Libertatea de Stabilire si de Prestare a Serviciilor in Uniunea Europeana

Extras din referat Cum descarc?

Avantajul competitiv al intreprinderilor depinde tot mai mult de conceptia, gestiunea si integrarea cu succes a serviciilor in activitatea si distributia rezultatelor acesteia. In afara de bunuri, nu putine intreprinderi din industria prelucratoare ofera astazi servicii, pentru a crea valoare adaugata si de a se diferentia de concurentii lor. Motorul esential al concurentei a devenit, prestarea eficienta de servicii. In plus, oferta de servicii de inalta calitate influenteaza calitatea vietii populatiei.
In aceste conditii, se impune suprimarea barierelor nejustificate din calea liberei circulatii a serviciilor in U.E. In acest sens, Tratatul pe baza caruia s-a constituit Comunitatea Europeana, stipuleaza ca vor fi abolite, intre statele membre, obstacolele din calea liberei circulatii a serviciilor, ca se va aplica o politica comuna in sfera transportului si ca se va realiza un sistem de natura sa asigure nedistorsionarea competitiei pe piata interna.
Libera circulatie a serviciilor presupune ca firmelor furnizoare de servicii dintr-o tara membra le este suficienta licenta de functionare din tara de origine, pentru a putea opera, fara restrictii, pe intreg teritoriul U.E.
Libera circulatie a serviciilor inseamna acordarea dreptului de exersare a unor activitati in spatiul comunitar, adica libertatea de acces, nondiscriminarea in raport cu autohtonii, care practica acelasi tip de activitati, nondiscriminari legislative. Sunt considerate servicii, activitati cu caracter industrial, comercial, artizanal si profesiunile liberale. Textul tratatului se aplica fara a prejudicia cu nimic, regimul proprietatii in statele membre.
In cadrul prezentei libertati, sunt interzise restrictiile privind libertatea de a presta servicii in cadrul Uniunii cu privire la resortisantii statelor membre stabiliti in alt stat membru decat cel al beneficiarului serviciilor.
Dispozitiile privind libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor pot fi extinse prin legi sau legi-cadru europene cu privire la prestatorii de servicii care sunt resortisanti ai unui stat tert si sunt stabiliti in cadrul Uniunii, atunci cand interesele uniunii sau ale cetatenilor sai vor necesita o astfel de masura.
In intelesul Constitutiei, sunt considerate ,, servicii,, prestatiile furnizate in mod obisnuit in schimbul unei remuneratii, in masura in care nu sunt reglementate de dispozitiile privind libera circulatie a persoanelor, marfurilor si capitalurilor.
,,Serviciile,, cuprind in special:
o activitati cu caracter industrial;
o activitati cu caracter comercial;
o activitrati mestesugaresti;
o activitatile prestate in cadrul profesiunilor liberale.
Fara a aduce atingere normelor privind libertatea de stabilire, prestatorul poate, in vedera executarii prestatiei, sa isi desfasoare temporar activitatea in statul membru in care presteaza serviciul, in aceleasi conditii care sunt impuse de statul respectiv propriilor resortisanti.
Trebuie precizat ca in domeniul liberalizarii seviciilor bancare si de asigurari asociate miscarilor capitalurilor, aceasta libertate trebuie sa se realizeze concomitent cu liberalizarea circulatiei capitalurilor.
Statele membre depun eforturi pentru a proceda la liberalizarea seviciilor intr-o masura mai mare decat cea la care obliga legile-cadru europene adoptate in temeiul dreptului comunitar in cazul in care situatia lor economica generala si situatia din sectorul in cauza permite acest lucru. In acest scop, Comisia adreseaza recomandari statelor membre in cauza.
Atat timp cat restrictiile impuse libertatii de a presta servicii nu sunt eliminate, statele membre aplica asemenea restrictii fara a discrimina pe motiv de cetatenie ori nationalitate sau domiciliu ori sediu social tututor prestatorilor de servicii .
Cresterea importantei serviciilor:
o cca 60% din PIB, in tarile dezvoltate; 
o cca 25% din volumul comertului mondial; 
o factor de competitivitate
o varietate mare de servicii oferite pietei internationale; 
o serviciile clasice plus servicii noi; 
o presupun miscarea internationala a consumatorilor (ex. turisti) sau a furnizorilor de servicii (service, servicii medicale etc.); 
o prestarea unor servicii au legatura cu investitiile directe de capital sau/si cu regimul mobilitatii persoanelor (vize, drept de rezidenta, de lucru); 
o unele dintre aceste servicii au constituit monopolul statului si erau oferite de catre un singur furnizor, asa cum a fost in general cazul intreprinderilor din sectorul public (electricitate, apa, telecomunicatii, transporturi feroviare), in absenta oricarei concurente; 
o unele servicii au fost, si sunt, in general, supuse unor reglementari foarte stricte, severe, datorita implicatiilor mari pe care acestea le au asupra credibilitatii anumitor sectoare (bancar, al asigurarilor etc.);


Fisiere in arhiva (1):

  • Libertatea de Stabilire si de Prestare a Serviciilor in Uniunea Europeana.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!