Internationalizarea Firmei

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 2
Definitie 2
Mecanismul internationalizarii firmei 3
Modele explicative ale stadiilor internationalizarii 5
Analiza strategica a orientarii internationala 8
Segmentarea pietelor si selectarea partenerilor 9
Avantajele internationalizarii 14
Studiu de caz 14
Concluzii 16
Bibliografie 17


Extras din referat Cum descarc?

Introducere: Realitatea istorica arata ca, pe masura dezvoltarii sale, firma de afaceri tinde sa depaseasca limitele locale, nationale si regionale si sa-si extinda activitatea in spatiul economic global, a carui formare este posibila chiar prin miscarea spre exterior a firmei.
La baza internationalizarii sta expansionismul fortelor pietei, tendinta acestora de a invada mediul inconjurator nemarketizat si de a-l include intr-un sistem economic bazat pe mecanismul pietei.
Aceasta tendinta este o componenta a evolutiei istorice a societatii umane, inceputa cu expansiunea comertului mondial, putem argumenta ca internationalizarea reprezinta o reala componenta a mediului de afaceri contemporan deoarece ultimele decenii s-au caracterizat prin extinderea afacerilor la nivel planetar si intensificarea celor existente, aparitia unor modificari spectaculoase in ierarhizarea puterilor economice (la nivel de intreprindere sau chiar la nivel macroeconomic, de state) realizate in functie de abordarea relatiei national-international. 
Rezultatul acestei evolutii este exprimat si de cresterea castigurilor intreprinderilor sau ridicarea nivelului de bunastare generala a tarilor si a cetatenilor tocmai prin participarea la afacerile internationale.
Primul pas spre internationalizare s-a produs prin export. Acesta a fost mult timp un domeniu european, din cauza faptului ca pietele locale europene aveau o cerere limitata, mult sub capacitatile de productie. Expansiunea nu mai era posibila decat prin export. Dupa europeni, a fost randul japonezilor sa-si dea seama de binefacerile exportului pentru economie. In cazul acestora exista o suficienta cerere pe piata din punct de vedere al clientilor potentiali dar o putere de cumparare mult prea mica. SUA a avut atat din punct de vedere al numarului, cat si din cel al puterii de cumparare suficient potential intern pentru cererea de pe piata, motiv pentru care nu este o tara cu adevarat exportatoare. In schimb, companiile americane au facut, mai devreme decat cele europene sau japoneze, urmatorul pas pe drumul internationalizarii prin formarea de firme surori. pe alte piete. Ulterior, scopul principal nu a mai fost exportul sau infiintarea de firme in strainatate ci preluarea de firme straine sau participarea la acestea.
Definitie: Internationalizarea este un proces de crestere a implicarii firmei de afaceri in operatiuni internationale.
Internationalizarea sugereaza o distinctie in ceea ce priveste strategia de afaceri a firmei: 
o orientarea spre interior: este o orientare conservatoare orientata spre piata interna - mediul de afaceri local- , inchisa.
o orientarea spre exterior: este o orientare liberala, orientata spre piata externa (mediul de afaceri global), deschisa, specifica economiei de piata capitaliste.
Caracterizarea procesului internationalizarii se poate face prin evidentierea catorva caracteristici ale internationalizarii:
a) metoda de operare (Cum?)
b) obiectul vanzarilor (Ce?)
c) pietele tinta (Unde?)
d) capacitatea organizationala (Cat?)
e) resursele umane si financiare (Cu ce?).
MECANISMUL INTERNATIONALIZARII FIRMEI: 
Procesul internationalizarii este unul evolutiv, in cadrul caruia firma parcurge treptat mai multe stadii carora le corespund strategii si respectiv structuri organizatorice diferite.
Unele firme parcurg aceste stadii mai rapid, altele au nevoie de o perioada mai indelungata. In unele cazuri, una sau mai multe faze pot fi eliminate, firma angajind-se direct in forme mai avansate de internationalizare. Exista mai multe opinii cu privire la evolutia si stadiile internationalizarii:
I. O prima conceptie arata ca mecanismul internationalizarii firmei de afaceri internationale parcurge 7 stadii:
1) Raspunsul la comanda externa - firma pleaca de la existenta unei comenzi din partea importatorului strain. Daca ea accepta comanda si vinde profitabil in strainatate, apar premise pentru contingentarea exporturilor prin raspunsul la noi comenzi din strainatate. In acest prim stadiu se lucreaza prin comerciantii sau prin intermediarii internationali.
2) Exportul activ - pe masura ce exporturile firmei continua sa creasca, conducerea firmei poate considera ca este necesara implicarea activa in vanzarile internationale. Ca urmare, se constituie un serviciu condus de un manager de export, ce are misiunea de a gasi oportunitati de vanzare pe pietele straine si initierea de contracte de export.
3) Exportul direct - expansiunea vanzarilor in strainatate face ca serviciul de export (compus dintr-un numar redus de persoane) sa nu mai corespunda cerintelor de operativitate si eficienta si, ca urmare, se constituie un departament (o divizie) de export care incepe sa renunte la intermediari si sa vanda direct importatorilor sau cumparatorilor finali situati pe pietele straine.


Fisiere in arhiva (1):

  • Internationalizarea Firmei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!