Logistica si Transport

Extras din referat Cum descarc?

1. Introducere
Incepand cu 1 ianuarie 2007, o data cu integrarea oficiala a Romaniei in Uniunea Europeana, piata de transport rutier de marfa se deschide ca si oportunitati, dar si ca provocari. In prezenta analiza sunt reliefate cateva aspecte care ar putea sa influenteze competitivitatea , dezvoltarea sau chiar supravietuirea firmelor din industria de transporturi si logistica. 
Organizatia americana Council of Logistic Management a adoptat urmatoarea definitie a logisticii: "Logistica este acea parte a procesului de furnizare a produsului care planifica, implementeaza si controleaza fluxul si depozitarea eficace si eficienta a produselor, serviciilor si informatiilor de la punctul de origine la punctul de consum in scopul implinirii cerintelor clientilor."
sursa: Distributia fizica logistica,Damian Maior, Compass Consulting
La nivelul Uniunii Europene, piata de transport de marfa si logistica este estimata la un nivel de 250 mld Euro (conform Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile). Estimarile pentru Romania in anul 2006, pe aceasta piata (transport, logistica, expeditii etc.) au fost in jurul a aproximativ 4-4.2 mld Euro, in timp ce in anul 2012 s-au inregistrat valori de aproximativ 780 de milioane de Euro, doar la nivelul primilor 70 de operatori de transport si case de expeditie si dispune in continuare de potential mare de crestere.
In 2005, piata de transport rutier in Romania a ajuns la 51.531 milioane tone - km, in crestere cu 38.4% fata de 2004. Motorul principal al cresterii sunt rutele internationale, unde cresterea este de 42.3% pana la 32.000 milioane tone - km, fata de o crestere de 32.4% pana la 19.400 milione tone - km pe segmentul de transport national. 
Cele mai importante piete de transport rutier din UE sunt: 
1. Germania cu 301.743 milioane tone - km (adica aproximativ 17.6% din total UE), din care 81% contra plata;
2. Spania cu 233.224 milioane tone - km (adica aproximativ 13.6% din total UE), din care 91.7% contra plata;
3. Italia cu 211.785 milioane tone - km (adica aproximativ 12.3% din total UE), din care 90.1% contra plata;
4. Franta cu 205.305 milioane tone - km (adica aproximativ 12.0% din total UE), din care 84.7% contra plata. Romania detine relatii importante in aceasta industrie cu fiecare dintre aceste mari puncte de dezvoltare economica.
Sursa: "Piata de transport rutier de marfa in 2006 de la managementul autorizatiilor la managementul business-ului", Adrian BUCICA, Compass Consulting
2. Prezentarea pietei din Romania
Exista un top realizat de revista Tranzit, Trafic Media pentru desemnarea celor mai eficiente companii de transport si logistica din Romania. Indicatorii luati in calcul au fost, nu numai cifra de afaceri si profitul, ci si marja de profit, ,,sanatatea" portofoliului de clienti si al afacerii, valoarea activelor detinute, datoriile, creantele de colectat, numarul de angajati si flota.
Din cele 10 finaliste - Aquila Prod Com, Com Divers Auto Ro, Dianthus, edy International Spedition, Fartud, H. Essers, International Lazar Company, Logistic E van Wijk, Ravitex si Vlase Spedition - firma clujeana Logistic E van Wijk a castigat trofeul de ,,cea mai eficienta companie de transport din Romania".
"In cazul nostru, chiar daca dispunem de trei depozite, cu peste 20.000 m2, suntem perceputi drept o companie de transport, si nu una care ofera servicii integrate de transport si logistica. Iar in ceea ce priveste rezultatele obtinute, ele se datoreaza in principal echipelor care dezvolta fiecare relatie de afaceri in transportul international, regional, distributie si logistica. Din acest punct de vedere, suntem in pozitia fericita de a avea o echipa tanara, omogena, dar si cu experienta pe fiecare directie de business." Aceasta a fost declaratia lui Gabi Mircean, directorul general al firmei.
Aquila Prod Com, o alta companie importanta, realizeaza preponderent transport intracomunitar pentru multinationale cu standarde ridicate ale calitatii serviciului, ruland flota de camioane grele mai ales in afara tarii. Cu un profit de 9,96 de milioane de lei si cea mai mare cifra de afaceri de pe segmentul transporturilor si logisticii, de 426.500.181 de lei, compania prahoveana este pe primul loc si in 2010 din punct de vedere al cifrei de afaceri si al profitului realizat.
,,Extinderea Aquila pe piata transporturilor rutiere de marfa a fost o necesitate rezultata din activitatea de distributie: pe masura ce volumele din distributie au crescut, a aparut nevoia de achizitie de camioane; aceste camioane erau folosite pentru transport propriu pe numai 50% din distante, iar pentru restul de 50% s-au cautat clienti terti; pe masura ce numarul de clienti terti a crescut s-a ajuns la masa critica la care activitatea de transport a putut fi organizata ca o divizie separata, cu resurse si indicatori financiari proprii", a explicat Bujor Stanescu, director logistica a Aquila.
Gefco Romania a obtinut cele mai bune performante pe segmentul logistic. A contat nu numai obtinerea celei mai bune marje de profit din 2008 pana in 2010, ci si structura diversificata a portofoliului de clienti, de la domeniul automotive pana la retail, confectii sau alimentar.
Compania opereaza 105.000 m2 de depozitare (din care 5.000 m2 acoperiti si 100.000 m2 neacoperiti, pentru activitati legate de segmentul automotive) si lucreaza pentru clienti precum Electrolux, Arctic, Beko, Delphi, Hyundai, Timken, SNR Rulmenti, Dacia, Valeo, Leoni, Mitsubishi, Ford, Kiabi, Carrefour, Mega Image, Flextronics.


Fisiere in arhiva (1):

  • Logistica si Transport.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Bucica, Adrian, (2007): "Piata de transport rutier de marfa in 2006 de la managementul autorizatiilor la managementul business-ului", Compass Consulting http://www.compass.ro/doc/Articole/4=Piata%20de%20transport%20rutier%20de%20marfa_ATR_mar07.pdf.pdf 
"Distributia fizica logistica", Damian Maior, Compass Consulting, http://www.compass.ro/doc/Articole/1=Distributia%20fizica-Logistica=Calita_03.pdf
"Superlativele industriei de transport si logistica", revista Tranzit, Trafic Media, noiembrie 2011, http://www.traficmedia.ro/ro/reviste/tranzit/51-piata/932-superlativele-industriei-de-transport-si-logistica.html
"Avantaje competitive ale Romaniei in domeniul serviciilor de transport",Jurnal Economic, Ioan Popa, Academia de Studii Economice, Bucuresti.
Revista Intermodal&Logistic, Interviuri, http://www.intermodal-logistic.ro/de-korver-pentru-mine-romania-este-acum-centrul-europei
http://www.tceholding.ro
http://www.viata-libera.ro/economie/32392-viata-libera-galati-transporturi-navale-porturi
Modalitati de cooperare logistica - Transporturi http://www.scrigroup.com/afaceri/transporturi/Modalitati-de-cooperare-logist61556.php
http://www.attagency.ro/solutii-web-transport-logistica.html


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!