Judetul Vrancea

Extras din referat Cum descarc?

DEZVOLTAREA ECONOMICA
Judetul Vrancea cuprinde un teritoriu foarte variat atat din punct de vedere al altitudinii si a formei de relief, cat si ca origine si varste geologice.
In conformitate cu istoria lui geologica, teritoriul judetului Vrancea este de origine sedimentara, intrucat suprafata sa corespunde cu ariile bazinelor sedimentare ce s-au succedat in timp si in care s-au depus sedimente marine fluvio-lacustre si continentale.
Particularitatile reliefului au determinat o structura de soluri foarte variate si complexe.
In Campia Siretului predomina cernoziomul si solurile aluvionare care au fertilitate ridicata , in zona dealurilor inalte solurile podzolice cu un pronuntat proces de eroziune, in depresiunile submontane solurile brune tipice, iar pe culmile montane mai inalte se gasesc soluri brune acide podzolice, podzoluri turboase sau humus brut.
Cele mai importante sunt localizate in aria dealurilor subcarpatice, fiind reprezentate de: sare, materiale de constructii, argile pentru ceramica, izvoare minerale si, in cantitati mai mici, petrol, gaze naturale si carbuni.
Izvoarele minerale de tipul celor sarate se gasesc pe vaile Poienitei, Boului, Rupturile si in jurul Magurei Spinestilor si in Valea Cerbului.
Cele mai raspandite sunt izvoarele sulfuroase: Sclifii, Jitia, Motnaul Mic, Pucioasele, Sarile, Valea Neagra, Poiana Pacurii, Andreiasul de Jos, Valea Reghiorului, Vilcaneasa Vizantea-Livezi si Vintileasca.
Fondul forestier constituie una din principalele bogatii ale judetului si se intinde pe o suprafata de 91.432 ha, reprezentand 39% din suprafata judetului, fata de 27% din suprafata de paduri a tarii. Favorizata de relieful judetului, specia care predomina in padurile judetului este cea de foioase (73%), diferenta de 27% fiind de rasinoase.
PROGRAMUL DE DEZVOLTARE ECONOMICA SI SOCIALA
1. OBIECTIVELE SPECIFICE ALE AUTORITATILOR ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE IN PERSPECTIVA ADERARII LA 
UNIUNEA EUROPEANA
I. Respectarea angajamentelor asumate fata de Uniunea Europeana astfel incat 2007 sa reprezinte anul integrarii politice:
a) Intocmirea si monitorizarea ,,Planului judetean de implementare a legislatiei si de consolidare institutionala pentru anul 2005", structurat pe capitole de negociere cuprinzand masurile si actiunile specifice serviciilor publice deconcentrate care vizeaza punerea in aplicare a acquis-ului comunitar la nivel local;
b) Organizarea unor sesiuni de informare publica in cadrul carora vor fi prezentate capitolele de negociere, asa cum au fost insusite de echipa de negociatori si Guvernul Romaniei.
II. Cresterea capacitatii institutionale a autoritatilor administratiei publice locale in ceea ce priveste absorbtia fondurilor de preaderare (PHARE, SAPARD).
a) Activitati specifice de informare asupra oportunitatilor si conditiilor de finantare (articole de presa, informare on line si prin intermediul paginii web, seminarii, sesiuni de informare si prezentare)
b) Analizarea periodica a actelor normative cu relevanta si impact in procesul de aderare avizate de MIE si publicate in Monitorul Oficial de catre personalul cu atributii de integrare europeana din cadrul autoritatilor administratiei publice si serviciile publice deconcentrate
III. Proiectarea si aplicarea unui sistem de diagnoza a nevoilor de pregatire a personalului din cadrul autoritatilor administratiei publice locale.
a) Identificarea functionarilor din cadrul autoritatilor publice locale, cu aptitudini si abilitati de comunicatori, care pot constitui grup tinta pentru programe de genul celor initiate de delegatia Comisiei Europene privind realizarea unei retele de multiplicatori de informatie europeana.
eIV. Intarirea colaborarii cu societatea civila in procesul de diseminare a informatiei despre activitatea Uniunii Europene.
a) Reactualizarea punctelor de informare/documentare pentru Integrarea in Uniunea Europeana in unitatile scolare si de la sediile institutiilor publice deconcentrate;
b) Constituirea unui fond de informare (pliante, brosuri, CD - uri) in cadrul autoritatilor administratiei publice liocale, cu precadere in mediul rural;
c) Organizarea celei de-a IV-a editii a Concursului Judetean ,,Privind spre Europa" 
d) Organizarea ,,Spring Day in Europe"
e) Organizarea Zilei Europei
2. MEDIUL DE AFACERI
Principalul obiectiv in vederea stimularii mediului de afaceri il constituie sustinerea intreprinzatorilor privati si stimularea liberei initiative, prin inlaturarea obstacolelor din calea initiativei private, actionand concret la nivel local in urmatoarele directii:
I Relaxarea fiscala 
a) Institutiile cu atributii in domeniu vor aplica si monitoriza, dupa caz, modificarile Codului fiscal intrate in vigoare in anul 2005;
b) Vor fi initiate actiuni de crestere a veniturilor bugetare prin : 
- inlaturarea practicilor de scutire sau reesalonare a datoriilor la bugetul de stat,
- sporirea ponderii economiei fiscalizate in detrimentul economiei subterane,
- pedepsirea evaziunii fiscale .
II Combaterea coruptiei
Principalele masuri anticoruptie menite sa imbunatateasca mediul de afaceri sunt:
- Eliminarea procedurilor economice preferentiale
- Eliminarea pozitiei de monopol in furnizarea utilitatilor publice
- Incetarea presiunilor de ordin politic si al oricarui alt tip de presiuni exercitate asupra managerilor
- Instituirea unor relatii bazate pe principiul concurentei si parteneriatului intre autoritatile publice si serviciile publice locale si sectorul privat 
- Monitorizarea acordarii ajutoarelor de stat la nivel local si identificarea actelor emise de organele administratiei publice locale susceptibile de a constitui scheme de ajutor de stat sau ajutoare individuale acordate agentilor economici
III. Eliminarea barierelor administrative 
a) Autoritatile administratiei publice judetene si locale precum si institutiile publice care au atributii in domeniul autorizarii sau eliberarii unor avize pentru desfasurarea de activitatii economice vor dispune masuri de aplicare a noii legislatii care elimina barierele administrative in relatiile cu agentii economici. 
IV. Libera concurenta
a) Sesizarea din oficiu privind existenta unor practici anticonstitutionale manifestate sub diverse forme de intelegeri intre agenti economici sau de abuz de pozitie dominanta,
b) Identificarea cazurilor de concentrari economice care depasesc pragul prevazut de art.15 din Legea concurentei nr.21/1996, realizate fara autorizarea Consiliului Concurentei;
c) Crearea bazei de date pentru cunoasterea unor piete din punct de vedere concurential pentru urmatoarele sectoare: energie , transporturi, constructii, siderurgie, comunicatii si tehnologia informatiei, industria constructoare de masini, turism, bancar, asigurari, farmaceutic, servicii postale, media, tranzactii imobiliare;
V. Dezvoltarea IMM-urilor si a cooperatiei.
a) Stimularea crearii cadrului necesar aplicarii noii legislatii privind reducerea costului creditelor pentru IMM-uri (infiintarea de institutii financiare private adaptate nevoilor intreprinzatorilor mici si mijlocii gen cooperative de credit, banci populare, institutii specializate pentru finantarea lucrarilor agricole, fonduri de garantare a creditului), prin atragerea de surse de finantare externa in cadrul unor parteneriate public-privat;
b) Stimularea infiintarii cooperativelor pentru valorificarea produselor agroalimentare constituite pe baza modelului Uniunii Europene,
c) Sprijinirea intreprinzatorilor privati care intentioneaza sa-si dezvolte afacerea prin aplicatii in cadrul programelor de finantare externa prin consultanta de specialitate si informare corecta asupra conditiilor de accesare a programelor.
3. ACTIVITATI FISCAL-BUGETARE
I. Cresterea capacitatii de administrare fiscala:
a) Cresterea capacitatii de colectare a impozitelor si taxelor prin:
- Continuarea si diversificarea campaniilor de informare si educare a contribuabililor in vederea platii voluntare a debitelor catre bugetul de stat;
- Declansarea procedurilor de executare silita pentru toate obligatiile bugetare restante, la contribuabilii rau-platnici, in vederea diminuarii arieratelor istorice si evitarea formarii de noi arierate;
- Intensificarea urmaririi executiei bugetului de stat pentru toate sursele de venituri bugetare (impozit pe profit, impozit pe salarii, impozit pe venit, TVA, accize, taxe vamale si alte venituri) in corelare cu Planul de incasari;
- Urmarirea implementarii legislatiei privind sistemul de antrepozitare fiscala;
b) Diminuarea fenomenelor de evaziune si frauda fiscala prin cresterea eficientei activitatii de control financiar fiscal:
- Identificarea domeniilor de activitate cu risc si posibilitate de eludare a platii


Fisiere in arhiva (1):

  • Judetul Vrancea.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!