Întreprinderea și formele ei în economia de piață

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1240
Mărime: 12.29KB (arhivat)
Puncte necesare: 5

Extras din referat

În economia de piata întreprinderea este o unitate economică cu o existenţă juridică şi autonomie decizională care produce bunuri şi presteză servicii pe baze commercial lucrative.

Întreprinderele se pot clasa astfel:

1. după obiectul urmarit in activitatea lor:

- întreprinderi cu scop lucrative;

- întreprinderi cu scop non lucrative.

2. după forma de proprietate:

- întreprinderi publice;

- întreprinderi private;

- întreprinderi mixte.

3. după regimul juridic de organizare si functionare:

- regii autonome;

- companii sau societăţii comerciale

4. după dimensiunea lor:

- întreprinderi mari

- întreprinderimici şi mijlocii.

În categoria întreprinderilor mari şi mijlocii intră unităţii care indeplinesc următoarele condiţii:

- pănă la 9 salariaţi – micro întreprinderi

- între 10-49 salariaţi – întreprinderi mici

- între 50-249 salariaţi – întreprinderi mijlocii

- cifra de afaceri anuală pănă la 8milioane EURO

Cea mai mare parte a firmelor din sectorul afacerilor o reprezintă societătile comerciale care pot fi împărite în funcţie de :

a) natura răspunderii pe careţi-o asumă subiecţii proprietăţii:

- societăţi cu răspundere limitată;

- societăţi cu răspundere nelimitată.

b) Raporturile dintre drepturile şi obligatiile subiecţiilor proprietăţii:

- Societăţi de personae

- Societăţi de capitaluri

În România firmele se impart în două categorii principale:

Regii autonome: sunt înfiinţate prin decizia Guvernului pentru firmele de interes naţional şi de către organizaţiile judeţene pentru cele de interes local, în ramuri strategice ale economiei naţionale

Preview document

Întreprinderea și formele ei în economia de piață - Pagina 1
Întreprinderea și formele ei în economia de piață - Pagina 2
Întreprinderea și formele ei în economia de piață - Pagina 3
Întreprinderea și formele ei în economia de piață - Pagina 4
Întreprinderea și formele ei în economia de piață - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Intreprinderea si Formele ei in Economia de Piata.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Politica vamală a României în perioada de tranziție

Capitolul 1 Politica Comerciala 1.2 Definirea politicii comerciale, obiective si instrumente Prin politica comerciala se intelege totalitatea...

Mediul de Marketing la SIND România

INTRODUCERE “E inutil să încerci să opreşti un râu; cea mai bună soluţie este să înveţi să înoţi în direcţia în care curge” (Anonim) Fenomen...

Evoluția vânzărilor la Kenvelo

PROMOVAREA VANZARILOR – CONCEPT, INSTRUMENTE SI MODALITATI DE IMPLEMENTARE 1.1. Locul promovarii vanzarilor in structura activitatii promotionale...

Impactul aderării României la Uniunea Europeană asupra marketingului întreprinderilor românești

Cap. 1 Efectele si pretul real al aderarii asupra IMM Marketingul intreprinderilor din Romania prezinta anumite probleme structurale, derivate din...

Viticultură și vinificație - Întreprinderea Chatau Vartely

Introducere Viticultura şi vinificaţia au tradiţii seculare încă de pe atunci strămoşii noştri moldoveni(triburile geto-dacii) din neoliticul...

Combaterea sărăciei în Republica Moldova

Odată cu trecerea la economie de piaţă , societatea s-a ciocnit cu o mulţime de probleme social-economice: dezechilibrul dintre cererea şi oferta...

Plan de afaceri - Cultivarea tomatelor prin răsad în câmp deschis

1.1. Informatii de contact Pentru orice informatii suplimentare va rugam sa contactati: Tel: 069225654 , 069350417, 068445079 1.2. Definitii...

Raport de practică - Vinăria Trifești

Întroducere. Ramura vinificaţiei este o parte componentă a Îndustriei Alimentare a Republicii Moldova. Pentru aşi ocupa locul cuvenit în Economia...

Ai nevoie de altceva?