerea pe scara larga la nastere de control, si a transformarilor componenta familiei din gospodarii mari, multe generatii extinse pentru familii mici. 
Dimensiuni culturale 
Daca vom explora cultura japoneza, prin lentila de modelul 5-D, se poate obtine o buna imagine de ansamblu a conducatorilor auto profunde ale culturii japoneze in raport cu culturi ale lumii.
Distanta de putere
Aceasta dimensiune se refera la faptul ca toate persoanele din societatile care nu sunt egale - se exprima atitudinea fata de cultura acestor inegalitati intre noi.
Distanta de putere este definita ca masura in care membrii mai putin puternice de institutii si organizatii intr-o tara asteapta si sa accepte ca puterea este distribuita inegal.
La un scor de 54, Japonia este o societate ierarhica usor. Da, japonezii sunt intotdeauna constienti de pozitia lor ierarhica, in orice cadru social si sa actioneze in consecinta. Cu toate acestea, nu este la fel de ierarhic ca de cele mai multe culturi asiatice. Unii straini experimenta Japonia ca fiind extrem de ierarhica, deoarece din experienta lor de afaceri de decizie cu migala lent procesul de luare a: toate deciziile trebuie sa fie confirmat de catre fiecare strat ierarhic si in cele din urma de catre managementul de varf in Tokyo. Paradoxal, exact exemplul de la decizia lor de lent procesul de luare a arata ca in societatea japoneza nu exista un tip de top, care poate lua decizia ca in mai multe societati ierarhice. Un alt exemplu de a nu distanta de putere atat de mare este faptul ca Japonia a fost intotdeauna o societate meritocratica. Exista o notiune puternic in sistemul de invatamant japonez care toata lumea se nasc egali si oricine poate merge mai departe si de a deveni ceva, daca el (da, el este inca) lucreaza destul de greu.
Individualism
Problema fundamentala abordat de aceasta dimensiune este gradul de interdependenta o societate mentine intre membrii sai. Ea are de a face cu daca oamenilor imaginea de sine este definita in termeni de "eu" sau "Noi".
In societatile individualistii oamenii ar trebui sa se uite dupa ei si familia lor directa numai. In societatile colectiviste oamenii apartin "in grupuri de care avea grija de ei in schimbul loialitatii.
Japonia 46 de scorurile pe dimensiunea individualism. Desigur, societatea japoneza prezinta multe caracteristici ale unei societati colectiviste: cum ar fi punerea armonie a grupului de mai sus, exprimarea opiniilor individuale si oamenii au un puternic sentiment de rusine pentru a pierde fata. Cu toate acestea, nu este la fel de colectiviste ca cele mai multe dintre vecinii sai din Asia. Explicatia cea mai populara pentru aceasta este ca societatea japoneza nu are sistem de familia extinsa, care constituie o baza de mai multe societati colectiviste, cum ar fi China si Coreea. Japonia a fost o societate paternalist si numele de familie si a activelor a fost mostenit de la tata la fiu cel mai mare. Fratii mai mici au trebuit sa plece de acasa si sa faca propria lor viata cu familiile lor de baza. Un exemplu aparent paradoxal este faptul ca japonezii sunt renumite pentru loialitatea lor fata de companiile lor, in timp ce China par sa sari de locuri de munca mai usor. Cu toate acestea, loialitatea compania este ceva care oamenii au ales-o pentru ei insisi, ceea ce este un lucru individualist de a face. Ai putea spune ca japonezii in grup este situationala. In timp ce in cultura colectiviste mai multe, oamenii sunt loiali grupului lor interior de nastere, cum ar fi familia lor extinsa si comunitatea lor locala.Japoneze sunt cu experienta in colectiviste de standardele occidentale si cu experienta in individualist de standardele asiatice. Ele sunt mai rezervat si privat, decat cea mai mare parte asiatici.
Masculinitate / Feminism
Un scor ridicat (masculin), pe aceasta dimensiune indica faptul ca societatea va fi condus de concurenta, si realizare de succes, cu succes fiind definit de catre castigator cel mai bun / in domeniu - un sistem de valori, care incepe la scoala si continua pe tot parcursul comportament organizational.
Un scor scazut (feminin), pe dimensiunea inseamna ca valorile dominante din societate sunt grija pentru altii si a calitatii vietii. O societate feminina este una in care calitatea vietii este un semn de succes si de picioare afara din multime, nu este admirabil. Problema fundamentala aici este ceea ce ii motiveaza pe oameni, care doresc sa fie cel mai bun (masculin) sau place ceea ce faci (feminin).
La 95, Japonia este una dintre societatile cele mai masculine din lume. Cu toate acestea, in combinatie cu colectivismul lor usoara, nu veti vedea comportamente asertive si competitiv individuale, care deseori ne asociem cu cultura masculin.Ceea ce vedeti este o competitie intre grupuri severa. De la varsta foarte tanara, la gradinite, copiii invata sa concureze pe zi de sport pentru grupurile lor de echipa (in mod traditional rosu impotriva echipei alb).
Corporative in Japonia, veti vedea ca angajatii sunt cei mai motivati atunci cand se lupta intr-o echipa castigatoare impotriva concurentilor lor. Ceea ce vezi, de asemenea, ca o expresie a masculinitatii in Japonia este unitatea de excelenta si de perfectiune in productia lor materiala (monodukuri) si in servicii de materiale (hoteluri si restaurante) si de prezentare (ambalare dar si prezentarea produselor alimentare), in fiecare aspect al vietii. Dependenta de munca notoriu japonez este o alta expresie a masculinitatii lor. Este inca greu pentru femei de a urca scarile corporative, in Japonia, cu norma lor masculina de ore de greu si lung de lucru.
Incertitudinea evitarea
Evitarea incertitudinii dimensiune are de a face cu modul in care o societate se ocupa cu faptul ca viitorul nu poate fi cunoscut: ar trebui sa incerce sa controleze viitorul sau doar lasa sa se intample? Aceasta ambiguitate aduce cu ea anxietate si culturi diferite, au invatat sa se ocupe de aceasta anxietate in moduri diferite.Masura in care membrii unei culturi se simt amenintati de situatii ambigue sau necunoscute si au creat credinte si institutii care incearca sa evite acestea se reflecta in scorul UAI.


Fisiere in arhiva (1):

  • Management Intercultural - Japonia.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!